Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Knase och FB: Om man sä sjukskriven från FP så är det inte alls självklart att barnet får vara mer på förskolan, det är upp till  rektorn/kommunen att bestämma. Däremot är det självklart att den andra föräldern  får vara hemma... Gick igenom den diskussionen med alla instanser i oktober....

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Ela skrev 2011-01-26 21:27:51 följande:
    Fio - Grattis till lyckat KUB! Och rama in de där bilderna för - och här talar jag av egen erfarenhet - det kaaaaan bli så att det är svårt att fånga exemplariskt beteende hos barnet på bild när det väl är ute ur magen.
    Eshack skrev 2011-01-26 22:06:22 följande:
     Att räkna ut min SGI tog 5 månader, suckar igen.
    Min har de skickat brev om en gång i månaden i fem månader men varje gång kommit fram till att den gamla är den rätta

Mycket SGI och amalgan idag, jag har inte så mycet att bidra med där så jag berättar istället att H åkte skridskor igår! Jag trodde aldrig det skulle gå, men hon stod jättebra! Lite svårt att åka framåt dock, rekordet var väl sisådär två meter Men ute på knagglig is på en äng tror jag inte jag skulle lyckats bättre Imponerande! Hon tyckte det var kul så jag tänkte kolla på lördag på begagnatmarknaden om det finns några skridskor att köpa, igår fick hon låna ett par som var två-tre storlekar för stora...
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Lena: Det skulle g bli en rätt tríst tråd

Ela: Jag var på massage igår, N hängde med och min plan var at thålla honom vaken hela fm så att hans skulle sova när vi var där. Vem öppnade ögonen´så fort vi gick in genom dörren? Skitunge! Men han var iaf nöjd och jollrade nästan hela tiden, massören är en gammal bekant så det var ju ingen fara på taket när han hojtade heller... När H var liten (3-10 mån ungefär) gick jag ju på akupunktur två gånger per vecka men hon softade oftast i vagnen til plingplingmusiken. Sen när hon började gå funkade det inte längre....

Idag har vi haft besök av en 1,5-åring. Lite chockad är han över Hs framfart men han behöver ju träna inför förskolestarten Nu ska vi åka och handla lite så vi får nån god middag ikväll, är så sugen på potatisgratäng så jagmåste köpa lite grädde för vi hade ingen hemma. Kanske lite snacks också för jag har varit sugen hela veckan men inte köpt nåt = inte ätit, är så imponerad själv så jag är helt chockad

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Fio: Om man studerar måste man ta FP mellan man slutar studierna och förlossningen för at behålla sin SGI, men jag vet inte hur det funkar för er som jobbar... Men å andra sidan har du ju ingen anställlning så då kanske reglerna är samma som för mig. Kolla in länken jag lade in igår i mitt inlägg, där står allt om att skydda sin SGI. FKs egna regler...

Johanna: Det finns en bf-lista, länk finns i TS Där står allt om dem som är födda och alla syskon också...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Johanna 35 skrev 2011-01-29 00:53:23 följande:

När vi flyttade hit såg jag till att maken öppnade alla abonnemang (tel, tv, el etc), så att han ska få alla räkningar. Jag bara hatar sånt.

Bra gjort! Semlor blir mycket godare när man gör själv! Mal mandeln eller kör i mixer, i med lite florsocker och lite mjölk så är mandelmassan klar

Pysslig: Är inte RS luftburen? Eller menar man då att viruset bara sitter på dropparna när man nyser och inte flyger omkring i luften för sig själva? Jaja, N hänger inte så ofta i stora folksamlingar, när man är FL kan man ju välja att göra sina ärenden på förmiddagen... Vi lantisar behöver ju inte trängas så ofta Skönt att det verkar ha vänt ordentligt!
    Ang inköpslista så kan man på coop göra den på nätet och när man kommer till affären sticka in sitt kort så får man den utskriven. Tur för honom att han jobbade upp sig på plus med en semla

Vika: Hej, jag tror vi setts i förbifarten förut, det finns en presentationstråd där du kan uppdatera dig om du är sugen! Hoppas verkligen du slipper kräkas!
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Pysslig skrev 2011-01-29 13:57:54 följande:
    Snackade barn över lunchen med en kollega som ska få sitt första barn. En polare hade sagt till honom att han ska skriva upp en lista över saker som han tycker att andra föräldrar gör fel och så pricka av på listan när de själva har gjort det också!!! Skrattande Skrattande Skrattande Så himla rätt. Hur min syrra (min mamma-idol) lyckades hålla sina barn borta från pommes frittes i flera år genom att smygäta bakom happy meal lådan fattar jag inte. Jag har försökt och det gick inte, för i helvete, jag skulle inte ge henne pommes förrän hon passerat 2 år men nu kommer det att vara kört. Inget McD för oss alltså...
    Underbart med lista! Här är pommes och McD inget problem, för H gillar det inte Hon är 3,5 och fattade för dett par veckor sedan vad McD (som de andra på förskolan pratar pm) är

Ela; Du ska bara veta vad man kan blidka 600-kiloskompisar med

Köpte ett par skridskor åt  H idag, 75 kr, jag är mycket nöjd med min investering!
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Tilda08 skrev 2011-01-30 21:39:57 följande:
    Afrodite: Det är som att titta på en kastrull med mjölk, inte sjutton kokar den så länge man tittar... Bestäm dig för att bebisen INTE får komma i morgon så gör den nog tvärtom...  *kramar*
     Afro: Och imorgon är ju inte den mest praktiska dagen att föda barn på om A är hemma från förskolan... Värkarbete hemma ihop med barnpassning låter inte så smidigt alls
    H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8