Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sara: Ja, om vi bara hittar vad hon inte tål så kan hon ju slippa det på förskolan. Hemma reagerar hon ju inte. Hon kan inte få annat istället för de rätter hon reagerar på om vi inte har läkarintyg, och läkaren skriver inte intyg om hon inte exakt vet vad det är Det rör sig om 3-4 rätter så jag tycker ju att hon helt enkelt skulle kunna slippa dem, men så funkar det inte!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Pysslig: 120 låter ju toppen! H hade inga  sidor i början, vi tog bort benen istället.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Eshack skrev 2011-01-24 19:02:56 följande:
    Är nöjd med att det börjar bli en hylla längst upp iallafall.
    Skönt att ser det posittiva
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Härligt Pucha!

Lycklig: Jag är en såndär som inte nånsin haft hål fast jag är världens godisgris. Min syster är likadan. När ajg var hos tandl sist så sa hon att hon borde rekommendera mig att använda tandtråd mm, men eftersom tänderna mår bra ändå så kunde hon liksom inte med det... Maken jobbar och sliter som du men får ändå hål... Hoppas H får tandgenerna från mig! Jag har sneda tänder och maken har fina raka, men vi får väl se till att Hs blir raka då...

Fiji: När jag väntade H hade jag ständigt Mentos i väskan för att överleva kommunala färdmedel mm, de döljer läskiga lukter och ger nåt att tugga på 

Fyndade lite på Pop idag, 70% är bra Valde dock att inte köpa en skaljacka åt N för halva priset för det fanns ingen kapuschong på den modellen???? H har sin windstopper som jacka jämt, förutom när det regnar och då vill man ju ha luvan Får försöka hitta en på Tradera istället för årets hade inte heller luva.

Läkaren sa att H förmodligen har för snabb tarm, att hon antagligen inte är allergisk mot nåt utan bara har snabba tarmreflexer. Hon lovade iaf att skriva ett intyg till förskolan om vissa rätter så att H inte behöver få diarré... Vi får väl se när provsvaren kommer. 

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Pyttis: Ska spana på den, om den inte är rosa förstås Där går min gräns för killkläder

Ang tänder: Vi som har egen brunn får ju göra flourtest på vattnet. Vi har 0,2 flour och det ska vara mellan 0,8 och 1,2. Mer är absolut inte bra, men enligt tandvården här så är det bra att ha mindre flour. Om det är för mycket flour (vanligt) så får man fläckar på tänderna. Alldeles för mycket flour så får man inte ge vattnet till barn alls, så då måste det vara nån annan risk än fläckar...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Johanna: Tydligen går det nervbanor från magsäcken till ändtarmen och om de retas så tömmer den senare sig direkt! Min mage funkar så om jag äter på McD... Jag vill ju bara att hon ska slippa de där fyra rätterna hon inte mår bra av . Antingen växer det bort eller också får hon lära sig att hantera det, men hon ska iaf inte tvingas äta nåt hon mår dåligt av för att slippa gå hungrig!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Ela: Såklart det inte var du som särskrev Uttalas din Rickard på bred östgötska? Det gör nämligen en Rickard jag känner som förstör hela tiden när man ska räkna!

Liten sover i sin säng så jag njuter av att sitta ENSAM i soffan! Helt otroligt vad man vänjer sig vid sitt lilla bihang

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Så RS är på gång nu då Jag har signat upp mig för att få smittskyddsinstitutets statistik över antal fall varje vecka och hittills ligger det jätttelångt om man jämför med tidigare år...

Har ni sett på TV att man inte ska dricka kaffe ur kaffeautomater? Iaf inte när man är gravid, för de läcker bly

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8