Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fio: Bra beslut!

Mini: Visst beror det på VEM som säger det! Det är en helt annan sak att föräldrarna/nära vänner säger det med kärlek än att vemsomhelst kommenterar. H fick hår väldigt sent jämfört med andra barn, det kommenterades också friskt

Nu kom det ett par rejäla brak i brallan så nu lossnade det nog lite för en stund i den lille N-magen

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Mini: Tur maken är lång .
    För storasyster vände magontet strax efter  två månader när vi gick på akupunktur. Men nåt är ju kvar fortfarande eftersom det är nåt på förskolan hon inte tål. Ser fram emot en reaktion imorgon eftersom det blir nån köttfärsrätt till lunch.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Boomie: Skönt att källaren verkar vara vid gott mod!

Maken jobbar, dottern åkte till Göteborg med farmor för att kolla hundmässan, N håller på att somna så nu ska jag och pappa tapetsera!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Fio: Alla barnmorskor är inte utbildade för att göra UL, hos oss finns det två, en supertrevlig och en gräslig surkärring . Förra gången fick jag surkärringen men den här gången var jag på tre UL och fick den trevliga alla gångerna .

Liten sover fortfarande, mamma hjälpte pappa att tapetsera så jag har rensat alla lådor med barnkläder. Bort med allt rosa/kjolar/klänningar/glittrigt, eller ja, jag sparade faktiskt en tenniströja i rosa . N ska faktiskt få vänta med rosa/glitter/klänningar tills han väljer själv . En mörklila overall fick gå som "OK för kille", för den är så himla bra... Det blev iaf fyra flyttlådor kläder mindre hemma hos oss! Samt en låda som jag ska prova att sälja på tradera om mitt experiment faller väl ut (provar att sälja en overall nu).

Milla: Undrar också hur L mår?

Boomie: Bihåleinf  är ju bara det värsta Stackare! Får man ta cortisonnässpray när man är gravid? Rekommenderas i så fall! Jag känner att det är nåt på gång i min bihåla (får alltid inf i samma) så jag ska kolla om man får Nasonex när man ammar...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Fio: Jag har ju väntat ett tag med att rensa allt. Började med bebiskläderna, då kändes det jobbigare. Nu tänker jag bara att det här kommer jag aldrig sätta på N!

Ela: H pratar mycket om vad N ska få när han blir större, att han ska få låna hennes grejor, smaka på hennes godis  mm Vi får väl se...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Pyttis: Låter precis som jag och min storasyster Skäms. Tyvärr har jag inga tips...

Hanya: Det jag köpt själv är det allra mesta kvar (inte julklänningar och sånt) )

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Cissi och Fio:

Rider du fortfarande Fio? Själv är jag ju hästtjej ut i fingerspetsarna men håller på att avvänja mig, har bara en häst och pluggar annat (pluggade till ridlärare och har jobbat med det innan)

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Cissi: Precis sådär tänker vi om fritidsaktivitet. H älskar ju att rida (i somras red hon ett pra gånger per vecka i de intresserade perioderna), så det kommer hon få hålla på med så länge hon vill. Men någon "pyjamassport" trorjag är supernyttigt, både för att faktiskt lära sig diciplin och för att det ger en mycket bra kroppskontroll. När jag får nya elever på ridskolan så kan jag direkt se om de tränat kampsport eller simning, för de barnen har mycket bättre koordination och simmarna är dessutom grymt starka. Sen säger maken att H ska bli brottare för att det är vad hon har kropp för, hon är rätt fyrkantid i kroppen,dessutom grymt stark, envis och stryktålig. Det sistnämnda är ju inte alltid positivt, men rätt sskönt att hon inte gnäller och gråter för ingenting... Igår ramlade hon i trappan två gånger, andra gången åkte hon på magen hela vägen ner . Tur att det bara är en halv våning upp!

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8