Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Har gjort mitt livs första förök att sälja på Tradera. En fleeceoverall stl 56 som jag köpte i höstas och Nils vuxit ur. Nu ligger den på ca 30 kr över vad jag köpte den för Skäms, hoppsan! Rensade ju alla kläder i fredags och lördags så nu har jag en säljalåda och fyra gebortlådor. Fick lite blodad tand

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

cissi: När jag är ensam struliga kvällar önskar jag ibland att vi inte hade några djur alls!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

cissi: Men unghunden är ett bra "hot" för att få H att plocka undan sina saker på kvällen. Hundarna får bara vara på nedervåningen (kök, vardagsrum, hall) så på kvällen måste hon ta upp sina saker till sitt rum för att de säkert ska finnas kvar i samma skick .

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Kram Lena!

Pyttis: Ja, nu fick jag ju blodad tand så nu har jag lagt ut en jacka också. Resten behöver nog strykas och fixas innan fotografering...

Söder: Tack, det går inte så fort men vi hoppas att det blir bra.

Cissi: Vi har ju hundgård där hundarna är på dagarna, så innan de kommer in på em/kväll så städar vi undan leksakerna. Skönt med hundgård faktiskt när man är ensam med många individer som ska passas upp. (hästar, hundar, katter och barn)

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Å vad härligt Ela att få lämna vidare! Jag har ju börjat tradera lite stapplande, har ingen självklar som vill ha så jag prackar på lite mer avlägsna bekanta

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    cilla67 skrev 2011-01-11 16:04:39 följande:
    Halsbränna...Demon Men jag har varit hos frissan, så nu är jag i alla fall fin i håret!
    Hahaha,  påminner om min vän som fick åka till BB istället för kyrkan när honvarit hos frissan och satt upp håret inför vårt bröllop Hon var iaf snyggast i håret av alla på BB
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Sara: Jag har en klasskompis som tävlat VM i RSG (rytmisk sportgymastik), mycket duktig på allt hon företar sig! Men jag tror inte att Hs kroppsbyggnad passar där, det är nog mer brottning som gäller , stark och fyrkantig. Hockey blir det säkert test av iaf, makens sport som han fick sluta med för ett par år sen pga knäproblem. Vi frå väl se vad hon gillar själv, här finns något som heter idrottsskolan som alla barn i fyran får delta i. Då provar man olika sporter, jag tror de håller på tre tillfällen med varje sport så de får prova även lite mer udda sporter. Det håller på under ett läsår så det blir rätt många sporter...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Bilab??? Var är det? Märken?

Lena: Fy för sjukor, N var snuvig ett tag för ett par veckor sen och set var inte lätt att amma framåt småtimmarna när han legat och bliit täppt. Hoppashoppashoppas alla är friska i helgen!

cissi: Jag tycker inte boxning verkar så sympatiskt så därför röstar jag för brottning eller pyjamassporter (det finns så många olika här, jag vet inte vad skillnaden är... taido taekwondo jijutsu judo, bara i vår lilla håla finns det massor av dem).

Vi 4: Friidrott, kanske kulstötning eller spjutkastning skulle passa Hs fysik? Stark är  hon iaf.

Idag har N gjort premiär i badhuset. Efter de första 1-2 minuterna i chock tyckte han det var jättemysigt. Helst skulle jag snurra honom runt mig hela tiden H åkte mest rutscbana och hopade från kanten, skönt att man inte behöver ta emot henne längre... Sen åt vi lunch på resturang, underbart gott tyckte både jag, H och farmor som vi lurade med

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

cissi: Har ingen koll på bilab, men han som har www.bilbutiken.se är min kompis ex, han är jättetrevlig och har sålt två bra bilar till svärmor iaf

Hanya: H har bara börjat med ridning hittills, och det är ju bara här hemma... Badar gör vi när vi får tillfälle, jag vill gärna att H lär sig simma och respktera vatten så tidigt som möjligt... Gymnastik går några av Hs förskolekompisar på, men det är på fredagar kl 16 och min unge orkar iaf inte då efter en vecka på förskolan... Jag tycker inte man behöver ha så bråttom, iaf inte om barnet är ute och "motoriktränar" på andra sätt och det gör väl alla barn?

Kanske är jag lat, men jag tänker att suget ska komma från H innan vi börjar i hobby/sportträsket.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Elsis: Jag pryar som trebarnsmamma på eftermiddagarna, min syster bygger om köket och båda badrummen samtidigt så de bor "här" (hos våra föräldrar som bor granne med oss) . Dock är systersonen 8 år och rätt lugn...

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8