Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Oyra grattis till fyraåring! Tråkigt med sjuk lillebror, hoppas på snabbt tillfrisknande i familjen.

Ela Mastermind. Grattis till vinst.

Cissi spännande med namndiskussion. Vi hade jätte svårt för killnamn när vi väntade N medan det fanns flera tjejnamn på hög. Nu har vi inte ens börjat fundera än, än känns allt lite väl overkligt.

Hanya Vilket fynd med sängen! Hoppas dottern sov riktigt gott hela natten.

Tack för alla sympatier (skriver inte ut alla namn eftersom jag inte vill riskera att glömma någon)! Mådde rätt dåligt hela dagen igår med och kvällarna är värst. Får väl försöka vila idag när N sover middag. Tyvärr får han ju bara sova 1 h nu för tiden så det är svårt att hinna med vila men jag får väl lägga mig direkt.

Sara det är så svårt att veta vad som är vad. Vet att jag blir sämre av sömnbrist och dålig kost men det går ju även magsjuka. Som tur är ska N inte till fsk idag så jag kan hålla mig borta från folk med tanke på ev smittorisk.

Pysslig var du också sämre när du blev för trött?

Lycklig när tänkte du berätta på jobbet? 

• Resande

Knase men vad i hela fridens namn!! Har de haft ER dotter lös i bilen?! FörvånadJ-a idioter! Vad förbannad jag blir på sånt. Det är fruktansvärt när folk riskerar livet på sina barn men att ha mage att göra det med andras. Skrikandes 

Jobbigt att du fortfarande mår så dåligt. Kan tänka att det förvärras av att du inte får vila. Hoppas verkligen illamåendet ger med sig snart.

Vinkar till resten av gänget också.  

• Resande

Ela finns det ingen vänlig själ som kan rycka ut? Typ ta tjejerna en stund på något äventyr och så tar maken minstingen så får du sova? Bra om du är uppmärksam och försöker vila mesta möjligt nu så du inte hamnar där. Vill skicka en stor varm kram!

• Resande

Ela jag tycker det är skitjobbigt att hålla EN liten kille glad så kan inte ens ana hur det skulle vara med tre. Man är ju inte mer än människa försöker jag tänka. Ibland får man helt enkelt prioritera och försöka få den person nöjd som behöver det mest för då underlättas nog livet för resten av gänget också. Hoppas R mår bättre imorgon så hon kan gå till fsk så att både du och E får vila ordentligt. Håller tummarna för att alla i familjen ska bli helt friska nu (trots att vi är inne i februari) och att minstingen ska vara ur sin faaaas snart.

Nu får jag nog ta och borsta tändera och försöka få en timmas sömn innan N sätter igång med sina uppvak. Han har varit liiiiite piggare idag men äter fortfarande inget och somnade vid 18 snåret. Jag är så övertrött att jag mår konstant illa. Hoppas det ger med sig snart...

Juni låter som en bra helg fast tråkigt med storstädande och krita i trappan. Ibland tror jag det mest effektiva sättet att få barnen att förstå är just våra äkta reaktioner. Istället för att försöka förklara pedagogiskt så visar vi bara exakt hur vi känner. Hoppas hon lär sig att rita på papper i fortsättningen (sådant som läggs fram, inte sånt som sitter på väggarna).

Undrar hur Pysslig har det...

Lycklig hur har det gått med maten i helgen?

Sova var det ja... God natt! 

• Resande

Juni vad gulligt av H att städa. Hoppas du fick sova inatt.

Ela hoppas familjen mår bättre idag och att ni fått sova (en del åtminstone).

Här är jag tröttare än trött. Var uppe varje timma från 23 när jag precis somnat. Sen hade vi morgon 4.10. Jipppiiiieee, not! N mår betydligt bättre med andra ord, men han hostar hemskt mycket och har noll aptit fortfarande. Han är ju inte återställd men det märks tydlig skillnad mot de senaste dagarna. Ikväll får han hålla sig vaken betydligt senare så vi får sova till 5 åtminstone. Jag mår sjukt illa fortfarande (graviditetsvarianten, inte magsjuka) men hoppas det ska börja ge med sig snart. 

• Resande

Pucha japp, låter som vi haft en lika rolig helg. Skönt att du har en man som drar sitt strå till stacken. Min åkte på spa och lämnade mig själv. N har bara spjälsäng så det blir lite trångt. Han har en liten soffa på sitt rum som jag "sovit" i den senaste nätterna med honom brevid mig. Det är inte lätt att få sömn då heller för han rör sig så mycket, är asvarm, luktar förkylning, hostar mig i ansiktet och jag får så himla ont i kroppen. 

• Resande

Tilda grattis!

Elsis vlken sötnos!

Pysslig vad härligt ni verkar ha haft det.

Tack alla för era sympatier. Maken kom hem igår eftermiddag och tog N så gott det gick. En viss liten kille är extremt mammig när han är dålig. Jag sov någon timma på eftermiddagen med resultat att jag inte kunde somna på kvällen. Å andra sidan vaknade N hela natten så jag hade nog inte fått sova ändå. Lyckades sova en kortis brevid honom idag men det hjälpte inte. Har världens huvudvärk, bara att bita ihop.  

• Resande
    Gladhannapanna skrev 2011-02-21 21:19:51 följande:

JOhanna: RÅdet som pedagogerna på mitt jobb brukar ge är att inte skola in i samband med att bebisen kommer, antingen innan eller efter är det som brukar funka bäst. Visst kan det funka ändå, men det brukar gå bättre om man inte tar två stora förändringar på en gång.

Vi försökte få nya stället att ta N tidigare så vi hinner skola in innan bebis kommer men tyvärr funkar det inte. Får hoppas denna bebis stannar inne till BF (säger jag nu men i sommar kanske det låter annorlunda hehe) så att vi hinner ha N på det nya dagiset några veckor innan bebis anländer...
  • Resande

Malinkatarina det enda som jag vet mot just hosta är färsk ingefära (skär och skala en bit) som man kokar i vatten med saften från en citron. Man kan tydligen lägga till någon pepparsort men jag brukar bara koka ingefära, citron och sen dricka med honung. Det ska drickas rätt varmt och ofta. Du kan lägga till mer vatten och bara koka upp igen vid behov. Krya på dig!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8