Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

{#emotions_dlg.flower}Men ååååhh vad ni är underbara.  {#emotions_dlg.flower}

Tack Ellie, Marge, Ela, Minnie, Minimalla, Hanya, Eva, Sara och Juni (Hoppas jag inte glömt någon Skäms). Så skönt med era synpunkter! Jag förstår ju också att man inte kan veta något men så skönt att få lite input från er andra också. Det ger mig i alla fall lite nytt hopp och ny kraft till att vara positiv. Jag uppskattar verkligen allt stöd och era kloka kommentarer! 

Förlåt om jag tagit över tråden så här på helgen, nu ska jag försöka att tänka på annat (hehe, vem försöker jag lura) och hoppas på det bästa. Återkommer när jag vet mer. Kram alla!  
  • Resande

Tack för allt stöd och alla tummar, det gick bättre idag. Vi såg ett pickande hjärta!! Så lättad!! Tyvärr var gyn precis lika negativ och tråkig som sist men henne tänker jag inte gå till fler gånger. Fick lämna hcg också så nu får vi hoppas det ligger på rätt värde.

• Resande

Tack alla söta! Är så himla glad!

Johanna- gyn var ju allt annat än positiv. När jag berättade att jag tror att vi kollde för tidigt sist för jag mår ändå mer illa än i fredags så sa hon att jag kanske fått utomkveds... Sen när det väl blev bekräftat att det faktiskt fanns ett pickande hjärta nu och att jag borde vara på tidiga 7+ så ville hon kolla hcg för att se om det verkligen kan stämma.  Det känns som att hon verkligen vill hitta fel... Blä för såna inom sjukvården, speciellt när de VET vilken resa man har bakom sig.

• Resande

Tack alla underbara för era kommentarer och gratulationer! Sorry att jag inte orkar kommentera mer just nu och bara kikar in fort.. ska försöka bättra mig så småningom.  

• Resande
    HjärtaTack igen alla för era grattis! Hjärta Ni är så underbara och det är alltid lika bra stöd i 30+trådarna.

Det är fortfarande lite overkligt att vi lyckats plussa själva. Fast vi gjorde inte riktigt en Noi eftersom vi inte fått höra att det är omöjligt att lyckas själva. Hos oss vet de inte var problemet ligger.

Får se hur mycket jag hinne skriva. N blev hänging och matvägrade igår, han klagade även på ont i öronen. Han skrek massor i natt och fick sova sittandes brevid/på mig i soffan (hans rum där vi har en liten soffa). Tog honom till närakuten imorse och det visade sig att han fått dubbelsidig öroninflammation igen. Han är väldigt mammig idag och har noll tålamod så jag får inte så mycket egentid...

Lycklig grattis till er också! Kul att vi båda lyckats samtidigt.

Knase så häftigt att det funkat för er helt plötsligt. Tror du kan lita hyfsat på vul, borde ju inte skilja allt för mycket även om jag också förstått det som att det kan diffa upp till ett par veckor. Stackarn att vara själv så mycket med dina godingar när du mår så illa. Jag tycker det är tufft med en.

M73 spännande med en trea. Hoppas ni hittar bra trix för pojke- i vår familj föds det bara pojkar så jag skulle tycka det var lite häftigt och läskigt om det kom en tjej.

Afro hoppas det blir sista besöket och att ni får träffa bebis snart. Jobbigt också med strulande sömn för A, hoppas ni får ordning på det nu innan tvåan kommer.

Juni på Ö-land tipsade de också om att amma under tiden så det gjorde jag när N fick sprutor (inte alla de miljarder blodprov de tog innan han var ok från gulsot ).

Ellie jag hade fått så mycket stöd här inne att jag inte tog åt mig av de idiotiska kommentarerna. Tur man har skinn på näsan och inte var nere i de värsta groparna som man lätt hamnar i nu för tiden.

Lena fungerar inte kläder där man kan dra åt i resåren, eller de kanske också blir för stora? Vi fick ju ha en hel del såna till N eftersom han hade motsatt problem med kläderna.  

Nu vill N att jag springer med honom så det är bara att lyda.  
  • Resande
    Fio grattis till jobb!! Underbara nyheter!

Johanna skönt att din gyn är så bra! Extra viktigt när det är de som följer en under graviditeten.

Nä nu måste jag sluta ignorera N och leka lite...  
  • Resande

Cissi fy! Vad är det med dessa människor som inte kan ge patienten besked på ett vettigt sätt?! Kul att de pratar över huvudet på en- NOT! Förstår att du blir orolig och ledsen. Skönt att det såg bra ut på fl och förhoppningsvis ser det bra ut på nästa koll. Blir du orolig under veckan tycker jag du ska åka in för extra koll för att lugna nerverna. Stor kram!

• Resande
    FB: Kul att se dig! Hoppas allt är bra med familjen.

Vi 4 jag har ingen koll på hur länge man måste kolla till barnen men tycker det låter som att läget är lugnt om inget hänt under resten av dagen. Hoppas han mår helt bra idag och att bulorna försvunnit. Fruktansvärt otäckt med fall.

Fio fy vad läskigt med fall hos er också! Det har hänt här ett antal gånger och det är lika vidrigt jämt. På något konstigt vänster brukar de ändå klara sig relativt väl men jösses vad många gånger jag haft hjärtat i halsgropen. Skönt att O mår bättre.

Knase jobbigt att må så illa. Måste väl finnas något annat du kan prova? Hoppas någon läkare har något dundermedel som funkar mot illamåendet men ändå inte slår ut dig för övrigt.

Här mås det också peck hela tiden och jag har noll aptit. Mår hyfsat när jag vaknar och sen blir det bara värre och värre för varje timma. Får se hur det blir att jobba. Hoppas det inte kommer in allt för många extremt illaluktande människor... Normalt får jag kväljningar men kan bita ihop, nu lär jag kräkas vilket inte är direkt lämpligt framme i kassan. Jag tycker ändå det är skönt att må dåligt för då oroar jag mig inte alls lika mycket, har liksom fullt sjå att klara av dagen.

Ela vad härligt att vara nöjd. Och att jultomten sagt att du är bra på att amma.

Tilda snacka om dålig arbetsgivare! Att de inte har vett att visa hur fantastiskt det är att du kämpar på trots att du mår så dåligt och sen inte heller förbered och hitta vikarie. Om du redan var sjukskriven är det ju rätt stor risk att du inte precis blir bättre innan bf. Puckon! Försök att släppa jobbet och bara fokusera på dig och familjen.

Sara vad skönt att det lossnat på inskolningen. Tycker det gått fantastiskt fort! Får hoppas att det går ändå bättre i veckan, att båda killarna både äter och sover och verkar ha kul.

Pysslig vad kul med shoppingfynd! Skulle också behöva handla, speciellt kläder till jobbet. Vad härligt att dottern gosade ner sig och somnade i famnen, myyyys. Buggan har redan en bild på dubbelvagnen på sin hemsida.

Milla krya på er! Låter som en riktigt tuff natt. Hatar verkligen magsjuka. Hoppas alla i familjen mår bra idag och att ni nu får hålla er friska. 

Marge hoppas allt är bra med er. Kram! 
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8