Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tilda jag tror att Minna bara är snäll eftersom du vill in på SÖS. Hade hon kommit tidigare hade ni varit tvungna att åka till Huddinge och därmed missat gudfadern med fru. Lycka till nu vännen! Hoppas det går snabbt när ni väl kommit in. 

• Resande

Lycklig du är ju så himla smal så det är ju inte konstigt om det syns tydligt och tidigt! En annan har haft en badring sedan tidigare så det går att dölja rätt väl bara man inte har något som smiter åt för mycket. Jag tog fram mina mammakläder för länge sen men kan tyvärr inte använda något av det. Jag köpte de flesta kläderna längre fram i graviditeten (med N) och då hade jag redan gått upp över 20 kg. Jag har massa kul till sommaren när jag troligtvis är flodhäst.

• Resande

Kikar in en snabbis...

Zeeda vad läskigt! Tur att allt är bra med liten.

Ang roliga datum att födas. N är ju född 081127 så jag hoppas nästan syskonet kommer 110827 (skulle även vara lämpligt för då hinner vi skola in N på nya dagiset).

Krya på er alla sjuklingar, stora som små!

Grattis Tilda!! Baby 

• Resande

Usch för sjukdomar. Hoppas på snabbt tillfrisknande för alla och att det ska vara nog nu. Tycker vi 30+are och våra barn avverkat tillräckligt med sjukdomar för måååååååånga år framöver...

Jag åker och hälsar på mamma imorgon och kommer nog inte kunna kika in de närmaste veckorna. Bara så ni vet vart jag tagit vägen.  

• Resande

Ela stor kram till dig! Jobbigt att inte få sova och du, innerst inne vet du att hälften av barnen i den andra tråden vaknar varannan timme och bara kan sova på sina mammor men ingen vågar erkänna det! Hoppas det vänder snart så du får sova lite mer, man blir ju knas av för lite sömn. 

Tack för alla era hälsningar! Ska bli skönt att besöka mamma och släkten. N har inte sett dem på nästan ett år.  

• Resande

Har snabbkikat bara och orkar inte kommentera allt för mycket just nu...

Frk Kanin Grattis!! Så fantastiskt roligt att se dig här. Hoppas verkligen allt ser bra ut på vul. Om du inte ser något hjärta än så håll dig lugn. Vi såg inget vid första vul i vecka 7 men vecka 8 syntes det äntligen.

Mitt illamående och tröttheten kom lite smått runt vecka 7 och sen slog det till rejält en vecka senare. Tröttheten gav med sig runt v.15 och illamåendet är hyfsat borta. Känner mig bara lite småbakis mot ständigt kräkande innan.  

Fisken grattis!!! Vad härligt att du kommit hit. Vad mysigt med en decemberbebis.

Lycklig vad skönt att du blev så bra mottagen idag. Hoppas det känns lika bra med BM också så du kan byta ställe. Tycker det är konstigt att du inte får någon respons från "din" BM när hon har erfarenhet från IVF graviditeter och borde förstå din oro. Man behöver ju höra lite kloka råd och tankar för att kunna släppa på oron. Hoppas de dumma flytningarna (färgade alltså, de där andra får du säkert dras med) ger med sig nu.

Ela hoppas hela familjen tillfrisknar fort. Ang magsjuka hos riktigt små så fick Noah extrem diarré när resten av famijen (jag, mannen, min bror och Ns två kusiner) kräktes. Det var uppenbart att det var magsjuka för varje gång han fick i sig föda så hade han extremt löst kladd från nacken och ner till tårna. Vi fick sanera ungen flera gånger varje dag.

Marge stackarn som varit så dålig. Fast det kanske jag läste någon annanstans? Har inte varit inne på två veckor och skummar bara lite lätt i de olika favvotrådarna. Hoppas du mår bra nu.

• Resande

Skriver på min iPad för första gången så det blir en kortis. Ang blodtryck så får jag högt vid graviditet. De ska hålla lite extra koll på mig. Fio bra jobbat med att byta bm, man måste nu känna sig trygg med den man går hos. Lena lycka till med intervjun!

• Resande

Hanya har bara passat barn som har runt 14 mån emellan. När minstingen var nyfödd var det tufft men när de kommit upp i två och tre så var det en helt annan femma. Dessa syskon trivdes bra ihop även om de såklart också bråkade ibland. 

• Resande

Boomie din stackare! Krya på dig och det rackarns fort.

Pucha ha det så kul på din hemliga weekend!

Lycklig bra att du stannade hemma och vilade. Klart du ska ta bulle.

Johanna- när vi var i Thailand med N när han var ca 9 mån så frågade många varför vi inte rakade av hans hår. Enligt dem skulle det växa ut mycket mer om man gjorde så. Tur att vi inte lyssnade för ungen har hur mycket hår som helst.  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8