30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Ela kan man kanske smörja när han somnat och ev ta på små vantar då eller något som skyddar tills hudkrämen gått in? Kul att han lärt sig att dra sig upp. Skönt också att ni verkar må bättre nu.
Ela kan man kanske smörja när han somnat och ev ta på små vantar då eller något som skyddar tills hudkrämen gått in? Kul att han lärt sig att dra sig upp. Skönt också att ni verkar må bättre nu.
Grattis Lycklig!! Så fantastiskt roligt att ha sett liten som mår bra där inne. Kul också med en lillebror. Tycker absolut du ska inse att du är gravid, spåna namn och njuta av att E får bli storebror i sommar.
Johanna grattis till både lyckat Rul och neurokirurgbesök! Härligt att allt ser bra ut med båda barnen.
Boomie härligt att allt såg bra ut för dig med!
Ego är så nervös.. Hade ont i magen igår för att jag försöker hålla min mage osynlig så idag har jag en lös klänning och leggings så magen syns verkligen supertydligt! Har ju inte hunnit berätta för chefen än, hade hoppats han skulle erbjuda mig fler timmar och/eller bättre kontrakt först men kan inte vänta längre. Spännande att se vem som vågar kommentera först.
Lycklig jag tycker också det känns jätte knasigt att säga till folk att jag är gravid så jag förstår om folk inte vågar fråga. Jag vågar nog inte säga något förrän jag är helt 100% säker att någon faktiskt är gravid så det måste komma från en mycket säker och pålitlig källa.
Zeeda- vad tråkigt att så mycket jobbigt inträffar på en och samma gång. Hoppas mannen återhämtar sig fort från sin op. Kram!
Lena hoppas det gick bra idag och att de inser att du är värd att vänta på.
Lycklig- japp, det är stor skillnad mot när vi sågs. Jag visar ungefär så mycket som du gjorde. Ingen vågade säga något på jobbet och de jag berättade för blev helt chockade. Chefen var rar och gav mig en stor kram och gratulerade! Han frågade lite om det var planerat och sånt men eftersom de själva haft det svårt med ettan och nu ska få sin tvåa i maj så kunde jag hantera hans nyfikenhet.
Assar- oj, hoppas jag också kan laga mat fyra timmar innan bebis föds!! Fast ändå hinna in till BB, få ett rum och hinna ta av mig.
Jag ska försöka låta bli att skriva om våra sovrutiner i fortsättningen. N var nog övertrött efter en lång dagisvecka så han vaknade flera gånger i natt och bestämde sig för att ta morgon vid 6. Mina ögon går i kors idag för jag hann knappt somna mellan gångerna.
Fio vad härligt och välbehövligt med sovmorgon.
Pyttis hoppas maken återhämtar sig fort så du inte behöver ta hand om allt hemma.
Juni vad modig dotter du har. Hon verkar ha det så härligt med kusinerna.
Lena kul att intervjun gick bra, håller tummarna att de erbjuder dig jobbet. Jobbigt med så lite sömn, får hoppas helgen blir bättre.
Ela skönt att mjölkproduktionen kommit igång och att E växer som han ska. Härligt med en sköterska som inte tjatar om vikten hela tiden utan kan se helheten.
Pucha vad mysigt att höra hjärtljuden, skönt att allt annat också gått bra.
Mera ego medan jag väntar på att N ska somna så jag kan fortsätta baka... Jag har fruktansvärt ont i fogarna nu. Det dröjde ju länge om man jämför med förra graviditeten men det är ju så typiskt om det ska börja nu, lagom till jag går upp i heltid. Japp, ni läste rätt. Chefen har frågat om jag vill gå upp i timmar. Tyvärr får de inte anställa någon så jag har lovat att jobba heltid maj och juni men det blir fortsatt timanställning. Juli vill jag ha någon vecka ledigt och aug lär jag inte orka allt för mycket plus att N skolas in på dagis så då jobbar jag 50% om bebis inte kommit.
Då sover familjens minsting så jag ska gå och baka de där vansinnigt goda chokladkakorna som någon underbar människa på en av 30+ trådarna gett mig receptet på. Det ska nog bara vara vit choklad i men jag brukar ta tre olika varianter.
Tack för alla grattis till fler timmar!
Får se hur det går eftersom jag inte kan sitta och vila något. Möjligtvis under de lite lugnare veckorna men det är ju inte så många veckor det handlar om.
Min BM frågade om alkohol och jag var tvungen att komma på hälsosamtal före inskrivningssamtalet. Hon var superseriös och ville absolut vi skulle gå igenom allt. Hon frågade även om våld i hemmet även om jag inte minns exakt vad hon frågade om. Det är ju bra om de lyckas fånga upp någon den vägen och jag antar de läser in ens reaktioner och ser mellan raderna på ens svar.
Lycklig tråkigt att svärisarna inte vill passa E. Kanske fungerar bättre om ni lämnar honom där, men det blir ju mycket körande för er då. Bästa är väl om han kan sova över en natt, fast orkar de inte några timmar en kväll kanske en kväll+natt+morgon är lite väl mycket begärt? Tur att ni har bra grannar!
Knase vilket härligt kalas!
Assar vad kul med maskerad på dagis. Kan tänka mig att det blir en och annan prinsessa och spindelman. På Ns dagis fick de skriva en hälsning till alla föräldrar att barnen bör ha på sig mjuka och bekväma kläder de kan leka och röra sig i! Jag undrar vad sjutton vissa klätt sina barn i då eftersom det går ut brev till alla. Är inte det självklart att barnen ska kunna leka och röja och vara bekväma tänker jag...
Evasha hoppas M är bättre och att det inte blev allt för lång väntan på akuten.
Nillan missade helt ditt inlägg. Grattis här inne också och välkommen. Roligt när nya kommer in.
Glömde ju berätta att jag var på Rul idag och allt såg bra ut. Bebis växer som den ska och bf blev exakt den dagen vi hela tiden räknat med. Både jag och mannen har svårt att ta till oss den här graviditeten men nu kanske det kan sjunka in lite, så småningom i alla fall. Jag känner sprattel dagligen så jag borde ju snart fatta att jag är gravid.
Mippe kram! Jobbigt den sista tiden. Tråkigt att ni missade Ws kalas men skönt att det ändå gick bra med svärföräldrarna. Minns det där eviga gråtandet i slutet. KRAM
Elsis beklagar sorgen. Stor kram till er alla. Vilken hemsk chock.
Tilda jag är precis värdelös på FK men har för mig att man har rätt att både vara fl och vabba för ett barn medan den andra föräldern är hemma med andra barnet. Vi har i alla fall tänkt åka utomlands när vi är fl med var sitt barn. Ser fram emot att höra från experterna. Helt ok att vara ego. Kram!
Cissi krya på er! Jag har för mig att man kan ha grönt snor även utan infektion eftersom det, framför allt hos barn, sitter kvar i gångarna längre. Men det är aldrig fel att få det kollat eftersom det säkert också kan vara ett tecken på att man kan behöva antibiotika (om barnen är påverkade för övrigt också).
Fio stackars liten som är så dålig. Hoppas han kryar på sig fort. Vi brukar bekräfta att medicinen är äcklig men att den kommer att hjälpa honom bli frisk. Sen tvingar vi i honom det och avslutar med en tesked av något riktigt gott som t.ex sylt eller honung.
Assar vilken mysig helg för barnen.
Ego vi har haft besök sen i torsdags så jag är helt slut. Jag jobbade dessutom både torsdag och fredag även om det bara blev några få timmar (fick ändå gå upp tidigt). Har gått runt på stan och shoppat med gästerna så det värker i hela kroppen. Noah har dessutom fått feber och vägrar både mat och dryck. Han verkar ha två tänder på gång så han bara skriker så fort han får något i munnen. Jag har knappt sovit på hela helgen eftersom N vaknar stup i kvarten, velat ligga brevid mig och dessutom gått upp vid 4. Tur att jag är ledig imorgon så både N och jag kan ta det lugnt här hemma.