Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sådär, nu har vi varit på VUL och allt såg bra ut, det finns en liten plupp där med hjärta och allt. Jag vet att ett tidigt VUL inte är några garantier för nånting men det kändes onekligen bra att se att alla symtom faktiskt har en orsak. Så om vi nu har riktig tur så blir det ett syskon fram i juni nångång. Vi är superglada!

• Mrs Firren

Tack alla snälla!

Lady W - 8+0 idag, v 9 alltså.  

• Mrs Firren

Norrland - Shit, 900!! Det här var ju också privat men jag vet att de är upphandlade av landstinget och ansvar för alla patienter med fertilitetsproblematik, kanske det är skillnaden.  Vette katten om det skulle vara värt 900 pix...

Barbabra - Stackare, jag lider med dej.

Go'natt alla!   

• Mrs Firren

Nej, vad tråkigt Norrland. Ta hand om dej. Kram

• Mrs Firren

Barbabra - Otroligt jobbig situation och jag tycker det är jättebra att ni ska till fam.rådgivningen snart igen. Fiji säger jättebra grejer, tycker jag. Jag tänker på tre grejer utifrån det du skriver. Dels konflikthanteringen som jag antar att ni pratar en hel del om vid rådgivningen. Sen tänker jag också på just alkoholen och att du faktiskt inte litar på honom, att han kan hantera J när han dricker. Det tycker jag absolut att du ska lyfta på en rådgiving. Sen tänkr jag också på det du säger om "varför vill han ha fler barn?". Jag skulle vilja dra det ett steg längre - Vad vill han med er familj? Hur vill han att er familj och er familjesituation ska vara när den är som bäst? Pratar ni om gemensamma målbilder på rådgivningen eller har ni fullt upp meda tt behandla pågående konflikter? Annars skulle jag tänka att detta med gemensam målbild kan vara en grej föra tt komma vidare - hur vill ni ha det tillsammans? Hur är er familj när ni har det som bäst? Hur är er vardag? Utifrån det borde ni kunna komma överens om vissa spelregler som man får hålla sig till. Jag har aldrig gått på sån rådgivning så jag har ingen aning om hur det funkar, men det är abra några tankar jag får, nedskrivna i all hast.

Ta hand om dej och försök ha en riktigt skön semester. Kram 

• Mrs Firren

Norrland - Jag är inne på Fijis spår, konstigt om illamåendet slagit till mycket mer nu i efterhand, logiskt så borde ju symtomen avta eller åtminstone bara fortsätta i samma utsträckning, inte öka. Jag läste någonstans att illamåendet ofta peakar i v 7-8. Vet inte hur kroppen reagerar om det nu är ett MA ganska tidigt. Mitt MA kom i v 14 och jag upplevde att symtomen hängde i till ettpar veckor innan blödningen började. Vet som sagt inte hur det kan funka med tidigare MA. Vilken vecka skulle du vara i nu?

• Mrs Firren

Assar -

Och själv har jag bokat tid för inskrivning på torsdag. Ett litet steg för mänskligheten, men... Det är bara så gräsligt tråkigt att tvingas boka av tiden ifall graviditeten skulle ta slut innan dess. Fick frågan om utökad fosterdiagnostik eftersom jag är 35, men vi har ju redan bestämt oss för att nobba allt sånt. Får se om frågan kommer upp igen på torsdag. Jag hoppas de inte tjatar.

• Mrs Firren

Åh, vad roligt att allt såg bra ut Barbabra! Grattis.

• Mrs Firren

Lena - Jag kan egentligen inget om allergier, men jag vet vi hade ett grannbarn i vår förra hemstad som blev överkänslig mot tomater rätt tidigt. Röd runt munnen som du säger, men det var alldrig nåt prat om att han var allergisk. Däremot försökte de föräldrarna undvika tomat för det barnet.Jag tror dock att de testade lite då och då för att se om reaktionen blev densamma.

En följdfråga från mej som inte kan nånting om ämnet är: Kan en sån överkänslighet övergå till allergi? Och vad är skillnaden? Finns det en enkel förklaring? 

• Mrs Firren

Tack allergiexperter, då förstår jag mer.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8