Barbabra - Otroligt jobbig situation och jag tycker det är jättebra att ni ska till fam.rådgivningen snart igen. Fiji säger jättebra grejer, tycker jag. Jag tänker på tre grejer utifrån det du skriver. Dels konflikthanteringen som jag antar att ni pratar en hel del om vid rådgivningen. Sen tänker jag också på just alkoholen och att du faktiskt inte litar på honom, att han kan hantera J när han dricker. Det tycker jag absolut att du ska lyfta på en rådgiving. Sen tänkr jag också på det du säger om "varför vill han ha fler barn?". Jag skulle vilja dra det ett steg längre - Vad vill han med er familj? Hur vill han att er familj och er familjesituation ska vara när den är som bäst? Pratar ni om gemensamma målbilder på rådgivningen eller har ni fullt upp meda tt behandla pågående konflikter? Annars skulle jag tänka att detta med gemensam målbild kan vara en grej föra tt komma vidare - hur vill ni ha det tillsammans? Hur är er familj när ni har det som bäst? Hur är er vardag? Utifrån det borde ni kunna komma överens om vissa spelregler som man får hålla sig till. Jag har aldrig gått på sån rådgivning så jag har ingen aning om hur det funkar, men det är abra några tankar jag får, nedskrivna i all hast.
Ta hand om dej och försök ha en riktigt skön semester. Kram