Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Läste lite på SSIs webbplats och det verkar inte finnas någon anledning till oro. *pustar ut och slutar fundera mer på saken*

• Mrs Firren

Pandora - Kul att du flyttar in här!

Bustösen - Hej hej.

Hormonstinn - Håller varenda liten tumme jag har för att allt ska vara ok med bebisen. Grymt vore det annars. Kramar!

Fick en helvetes chock i fredags morse när jag tog det andra testet i förpackningen. Satt på toa och såg tydligt hur det stod "Inte gravid" på testet. Jag höll på att vråla rakt ut. Neeeeeeeeeeej!! Men jag tog snabbt upp testet för att kolla ordentligt och då fattade jag att vinkeln från där jag satt på toa fick det att se ut som "inte gravid", men när jag tittade ovanifrån stod det klart och tydligt "Gravid, +3 veckor". Vilken j*vla tur. Ursäkta svordomarna. Hjärtat lugnade sig rätt fort men jag har varit lite nojig i helgen när jag varit bortrest. Lugnare nu på hemmaplan.

• Mrs Firren

juni - Jag berättade med en gång. De andra har en massa barn och vet att vi försöker så de hade fattat så fort jag nobbade vinet. Ljuga är inte min grej även om jag kan tänka mej att inte berätta hela sanningen. Vi har inte sagt nåt till familjerna än, det får vänta ett tag.

Hormonstinn - Hoppas ni får svaret snart! Väntan är vidrig... 

En liten fråga. Fick info från landstinget i brevlådan om vaccination inför säsongsinfluensan. Gravida är en riskgrupp. Ni som är gravida och som inte tidigare är vaccinerade för samma flunsa - kommer ni vaccinera er? Jag känner väl kanske ingen risk just nu, men vintersäsongen är ju rätt lång och med växande mage vette katten om jag vill bli sjuk. Ska fundera på saken. 

• Mrs Firren

Lady W - Jag mår jättebra än så länge, lite ömma boobs, lite molvärk och ibland ett diffust illamående. Inget som inte är överkomligt. I ärlighetens namn är det rätt skönt att ha alla symtom, jag tar dom gärna. Lite tröttare på kvällarna också. Allt känns väldigt normalt och normalt är ju bra.

Jag går och funderar på inskrivning men kommer nog vänta en månad till innan jag ringer. Förra gången fick jag avboka inskrivningen och det var jäkligt trist. Så nu väntar jag ett bra tag till. Hur har ni andra gjort?

Vi har fortfarande kvar vår första utredningsträff i slutet på månaden, jag har inte avbokat den. Tänkte att jag skulle boka om den till ett VUL. Det borde väl funka? Jag tänker att det tar ju inte mer resurser. 

• Mrs Firren

Lena - Misstänkte att det kan vara svårt att få tid om man väntar längre. Men ang KUB och andra diagnostiska tester så tog jag ett snack med Mr F igår. Jag har funderat mycket på Davids kommande testresultat och hur vi ställer oss till att göra MKP för att se om nästa barn ev har samma syndrom - och att vi i så fall skulle ta bort det. Vi gjorde inget annat än vanligt UL med D. Jag sa till Mr F att det jag känner är att jag aldrig skulle välja bort D om han nu får diagnos på nåt syndrom, han är ju helt ljuvlig som han är. Det gör att jag har mycket svårt att tänka mig att jag skulle kunna avbryta en graviditet i typ v 16-18. Jag ser helt enkelt inget problem med att D är som han är, avsett syndrom. Visst kan det bli värre framöver men det får vi ta då. Så igår förde jag helt enkelt fram min känsla att jag vill inte göra några tester eftersom jag inte kommer kunna avbryta graviditeten. Redan med David var vi överens om att vi tar de barn vi får och båda två känner samma sak nu. Hade ev syndrom varit rejält mycket värre så hade vi kanske resonerat annorlunda. Men jag har full förståelse för att andra väljer annorlunda. Ämnet är svårt och vi kommer säkert ventilera det hemma fler gånger.

• Mrs Firren

Anna - Tänkte precis det juni skriver - i morgon är första dagen på resten av livet.

• Mrs Firren

Lena - Nä, det är inte känsligt. Eller jo det är det, men jag pratar ändå gärna om det för att det ska bli lättare att hantera.  Än så länge har han ingen konkret diagnos utan läkarna letar just nu medicinska orsaker till hans problem. Det gäller fortfarande litet huvud, sen med talet, dålig grovmotorik. Nu fick vi positiva besked hos en sjukgymnast förra veckan så det ljusnade rejält känner jag, men samtidigt fortgår utredningen och vi väntar svar på om han har nåt som kallas Fragilt X, en avvikelse från finns på X-kromosomen. Ev blir det även en autismutredning framöver, vi får se.

• Mrs Firren

Barbabra - Hur har det gått idag? Några fler blödningstendenser? *hoppas inte*

• Mrs Firren

Lady W - Åh, vilket skönt besked! Underbart.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8