Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag testar ½ tablett nu och ½ sen i eftermiddag. Kör så några dagar så får vi se.

Jag läste nånstans att man kan uppleva att illamåendet kan ta ordentlig fart runt v 7-8. Det skriver jag defininitivt under på. 7+0 idag förresten, det rör på sig.  

• Mrs Firren

Pandora - Underbart! Och grattis. Superskönt att allt såg bra ut och att ni fick se det efterlängtade lilla hjärtat.

• Mrs Firren

Hanya - Jag lider med dej. Att vänta och vänta och inte kunna påverka nånting själv, jag kan bara föreställa mej längtan och alla andra känslor. Är det nån speciell tidpunkt ni väntar på just nu, när ni kanske får reda på nåt mer, eller är det bara väntan utan konkret slut?

Även här är en dag utan mindre symtom, mindre illamående. Jag borde egentligen inte gnälla för det innebär kanske att jag reagerar bra på Postafenet. Men fan, nu blir jag ju orolig igen!  Vill bara att det ska vara onsdag nästa vecka... Bättre att veta om inte plusset är kvar, som vanligt är ovisshet värst. 

• Mrs Firren

Pandora - Såg i kämpartråden att du är positivare idag. Skönt!

• Mrs Firren
    Barbabok skrev 2011-10-21 10:32:19 följande:
    hormonstinn, jag ska satsa på ståbräda. Det kommer att vara sommar och J är då 3år och 2-3mån så då kan hon gott gå/åka bräda.
    Jag äter vitamintillskott där ingår B av flera sorter. Vegetariskt tillskott samt folsyra då. 
    Här blir det nog också ståbräda, D kommer vara 3½. Vi har ju sulkyn som han kan åka i om hela familjen är med på långpromenad. Sen tror jag att familjens tillskott (om det nu blir så) får använda samma gamla Brio som vi hade till D. Modell -04 tror jag men funkar lysande. Just nu sover D i den på förskolan men jag misstänker att det är slut med det till sommaren, eller efter sommaren snarare när det blir storbarnsavdelning för honom. 
  • Mrs Firren
    Gladhannapanna skrev 2011-10-21 20:18:56 följande:
    Vi körde med ståbräda till Agnes, hade även en croozer cykelvagn som funkar som en dubbelvagn

Jag tänkte precis på cykelvagn! Vi kommer förmodligen få ärva en till nästa år och då kan man ta en bebis i mjuklift i ena sätet och D i det andra sätet. Plus att man göra om den till dubbelvagn, som du säger. Vi har kompisar som testat att ha bebis och större barn där i och det funkade utan problem.
  • Mrs Firren
    Piggley Wink skrev 2011-10-21 23:18:33 följande:
    Fisk: Vi har också en Brio från 04, underbart gung!

Ha ha, jag tänkte precis det när jag funderade på fördelarna. Den är fantastisk att studsa med!
  • Mrs Firren
    Norrlandssyster skrev 2011-10-22 07:53:25 följande:
    Mrs Fisk: Cykelvagn är ju ett smart alternativ, frågan är bara hur den funkar att baxa in i bilen.

Jag ser den inte som ett alternativ till syskonvagn utan som ett komplement. Jag cyklar väldigt mycket och vill gärna fortsätta hämta D på förskolan med cykel. Vi cyklar mycket här i krokarna och till och från stan så det vore onekligen perfekt. Men jag skulle inte ens fundera på att baxa in den i bilen...
  • Mrs Firren

Hormonstinn - Stackars A, vilken mastodontdag igår. Tur att det kom något bra ur allt och hoppas nu att hon reagerar bra på medicinen. Hur verkar hon idag?

• Mrs Firren

Moppen - Grattis till lyckat RUL! Och vad roligt med en lillasyster. Bläk för kräks dock, hoppas du slipper mer sånt framöver. Tack för lyckönskningarna inför morgondagen! De behövs.

Hormonstinn - Vad skönt att A är mer sig själv idag. Jättekul med hjärtljud, sånt värmer väldigt.  Jag vill helst inte ha inskrivning förrän v 14 (om nu allt går vägen) för jag vet att jag fick höra Ds hjärtljud i den veckan förra gången. Tänkte tjata till mej en sån undersökning då.  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8