Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lady W - Om det är Fragilt X som David har är det jag som är bärare av den dåliga genen. David har fått X-genen av mig och Y-genen från Mr F. Det gör att det är större risk att pojkar får diagnosen. Flickor har ju ytterligare en X-kromosom som kan stötta upp den som redan är dålig, vilket gör att flickor kan ha en trasig gen men syndromet avslöjas aldrig. Pojkar som ärver syndromet får det rakt av, enkelt uttryckt.

Om det visar sig att D har detta som kommer det förmodligen bli en total kartläggning av mig, min bror och ev kusiner på min mammas sida. Vi får se. Just nu, efter förra veckans positiva utlåtande, hoppas och tror jag att det mest handlar om att killen bara är sen i utveckligen och att han kommer hämta igen allt tids nog. Han kanske aldrig kommer få femma i gympa, men det kan vi leva med. Vi kan även leva med att han aldrig vinner Nobelpriset.

• Mrs Firren

hormonstinn - Vad skönt att du kan sova lite på dagen. Det är verkligen guld när det funkar.

Juni - Härlig bild man får för ögat! *antecknar amningskudde* 

• Mrs Firren

Anna - Här är en till som går och väntar på bakslag. Avigt, men vad fasiken ska man göra. Jag veeet att man ska tänka positivt, men känslorna är svåra att rå över. *suck*

• Mrs Firren

Lena - Jag plockade precis fram en annan Kavatsko till D i morse (från det ekologiska sortimentet) och jag tyckte den kändes stor, men när jag väl mätte så var den inte superstor, snarare det jag förväntat mig. Tror det är själva modellen som gör att man upplever den som stor, snarare än att den är stor i verkligheten. Tyckte jag.

• Mrs Firren

Cissi - Jag köpte skomätarsticka på skoaffären. Kolla där de har sulor och skofett och såna grejer.

• Mrs Firren

cissi - Spännande tips om té på färsk mynta. Ska testa det, vi har en gigantisk myntaplanta ute. Inhandlade en i somras när vi pimplade en del mojito.

Barbabra o Hormonstinn - Jössös, vilka gravidtecken ni har! Iofs ligger hormonstinn långt före mej men jag får ändå känslan av att jag har väldigt lite symtom. Och då blir jag orolig förstås...suck. Nån fler nygravid som mår bra? Okej, jag har en diffust illamående av och till men jag funkar helt normal och kan äta och såna grejer. Inte känner jag jag speciellt mycket molvärk och boobsen är ömma men Mr F får definitivt peta på dom.  

• Mrs Firren

Tack för input om symtom! Jag ska gilla läget och försöka att inte oroa mig.

F ö får Persefone behålla sitt kräks för sig själv. Jag ska gå omkring de närmaste nio månaderna och bara lysa av älsklighet och graviditet som bara en ängel kan. Mina bröst ska vara som svalor som häckar (så sa väl sången?) och jag ska glittra, gnistra av lycka och fullkomlighet. Inget kräks är inte. Inga foglossningar, ingen svullenhet och inga hormonsvängningar. Tack.

• Mrs Firren

Hormonstinn - Spännade att drömma om sorten på barnet. Själv drömde jag att jag visst hade separerat från Mr F och fått ihop det med en gammal, gammal klasskompis som jag alltid var förtjust i. Undra vad det innebär?

Fiji - Vad härligt med respons!

Persefone - Jag tror det är som du säger, man är inte lika mycket prinsessa andra gången...

Jag tycker det känns extremt skönt att jag förmodligen kommer plugga i vår också och därmed kunna lägga upp dagarna som jag vill. Det känns perfekt. Skulle jag få jobb framöver så blir det bra också, men flexibiliteten det innebär att distansplugga är svår att få på annat sätt.   

• Mrs Firren

Underbart Hormonstinn!! Åh, vad skönt att allt är bra. Stort, stort grattis!

• Mrs Firren

Lycklig - Hoppas nu att op fixat allt så att du slipper fortsatta bekymmer. Välkommen hem!

Barbabra - Jag har också fått kliande hårbotten men inte alls kopplat till grav. Hm, det kanske beror på det.

Annars verkar det första suget efter olika mat dykt upp, klassiska flott, salt och juice. Varvat med illamående. Helt normalt alltså.

Trevlig helg alla! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8