30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Ela - Wow, ett nytt liv öppnar sig liksom. Coolt med första stegen och skönt/jobbigt med snart-slutammat.
Ela - Wow, ett nytt liv öppnar sig liksom. Coolt med första stegen och skönt/jobbigt med snart-slutammat.
Persefone - Alltså jag tänker på amningen och att sluta frivilligt. Det är väl iofs jättebra om det funkar så, men jag tänker att det viktigaste kanske ändå är att själva slutet funkar smidigt, att båda är med på det. Nu vet jag ju att det inte funkar så för alla, det verkar variera rätt rejält. När D slutade amma var det väl snarare så att det var jag som slutade erbjuda eftersom han åt så bra med mat. När vi väl slutade med amningen visade han aldrig nånsin intresse igen för att amma eller för mina bröst över huvudtaget. Alltså, det jag vill säga är väl att jag är tveksam till hur stor betydelse "frivilligheten" har (att det är barnet som gör valet), att det däremot flyter smidigt att sluta underlättar säkert. Men det kan man säkert aldrig garantera, alla barn är ju olika.
Grattis Hormonstinn! Vad roligt att höra att allt gick bra och att ni fick fina bilder.
Persefone - Då förstår jag.
malinkatarina - Ha ha, vad gulligt.
Igår hann jag tänka: "Herregud, ska vi in i bebisdimman igen? Vi har det ju så lugnt och skönt nu." Visst får man väl tänka så? Alltså, det är klart vi fixar det när vi väl är där, men fasiken, allt är ju så bekvämt nu... Å andra sidan var ju D den enklaste av enklaste bebisar så jag fasar nog lite för att få en tvärtombebis. Ja ja, det blir nog bra.
hormonstinn - Kul! Ska kolla.
Norrland - Meeen! Argh, typiskt och jäkligt irriterande behandling. Fasiken vad surt att gå en vecka till. Men säger som de andra - positivt med illamående.
Mrs Fisk, angående bebisdimma så är det en i min mammagrupp som ska ha en till i vår. Jag tänkte bara " Nämen jösses. Tur att det inte är jag" Däremot är jag säker på att det hade ordnat sig på bästa sätt om det hade varit vi som skulle ha en till.
Tack för input allihop! Och Assar, det låter betryggande, jag litar på dej.
Ha det så mysigt på resan Barbabra! Klart allt kommer gå finemang.
Hormonstinn - Lycka till på jobbet! Det vore väl en himla otur om maten skulle komma upp just då, när du klarat dej bra ettpar veckor.
Själv funderar jag på det där med sjukor under graviditeten. I o m Ds utredning får jag ofta frågan om jag hade någon infektion under graviditeten, något som kan påverkat fostrets utveckling. Jag svarar alltid nej för jag kan inte minnas att jag var sjuk. Det som jag oroar mej lite för nu är att jag var sjuk förra veckan och har förmodligen en infektion i kroppen nu också. Jag oroar mej inte så mycket för att det ska bli nåt fel framöver, utan mest för att infektionerna gör att det ska bli MF. Förmodligen en urlöjlig känsla utan någon som helst vikt i. När man pratar om infektioner under graviditeten så måste det väl vara mer allvarliga infektioner man menar? En kompis till oss fick njurbäckeninflammation samtidigt som anlagen till bebisens tänder utvecklades så det barnet har väldigt dåliga tänder tydligen. Så det kan påverka, frågan är bara hur? Nån som vet nåt mer konkret eller har synpunkter?