Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Norrland - Fantastiska nyheter! Stort grattis.

Nix, inga illrar i bekantskapskretsen. Inte ens en ynka hamster.  

• Mrs Firren

Lady W - Vad skönt att allt känns bra. Och jätteroligt att du känner rörelser så ofta.  

• Mrs Firren

Lena - Jössös vad jobbigt med icke-sömn så där länge. Stackare, jag lider med dej. Har tyvärr ingen erfarenhet av jobbigheter med tänderna, men däremot är jag en sån som har kroniskt ont i halsen på vinterhalvåret, utan feber. Jag får också halsfluss utan nån speciell feber. Men jag vet inte om småbarn kan få det. Teoretisk kan jag tycka det eftersom de kan ha öroninflammation utan feber. Har tyvärr inga tips. Hoppas bara på snabbt tillfrisknande och långa lugna nätter med mycket sömn för hela familjen. Kram

• Mrs Firren

Norrland - Får jag komma in till dej? Jag var oinbjuden.

• Mrs Firren

Lena - Åh, vad skönt att höra att det är bättre med lillkillen! Och vad bra att du fick en rolig fest, det är som du säger, ibland behöver man bara komma hemifrån. Framförallt med en spark i baken.

Hej Mirmis, känner mest igen ditt namn från FB-listan tror jag.

Gah, vad jag inte pallar normalt tempo på dagarna längre. Igår köptemplet i tre timmar - utslagen resten av dagen. Idag en sväng till stugan (7 mil bort) och sen minisim med lillkillen - behövde en timme på sängen när vi kom hem. Hur känner ni andra?

*vinkar trött till alla*     

• Mrs Firren

Norrland - Förstår söndagsångesten... Det kan säkert vara Postafendosen som gör tröttheten extra tung, även om själva graviditeten säkert gör sitt också.

Här har illamåendet börjat ge sig tycker jag, tog ingen Postafen i går eftermiddag och jag har varit mindre illamående de senaste dagarna. Vi får väl se vad som händer. För självklart kommer domedagstankar med minskat illamående så här tidigt. Svar på onsdag vid UL. 

• Mrs Firren

Lena - Alla ska komma in hos mej om man är inloggad, jag har ingen annan spärr på mitt konto. Testa igen, annars ska jag undersöka saken närmare. För jag lovar, jag har ingen "Lena-spärr".

• Mrs Firren

Hormonstinn - Vad trist att du mår sämre igen. Känner igen det där med svårigheter att drick. Jag kör bara kylskåpskalla drycker och sen sugrör. Känner mej lite fånig, men vad fasiken gör man inte.

• Mrs Firren

Hej Barbabra! Jag tänkte precis på dej och undrade hur semestern varit. Berätta om graviditeten gör man i sin egen takt tycker jag. Usch och fy för att du mår illa och att det inte blivit bättre. Vilken vecka nu?

• Mrs Firren

Hormonstinn - Om jag får halsbränna tvekar jag inte att medicinera. Gaviscon vid enklare fall, Losec Mups vid värre tillfällen.

Barbabra - Vad jobbigt att inte magen varit ok på resan, förstår om det drar ner humöret. Och sen tänker jag på det där du säger att du fräste åt mannen fast han ansträngt sig. Ok, att han inte gjort mer av det du förväntade dej men det kanske vore läge för att be om ursäkt och samtidigt föregå med gott exempel. Du kan ju också säga att du blev glad för det han hade gjort, men samtidigt hade förväntningar att han skulle gjort andra grejer, därav besvikelsen.

Lena - Kanske tur man är gift.  Underbart med vår i Paris! Låter helt fantastiskt.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8