Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Moppen - Jag håller med! Vi har också planerat för var sitt rum men ända sen jag läste den där artikeln och pratade med min kollega så har jag funderat i banorna om delat rum. Allting kommer egetnligen ifrån att jag verkligen inte vill ha barn i vuxensängen eftersom jag inte kan sova då... Helt egoistiska skäl i grunden alltså. Att sen barnen skulle bli tryggare av att dela rum är bara ytterligare ett argument för det, i mina ögon. Det tål att tänka på.

• Mrs Firren

Hm, jag funderar. Jag tycker att jag har tendenser till sammandragningar. Det känns som det iaf. Men jag tycker det är tidigt (v 13). Å andra sidan läste jag att det kan komma tidigare för varje graviditet och att det kan triggas av att blåsan är full, vilket jag också kopplar det till. Nån annan som har eller har känt av det tidigt? Jag är inte orolig men tycker bara det är tidigt.

• Mrs Firren

Tack för svar! Vad bra att ni är fler som haft samma. UVI, kan man ha det utan att egentligen ha besvär av det?

• Mrs Firren

Okej, tack, då vet jag. Ska höra med BM på torsdag.

Lena - Förstår att du räknar ner tills mannen kommer och jag håller med, jag är så impad över alla ensamstående.  

• Mrs Firren

Idag när vi var på Ica maxi höll jag på att börja gråta vid deras delikatessdisk, alla goda korvar och ostar som låg och ropade på mej. Då slog det mej att hårdostar förmodligen var ok att äta. Måster erkänna att jag har dålig pejl på SLVs råd. Kom hem med två hårdostar varav den ena visade sig vara opastöriserad eftersom jag glömde fråga, så den får Mr F ta. Men den andra är bara min, min, min.

Mina body-tips är precis samma som de ni sagt. Vi körde bodys länge eftersom D började gå så sent, var liksom ingen idé att byta upp sig före det.  

• Mrs Firren

Barbabra - Vad roligt med känningar! Jag kände i v 16 med D så jag håller också känselspröten öppna.

Lady W - Axel var ett av mina favoriter förra gången men Mr F protesterade vilt. Namndiskussioner ger mej bara ont i magen eftersom vi var så otroligt oense. Jag tror att det är en kille till.

Lady, Hormonstinn - Intressant att ni säger att ni känt fladder så tidigt som v 13,14. Jag undrar om inte jag känt nåt litet kittlande ettpar gånger, på samma sätt som jag kände med D fast mycket starkare då eftersom det var senare. Sen läste jag i en bok vi har att det är alldeles för tidigt att känna nu så jag vet inte. Jag vill ju tro att det är bebisen, men det kan mycket väl vara inbillning.

M73 - Bra tips! Så kan man ju göra. Tänkte inte på det. Varma mackor it is!

• Mrs Firren

Norrland - Gräsligt med takhistorien. Husägare har definitivt sina nackdelar ibland. Apropå magen säger jag som Barbabra, det var värre för ettpar veckor sedan med svullnaden. Men samtidigt gick jag över till gravidbyxor i samma veva, vilken lättnad! V 14 på onsdag och just nu struntar jag i om folk anar något även om jag hellre skulle hålla det "hemligt" till efter jul.

Fiji - Åh, vad skönt med tre timmar mellan amningarna. En milstolpe.  

• Mrs Firren
    Mosing skrev 2011-12-06 10:09:50 följande:

Tyckte att när svullnaden la sig så övergick det till mer "substans" direkt, även om jag mången gång funderat över vad det är som kan ta så stor plats där inne när själva bebisen bara är några centimeter

Precis så känner jag! Att det liksom är mer hårdhet nu, men vad sjutton kan det vara? Livmodern är ju inte så hög. Kan fett på magen stelna? *funderar*

Fiji - Visst är det väl typiskt när man inte kan somna om fast man har all chans och borde verkligen sova ett tag till.  Nu på slutet har jag gått på toa vid fyra, fem på morgonen och det är stört omöjligt att somna om. Irriterande.

Persefone - Jag är nog inte så skraj för baciller och småbebisar, men däremot att orka ta sig till ett köpcentrum. Det är för mej en gåta. Fast då har jag svårt för köpcentrum i största allmänhet. F*n, jag har svårt för affärer över huvudtaget, speciellt med vinterkläder på.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8