Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hej Liro!

• Mrs Firren

Assar - Tack för pepp. Känns bättre nu med er input.

Lena - Precis innan jag plussade investerade jag i en menskopp, så jag har aldrig använt den, men den ligger i skåpet och väntar tills det blir tajm nästa gång. Har annars inga tips mot det onda men det låter som sköra slemhinnor. 

• Mrs Firren

hormonstinn - Snacka om service! Kanske ett nytt businessområde för dej sen.

• Mrs Firren

Ja, och jag tänker om man kan jobba mot barnmorskorna också, det borde väl finnas forskning att hänvisa till. Då borde det vara lättare att sälja in det mot vanligt folk. Det vore väl världens grej!

Jag tänker lite motsvarande Annas Profylax som snappade upp nåt som varit förlegat ett tag och som gjort big business snabbt. Fast i det här fallet är ju tens alldeles nytt i Norge och kräver förmodligen en annan approach mot målgruppen. Spännande! Cool 

• Mrs Firren

Hej hej Sofia! Känner inte igen dej sen tidigare, men välkommen tillbaka.

• Mrs Firren

tjiidjej - Jag läste också Abascals bok "Att föda" och så tränade jag mindfulness hela graviditeten, extra mycket sista halvan. Jag har läst Ola Schenholms "Mindfulness i vardagen" och använde den medföljande CD:n till att göra övningarna, speciellt tränade jag andningsankaret. Hittade även en mindfulnessbok med specifikt fokus på graviditet/förlossning. Boken var nyttig men jag använde inte den CD:n nånting. Det jag lärde mig var andning, avslappning och fokusering. Förlossningen blev "behaglig" om man nu kan säga så om förlossningar.

• Mrs Firren

Lady W - Jag brukar köra ett medititationspass innan jag ska sova, typ en halvtimme. Det är den stunden jag har hittat som funkar.

• Mrs Firren

Barbabra - Trist med åderbråck. Jag har massor, dels pga graviditeter och dels pga arv. Jag har helt enkelt lätt för att få det, av alla sorter. Inte speciellt snyggt men tack och lov inget som gör speciellt ont. Hoppas du slipper såna som sitter längre upp... Jag väntar på att de ska dyka upp här. *ryser*

• Mrs Firren

En liten fundering. Ni som väntar syskon, har ni berättat för de blivande storasyskonen att mamma har en bebis i magen, att det ska komma en bebis? Ni som redan fått, när berättade ni? Vi har inte sagt nåt än och tänkte väl vänta tills efter RUL åtminstone, David är 3 år. Egentligen skulle vi nog kunna vänta längre men snart lär D få frågor om mammas mage och bebisar, misstänker jag. När ska man berätta? Hur ska man berätta? Vi tänkte väl inte göra nån stor sak av det, utan vara enkla och rättfram. Har ni några boktips på ämnet? Jag har samlat på mej en del boktips men tänkte höra om ni hittat nåt annat att kolla på.

• Mrs Firren

Jättebra tips Cissi! Tack.

Tänkte också att jag skulle fixa till det där fotoalbument till D som jag tänkt göra sen han var ett halvår typ, med bilder från när han var riktigt liten. Det har blivit av än, men nu finns en större anledning att ta tag i det. Han gillar verkligen att titta på bilder av sig själv!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8