Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

systernorr - Grattis till en liten syster! Vad roligt. Skönt att allt såg bra ut.

juni - Har tyvärr ingen input om haloeffekten.  

• Mrs Firren

Hur trötta är ni andra gravidisar på en skala? Det här är ju sanslöst, jag har inte gjort speciellt mycket idag men har däckat i soffan nu. Okej, hade D i morse medan pappsen sov ettpar timmar, sen blev det skiftbyte. Tvättat en omgång, skjutsat svärmor till tåget, handlat mat och packat in grejerna och nu satt en deg för semlor. Jag är helt slut. Jag har så himla svårt att acceptera att det är så här, jag minns inte att jag var så här slut förra gången och då jobbade jag också. Jag vet ju att järnvärdet är bra men jag sover rätt kasst iofs. Ja ja, det är väl bara att välja sig.

Håller mej utanför vagnsdiskussionen eftersom jag har noll och intet att tillföra.

Piggley - När D hade ögoninflammation i höstas tvättade vi bara med vatten. Det blev aldrig jätteilla även om det kliade en del på honom och han var lite geggig i ögonen på morgonen. Det gick över på nån vecka eller två utan speciell behandling. Han gick på fsk när resten av förkylningen blev bättre.  

*vinkar trött till alla*

• Mrs Firren

Chiqita - Otroligt fint spa! Förstår att ni är nöjda.

• Mrs Firren

chiqita - Jag har lite samma känningar som du beskriver och jag har bara dragit slutsatsen att det är nåt med fogarna eftersom jag inte har så här i vanliga fall (ogravid), så jag är inne på Resandes spår. Håller f ö  med om att soffor är aj aj. Nu när jag suttit i soffan hela kvällen är det värre än värst.

Ha ha, jag reagerade också på alla X i citaten men kom sen ihåg att jag läst nåt om det i en FL-tråd.

Pysslig - Skrattar gott åt din mans fundering.

Resande skrev 2012-01-22 22:17:47 följande:
    Piggley kan jag kalla dig grisen? 

Dagens gapskratt!! Och jag får Pumba för ögonen: "Hördö Grisen". Själv tänkte jag PW.

• Mrs Firren

Glassgrisen - Åh, vad spännande med huset! Hoppas att allting klaffar och att ni kan få erat sålt pronto.

Ja just det, speglar. Vi har också en spegel bak så att vi kan se D från förarsätet. Det funkar kanon! Nu ser man precis vad som är på gång. Enda risken med sån spegel är att man ibland har en tendens att titta i den istället för på vägen när man kör... men man lär sig snart att bara slänga en snabblick och inte alltför ofta.

För egen del misstänker jag att bebisen har samma hopptendenser som storebror haft sen han föddes. Bebisen tar avstamp mot min kissblåsa mest hela tiden. Men det är okej, hellre det än inga hopp alls.  

• Mrs Firren

Bahamaz - Förstår din irritation och jag håller med om allt som Cilla skriver.

Jag funderar på om det skulle underlätta med ett datum längre fram i tiden när ni faktiskt pratar om sake igen och kanske också gör ett försök, kanske när bebisen är tre månader eller nåt? Hos oss har vi ganska ofta använt oss av olika deadlines för att inte den ena ska tjata som f*n och den andra ska behöva få ångest av att bli tjatad på. Försök att få mannen att förstå varför du inte är upplagd för älskog just nu, men gör det på dagen/kvällen när ni är vakna och kan vara uppmärksamma mot varandra.

Visst, jag kan förstå mannen också men situationen är ju extrem och uppkommer kanske ettpar gånger i livet, då kan man faktiskt behärska sig. Annars får han/ni kanske fundera i alternativ, jag kan på rak arm tänka ut flera stycken. Kolla också om det bara är sexet han är ute efter, eller om det kanske faktiskt är mer närhet, uppmärksamhet och fysisk uppskattning som är poängen. Han kanske har svårt att uttrycka de behoven? Men självklart ska du inte behöva ställa upp på nåt som du inte känner för, självklart inte.

• Mrs Firren

Asap - Visst är det lite roligt att våra gamla filmer funkar än. Här hemma har "Totte" från ca -73 rullat hela förra året. Thank God verkar dock julklappen Mamma Mu och Kråkan funka bra nu och D verkar ha glömt bort förra årets trotjänare...

• Mrs Firren

Asap - Hm, låter bekant men tyvärr har jag inget minne av hur länge det höll på. Jag kan ha förträngt det.

Hos oss verkar D vara på väg att sluta dagsova, inte varje dag men ibland. Vi har märkt att han somnar senare och senare på dagen och till slut blir det ju ohållbart eftersom han då inte sover på kvällen. Ibland på förskolan vill han inte sova alls och det verkar gå bra. Kraschen kommer ca kl 18 när han är aptrött och blir lite olycksdrabbad pga av tröttheten och ofokus. Vi får väl se när det blir totalfinito men det känns inte så långt borta. Jag har blandade känslor till det eftersom det varit ganska skönt med nån timmes frist på helgerna, men det är väl bara att ställa om sig. 

• Mrs Firren

johlinn - DVD är bra tycker mor och far. Tyvärr är vi inte riktigt överens med barnet... Han har precis börjat intresseras sig för att sitta längre än tio minuter och titta så vi får väl se hur det går framöver.

Cilla, Resande, Pysslig - Misstänker också att det blir mer aktuellt med sovning i slutet av veckan. Vi är överens med personalen på fsk att han inte måste sova utan bara gör det vid behov, de har bra pejl på honom och ser när han blir trött. Men det är så konstigt, lilla plutten är på väg att bli stor.  

• Mrs Firren

Sarahkka - D lägger sig kl 19 och då läser och sjunger vi lite, sen sover han före 19.30. Tiderna är inte huggna i sten men brukar inte variera så himla mycket.

Jag har också haft en period med extremt ont i huvudet. Pracetamol hjälpte inte och BM trodde att huvudvärken kunde bero på hormonpåslaget. Tror att det var som värst v 14,15,16 och kanske lite till.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8