Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

hormonstinn - Ha ha, en ilsken liten rackare.

För egen del känner jag mindre rörelser än förra gången, kollade precis gamla anteckningar. Antar att alla bebisar är olika men självklart hinner jag för en sekund tänka "vad är fel?". Svaret får vi om 1½ vecka på RUL. Jag vill att tiden ska springa fram till dess, just nu är jag bara otålig, orolig och pessimistisk. Obestämd 

• Mrs Firren

juni - Men fy vad hemskt att hon förvann ett tag. Mardröm! Tyvärr går det väl inte att förhindra det till 100% men jag fasar för den dag det händer. Tur att ni hittade varandra igen snabbt.

• Mrs Firren

hormonstinn - Snyggt! Inser att vi inte tagit en enda magbild so far. Kanske bäst att dra fram kameran i kväll.

• Mrs Firren

Barbabra - På vår förskola ger de inga mediciner vad jag förstår. Vi kunde lösa det när vi fick en femdagarskur med penicillin men det blir knepigare med en tiodagars. Vi löste det dock som de andra säger, att vi ruckar lite på tiderna för att få det att funka.

hormonstinn - Låter som att det kan vara magsjuka ändå. Kanske bäst att vara hemma för säkerhets skull? Blä för kräksjuka. *ogilla* 

• Mrs Firren

Tack snälla för respons. Nu känns det bättre.

Barbabra - Att ha roligt ihop är väl en jättebra ingång till att få det allmänt bättre. Kan du inte säga till mannen att det är just roligare tillsammans som du behöver och önskar. Ni kanske kan göra var sin lista och hitta gemensamma nämnare, så att det inte bara känns som måsten för Js skull. Sen tycker jag inte att man måste göra en massa aktiviteter bara för att barnen ska ha kul, jag har läst och brukar tänka att om vi som föräldrar har roligt så har barnet också roligt, för allra helst vill de bara vara med oss. Gör nåt roligt för er skull! Minns inte var jag läste det, men jag har iaf tagit till mej det.

• Mrs Firren

Idag är en skitdag. Igår var en skitkväll och inatt en skitnatt. Usch, vad min fantasi har spunnit loss och jag är övertygad om att det inte finns nån bebis i magen, och om det finns nåt där så är det nåt allvarligt fel. Deppigt värre och jag vill bara krypa under en filt och inte komma ut förrän nästa veckan till RUL.

Men nu tog jag tag i det och ringde BM så jag ska få komma och lyssna efter hjärtljud i kväll. Hon är en ängel.

• Mrs Firren

Tack för all support snälla ni!   {#emotions_dlg.flower}

Måste bara tipsa om en grej. Jag hade en del sammandragningar tidigt i v 13-14 och fick tipset att testa för urinvägsinfektion hos BM. Jag gjorde aldrig det men har tänkt på det då och då. Idag slog det mej att jag för hundra år sen läst eller hört om ett test-kit på Apoteket så att man kunde kolla hemma. Köpte testet idag (37 kr) och provade när jag kom hem. Negativt. Vilket grej va! Det fanns fler teststickor i förpackningen så jag ska kolla i morgonbitti också. Supersmidigt att kunna kolla hemma. 

• Mrs Firren

Fiji - Ingen fara.

Nu har jag varit hos BM. Hon hittade inte hjärtljuden utan hämtade en gammal ultraljudsmaskin istället. Då hittade hon bebisen som vinkade åt oss. Allt såg bra ut tyckte hon så det är förmodligen bara så att h*n är för liten än för riktiga kickar, och h*n kan vara av den lugna sorten. Jag är så lättad och i natt ska jag sova gott.

Tack för pepp!  Go'natt.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8