Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Puchahontas - Ja, det var nåt sånt jag kom ihåg. Får se hur det blir med trycket, vi håller koll på det.

Pysslig - Bra där att hota/varna med sammandragningarna. Som mig och det höga trycket. Förra gången blev jag sjukskriven på stört och fick bara gå tillbaka till jobbet för att stänga av datorn, typ.

• Mrs Firren

Fiolina - Nä, jag ska inte göra KUB så precis som du säger är inte tiden viktig. Det är mest jag som inte vill gå för tidigt. Första gången fick vi MA i v 14, så jag väntar helst länge. Förra gången fick jag lyssna på hjärtljud i v 14 tror jag det var, så det hade varit kul att pricka in.

• Mrs Firren

Assar - Jag minns faktiskt inte riktigt hur det var farligt för både mamman och barnet, annat än att det var det. Iom att läkaren sjukskrev mig omedelbums så var det förmodligen halvallvarligt läge. Var ofta inne på spec.mödra sista månaden och kollade med ctg också. Men jag mådde inte dåligt av trycket. Jag minns att jag kollade protein i urinen ofta också eftersom de bevakade ev havandeskapsförgiftning. Gränsen ligger på 140/90 och jag tror att jag låg på 160/115 som högst och det var undertrycket som var den stora risken.

• Mrs Firren

Puchahontas - Åååh, vad roligt med hemlishelg! Ser fram emot en rapport sen.

• Mrs Firren

Hepp, bidde inget decembersyskon. Mensen dök upp med ett plask och jag hade det nog lite på känn efter lite småblödningar. Men nu är det liksom ingen tvekan. Vi gräver inte ner oss utan tar nya tag framöver. I'll be back

Kramar och lycka till allihop!

• Mrs Firren

Hej alla,

tack för gratulationerna i kämpar-för-syskon-tråden!

Jag tänkte att jag kikar in här nu genast för går det åt skogen så lär det ju göra det oavsett om jag hänger här eller inte... Men jag har en helt annan känsla den här gången jämfört med förra i våras, mest beroende på att jag hade spottings hela vägen till mf:et då.

Såg er diskussion tidigare i veckan om kub/nupp och såna grejer. Vi väntar på svar om Ds eventuella genetiska avvikelse (de analyserar en viss gen). Skulle det visa sig att han har avvikelsen de letar efter så läste jag att man vid nästa graviditet får göra mkp i v 12 för att se om nästa barn har samma avvikelse. Och så får man bestämma hur man ska göra med graviditeten. Det känns jobbigt minst sagt. Men nu vet vi inte ens om D har nån avvikelse så vi avvaktar besked och försöker att inte gå händelserna i förväg...

• Mrs Firren

Tack alla snälla! Det känns kanon och jag tar Barbabra på orden och beställer examensfest fram i juni.

• Mrs Firren

Tack alla!

Lady W - Underbart med 12 veckor. Lycka till på torsdag!

Fiji - Men fy, det låter ju jätteallvarligt. Hoppas allt blir bra med medicinen och att det onda snabbt går över.   

• Mrs Firren

Kanske en fånig fråga men fan, jag får lite ångest när jag sitter med laptopen i knät kväll efter kväll och förhoppningsvis har ett syskon i magen. Hur är det med ev strålning och påverkan på foster? Nån som har pejl? Det känns inte bra men samtidigt kanske jag överreagerar.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8