• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Nä, precis. Man frågar inte om graviditeter. En hos mig inte så populär kollega eftersom hon skapade rätt mycket merjobb för mig i slutet på veckan hade mage (ha ha!) att klappa mig (nej, vi har inte någon nära relation alls) på magen och fråga "Det är inte så att det är en till på gång?" Nej, ursäkta mig, jag är bara TJOCK med DÅLIGA MAGMUSKLER. Jag gissar att det faktum att jag fick mitt tredje barn på tre år för åtta månader sedan inte alls duger som förklaring, eller?

Vore jag inte pacifist så...

• Ela

Hmmm...jag trodde definitivt att sovbebisar bara var en myt men då kanske de bara var slut på lagret de månader som mina levererades?

Här är det full fart. E har precis blivit nio månader (vilken koll jag har va? ) och tror att han är vuxen. Han har börjat släppa taget när han står och vill inte bli matat med puréer utan bara äta plockmat själv. Och sedan kan jag konstatera att jag som trodde att det där med bebisars fascination för lampor var en myt numera är överbevisad. Om man frågar E var lampan är skiner han upp, pekar (med hela armen och handen) och säger "Dä!". Vare sig T eller R brydde sig nämnvärt om alla försök att peka på lampor.

• Ela

Min syster gjorde KUB när hon var 42 år och hon fick en siffra på femtusen någonting. Så jag tror inte att det är onödigt att börja med ett sådant innan man tar ställning till FVP.

• Ela

Välkommen Mrs Fisk! Vad roligt att se dig här - grattis!

• Ela

Jag måste komma till männens försvar här känner jag. Jag har ju lämnat över stafettpinnen till maken nu och kommer hem till middag klar (eller på gång) varje dag, tvätten sköts och massa annat praktiskt med. Precis som när det var jag som var föräldraledig. Så inte är det en omöjlighet inte!

Så mycket bättre...
  • Ela

Pysslig - Ja, visst har jag en superman! Hjärta Och eftersom han är att anse som en superman är vi att anse som superkvinnor, eller hur?! Vi gör ju samma jobb.

Så mycket bättre...
  • Ela
    Pysslig skrev 2011-10-05 22:30:42 följande:
    Men jag har också en superman trotts eller kanske tack vare att vi har olika begåvningar! Skrattande
    Klart du har! Här hemma har vi också olika begåvningar - förstås. Fast just ansvaret för hem och barn ser vi till att försöka fördela lika. Det hade ICKE blivit tre barn annars.
    Så mycket bättre...
  • Ela

Anna - Välkommen hit! Jag kan varmt rekommendera Gynekologerna i Gamla stan. Jag har gjort VUL där innan inskrivning och tror att jag fick betala som för ett vanligt läkarbesök. Läkarna där är fantastiska (särskilt CA).

• Ela

Anna - Va?!? Har de lagt ner? Vad jättetråkigt, nu blir jag nästan lite ledsen i ögat. Inte för att jag har tänkt att föda fler barn men man kan ju behöva gå till en gynekolog ändå och då hade det helt klart varit mitt förstahandsval att gå dit.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8