• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Grattis Hormonstinn! Vad skönt!

• Ela

Norrland - Grattis!!! Vad roligt det är att det fylls på i tråden!

Hormon - Jag har uppdaterat trådstarten.

Så mycket bättre...
  • Ela

Ooooh, akta fingrarna N! Fiji, vi har ju städhjälp varannan vecka och tycker att det är guld. Då vet man att det blir ordentligt gjort med det intervallet och behöver inte ha dåligt samvete för att man bara behöver plocka där emellan.

Mrs Fisk - Jag tror att det är väldigt olika mellan kommuner hur "lätt" det är att få extra timmar, en extra resurs för barn med extra behov etc. Stockholm är generösa och jag hoppas att er nya kommun är det med. Det är ju absolut värt ett försök!

• Ela

Eeeh, med "behöver plocka" menar jag givetvis "orkar plocka".

• Ela

juni - Jag har tänkt fråga flera gånger men glömt av... Har inte ryggen blivit bättre alls av operationen? Låter så jobbigt att ha så ont hela tiden.

Hanya - Klart att du får "gnälla"! Måste ju vara oerhört påfrestande att vänta och vänta. Önskar så att jag fick bestämma för i så fall skulle "när som helst" betyda "NU!".

Eva - Skönt med resa till solen men jag förstår att den inte kommer att vara helt smooth.

Här har vi städat bort skötbordet idag. Det känns som att vi håller på att städa bort bebistiden för E tar stormsteg mot att bli ett barn. Bokstavligt talat för han är på väg att börja gå när som helst. Han går jättebra om man håller honom i ena handen. Och så skjuter han sitt babygym (ett sådant där av hårdplats) framför sig som en rullator genom lägenheten. Han bryter ihop vid varje tröskel när han inte kommer över.

Så mycket bättre...
  • Ela

Noi - Vad sjukt! Jag tänkte på dig för typ ett par timmar sedan när jag ögnade igenom BF/födda-listan efter att den uppdaterats. Funderade på vart du blivit av och att jag saknade dig i trådarna. Ett FL utan Noi - så kan vi ju inte ha't! Tur att du loggade in! Allt väl med dig, maken och barnen?

• Ela

Anna - Hurra för en liten med tickande hjärta! Väx på dig nu lilla kryp!

Lena - Fy, vad läskigt att de gav henne fel. Tur att det gick så pass bra! Fiiiiin V!

Lady - Vad skönt med koll! Du var nog inte den värsta hon träffat på. Jag har en känsla av att de får se ett och annat.

Fisken - Jobbigt med oro! Det låter dock som att du har en bra "plan".

Noi - Just det. Radhuset. Hur blev det med planlösningen där uppe? Japp, vi har en liten tiomånaders Erik (som för övrigt tog sina första steg idag ) här hemma. Full fart! Jag jobbar igen sedan knappt två månader tillbaka dock så jag kan ju vila upp mig lite om dagarna.

Så mycket bättre...
  • Ela

Vad härligt med en BM du kan trivas med, Anna.

Jag tror att E slutar amma snart. Han blir mer och mer ointresserad. I morse ville han inte ha alls. Jag tror att han kommer fortsätta lite till när jag kommer hem från jobbet, men snart är det nog över. När vi nu börjar göra oss av med skötbord, babysitter känns det bara bra. Det här känns lite sorgligare, men ändå ok. Det är han som kommer att välja precis som de andra gjorde. Han känns väldigt lik T på många sätt och precis som för henne svalnar intresset för amning i samband med gåstart. R fortsatte glatt ett tag till. Nåja, jag får väl trösta mig med en cupcake (äter ju äggfritt nu) när den dagen kommer.

För övrigt fick E en ok-stämpel på sin tiomånderskontroll igår. Tio och ett halvt kilo väger han nu. Läkaren höll med om att det ser ut som att det är något mer han inte tål (fortfarande eksem som blossar upp) så vi får en ny tid till barnmottagningen. Känns skönt. Vi måste fixa en tid till R med. Hon reagerar med kraftiga magbesvär på något men vi vet inte vad. Sedan vill vi forska vidare i vad det var för nötter hon reagerade på i somras. Håhåjaja.

• Ela

Men hallå?!? Här håller jag, som har varit inne i amnings- och/eller gravidsvängen i en halv evighet, på att sluta amma och min sista bebis har börjat gå och så är det INGEN som bryr sig. En ny era håller ju för tusan på att inträda.

• Ela

Tack Milla, Hormonstinn, Mrs Fisk, Assar, Pysslig och Anna. Jag kände att jag måste föra upp detta så att jag begriper det själv.

Anna - Ingen orsak att be om ursäkt. Det är fullt förståeligt att min info drunknade lite i allt spännande som händer kring er nygravida. Var bara tvungen att älta det lite extra. Och amningsavslutet bör nog varken gratuleras eller kallt konstateras - det bör minnas med värme som ett bra avslut på en fin tid.

Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8