30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Persefone - Jag har både tid och ork för trevligheter! Återkom när du har koll på schemat.
Juni - Nej, verkligen inte bara ledigt.
Persefone - Jag har både tid och ork för trevligheter! Återkom när du har koll på schemat.
Juni - Nej, verkligen inte bara ledigt.
Usch, E var riktigt risig inatt så maken och jag fick turas om att bära runt på ledsen bebis. Han har fortsatt hög feber idag så vi får se hur båtresan hem går. Till på köpet lär det vara sjögång för det blåser rejält - tur att vi har en hytt! Det enda positiva med att vara vaken så mycket inatt var att naturen bjöd på ett riktigt skådespel. Det blixtrade konstant i flera timmar. Stackars vovven var dock helt knäckt. Han är så åskrädd stackarn.
Jag är här! Och med en sparkade baby i magen! Förlåt om jag oroat er och tack för att ni oroat er för mig! Jag var hos bm imorse och fick höra hjärtat slå, så underbart skönt! Sen har han sparkat lite på kvällen så nu känns det bättre. Bm var inte ett dugg orolig men grejjen är att han har levt om som bara den i magen förut och så nu i helgen ingentind, klart man blir orolig. Och inte reagerade han på saft och is heller. Men om det sker igen så blir det ficklampa på magen, Rollo och massor av iskall cola!
Allt såg bra ut i övrigt och bm ska skriva remiss till Auroramottagningen så jag ska få prata igenom förra förlossningen och denna. Det var skönt, jag började storgråta när vi pratade om det. och sen grät jag ännu mer när hjärtat pickade. Vadå hormonell?
Usch, E:s feber bara fortsätter. Kinkig och påverkad är han med (ovant för oss - tjejerna har knappt haft feber och det lilla de haft har snarare gjort dem ännu mer speedade). Tur att jag ammar fortfarande för han vill ju knappt äta. Funderar på om det är tredagarsfeber. Har det inte gått över till imorgon får vi väl ringa och få en tid på VC.
Puh! Nu somnade han i min famn efter att ha skrikit mer eller mindre i en timme. Han är inte prickig men flammig på mage/bröstkorg - liknande hans allergieksem men maken hävdar att detta är för att han är varm av febern. Jag har ingen aning. Ibland tror jag att det är ena örat för han tar mot det och kastar sig skrikande bakåt ibland. Samtidigt reagerar han inte om jag trycker på det. Så svårt när de inte kan prata. Han har inte haft feber i tre dygn än (började i lördags eftermiddag) så vi får väl avvakta lite till.
Åh, vilket mirakel, Lady! Extra tumme nu!
Fiji - Så bra att du får extra koll! Kram!
åh åh åh! Jag älskar Masterchef Australia!
*sätter pä åttan*