• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Pysslig - *harkel* Nog för att det finns annat än harmoni i det här hushållet men syskonkärleken frodas verkligen också. Från stor till liten och från liten till stor. Igår ville inte R stanna hemma när jag skulle gå med T till gymnastiken så hon fick följa med och titta på. T har precis fått byta grupp och är nu en av de yngsta om inte yngst från att ha gått i en grupp där hon hörde till de äldre (vi tycker att det är bra om storrasyrran får vara minst i vissa sammanhang) och hon har lite svårt att hänga med i både fart och på instruktionerna ibland. Men R satt andäktigt i dörröppningen till omklädningsrummet och viskade till mig: "T är så SNABB. Hon kan så MYCKET:"  Att det fanns andra barn som sprang snabbare etc var liksom helt ointressant. Hjärta Så jag är säker på att du inte bara kommer att få njuta av L:s rara omsorg om E utan även av E:s beundran av L här framöver!

Chiqita - Hoppas A vaknar pigg imorgon!

• Ela

Glassgrisen - Jag beställde och fick faktiskt ungefär en sådan förlossning nu sist. Värkarna etablerade sig (efter många veckors förvärkar...) på kvällen BF+3 och sedan låg jag hemma med regelbundna värkar hela natten trots att BM rekommenderat mig att åka in på en gång med tanke på att jag var öppen 9 när jag kom in till BB min andra förlossning utan att ha fattat att det var skarpt läge ens. Men jag ville att maken skulle kunna lämna tjejerna på dagis och så blev det. Sedan åkte vi in och födde barn och maken stannade i några timmar efteråt men åkte sedan hem och nattade tjejerna som hämtats av min bror på dagis. Vi behövde typ 2 ½ timmes barnvakt - lite lagom så där.

• Ela

Pffft. Mitt liv har då rakt inte ändrats bara för att jag har fått barn.

*torkar av mina barnsnoriga händer på byxorna för att sedan ställa mig på alla fyra under köksbordet och sanera golvet från resterna av lunchen*

• Ela

Älgen - Apotekspersonal kan vara roliga ibland. Jag började nästan bråka med en kvinna en gång när hon knappt ville lämna ut Omeprazol för att jag hade magen i vädret. Nä, läkaren som är GYNEKOLOG och knuten till MVC och som precis träffat mig och min mage har säkert missat att jag är gravid. Eller inte.

• Ela
    asap skrev 2012-03-13 20:40:52 följande:
    Cilla - Det kan bli 2016 här också..

Älgen - Jag vill inte göra dig besviken, men faktum är att jag inte heter asap på riktigt. Och inte ser jag ut som en haj heller,jag är visst bara en stor bluff.
    Lite dålig stil faktiskt. Själv ser jag givetvis ut som den stjärna jag är.

Kasperina - Det låter helt normalt för någon som är graviiiid. Vi övriga dödliga ställer oss nog lite undrande inför kombon.

Och precis nu kom jag på varför asap heter asap (tror jag i alla fall). Jag ÄR smart...bara inte så snabb alla gånger..
  • Ela

Chiqita - Oj, vilken dramatisk resa! Skönt att ni hann hem! Du verkar vilja att det är på gång så jag hoppas för dig men jag vill bara varna för att det är lurigt som omföderska. Jag var öppen fyra cm (!) i två veckor drygt (!!) före förlossningen och hade förvärkar som registrerades på CTG i ett par månader före i vart fall. Så för att inte bli alltför frustrerad och besviken skulle jag vara lite inställd på att det KAN dröja om jag var du, men i vilket fall som helst händer det ju grejer med kroppen som du kommer att ha nytta av när det är dags!

• Ela

Kasperina - Åh, vad skönt att läsa att Melker är kollad och ok. Jag är ju en av dem som har haft både många och långvariga blödningar under graviditet och jag har ju ett rätt fint litet gäng här hemma som bevisar att det kan gå alldeles utmärkt ändå. Och CA är minsann även min favoritläkare. Så det så!

Galia - Skönt att bebisen kickar!

För er med foglossning kan jag tipsa om soffkurragömma. Det går till som så att den gravida mamman ligger i soffan, blundar och räknar till tio medan barnet gömmer sig i samma rum. Sedan "letar" mamman genom att fråga "Var är X? Är X kanske högst upp i bokhyllan? Nääää, kanske i vasen? Nääää..." osv. Så knäppa gissningar som möjligt förstås, barnet skrattar och bryr dig inte om att mamma ligger still i soffan. T och jag lekte den leken måååååånga gånger under senaste graviditeten.

• Ela

Galia - Med R blödde jag i flera veckor typ runt v 7 till 11 vilket var jättejobbigt! Jag var helt säker på mf (hade ett innan fick T och hade visserligen blödningar även med T men mycket mindre och övergående) och åkte inte ens in och kollade förrän efter en dryg vecka med blödningar. Med E fick jag också blödningar tidigt men inte lika långvariga, men sedan fick jag en störtblödning (kände hur det forsade ut när jag reste mig från frukostbordet en morgon) i typ v 35 också. Jag var SÅ trött på blod under graviditet vid det laget, men allt såg ju bra ut ändå... Vande mig gjorde jag dock aldrig faktiskt.

• Ela

Heja Mosing! En ny bebis som kommer med sommartiden! Så fint!

(och sedan blev ju värkarbetet hemma lite kortare också eftersom vi sköt fram klockan en timme för så funkar det väl? ).

• Ela

Juni - Jag förstår hur du menar och håller med. Jag brukar tänka att bland det viktigaste i ett förhållande är att man tycker om sig själv som den personen man är i relationen. För man (i alla fall jag) är ju olika personer beroende på den man interagerar med. Vissa personer tar fram det bästa hos en och andra...not so much.

Barba - Kram!

Snuppis - Hej och välkommen! Ingen aning om man kan bli trött av en missad tablett. Du kanske redan var trött och det var därför du missade den?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8