• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Grattis till lillasyster, Galia!

• Ela

Sarahkka - Hoppas att det fortsätter att kännas bättre. Kram! Mrs Fisk - Heja tvåbarnsmamman!

• Ela

Järnvägsmuseet har blivit vårt favorit rastningsställe. Lagom avstånd från Stockholm för lunchstopp och så skönt att barnen kan springa av sig oavsett väder. Någon som har ett tips på något annat bra stopp om man åker från Sundsvall mot Sthlm på morgonen och vill luncha efter ett par timmar? Måste variera oss lite eftersom vi kommer att åka samma sträcka vid fyra tillfällen inom loppet av några veckor...

• Ela

Hoppas att ni får en fin - och inte alltför prövande - semester Mrs Fisk!

• Ela

Tack snälla för tips Firren och Zenobia! 30+trådarna ÄR verkligen guld. Befinner oss nu på ett hotell i Sundsvall så trolska skogen blir nog ett för tidigt stopp men det är definitivt en kandidat för eftermiddagsstopp när vi ska åka upp igen till Sundsvall om ett par veckor. Ska kolla upp resten av tipsen också och så får vi se vad det blir för rastningsaktiviteter på vägen ner mot Stockholm imorgon.

Älgen - Badstopp är jättebra när vädret tillåter. Vi körde eftermiddagsfika på ett havsbad utanför Härnösand i eftermiddags.

• Ela

E är 21 månader nu. Han är - med över en månads marginal - det äldsta yngstabarn vi har haft i det här hushållet.

Det kanske inte är så konstigt att vi är lite slitna?

• Ela

Älgen - Nej, vi gör inte det och har inte haft ens en handfull olyckor på natten sammanlagt på båda tjejerna. De verkar ha extremt tåliga blåsor. Just i detta nu har R somnat i soffan och senast hon kissade var nog vid femtiden när vi var på restaurang och käkade. Jag känner mig ändå ganska trygg med att hon kommer sova hela natten utan att behöva kissa. Och det trots att hon drack en hel del juice på restaurangen. Mycket bättre på att hålla sig än sin gamla mamma som springer upp på toa minst en gång per natt. Men så har hon ju inte fött tre barn heller. I vilket fall som helst har det aldrig funkat att ta upp och kissa henne. De gånger vi har testat har hon vaknat och blivit skitförbannad. Och vägrat kissa såklart...

Idag har vi varit på bio (Liten Skär). Premiär för hela familjen att gå tillsammans. Och så hade vi sällskap med min syrra med man och barn också. Efter gick vi och åt en tidig middag på Kho Phangan på Nybrogatan. Väldigt barnvänligt måste jag säga. Mycket att utforska och tillåtande stämning. Stackars maken var tvungen att sticka och jobba nu på kvällen men eftermiddagens aktiviteter sammanlagda med en aktiv förmiddag i lekparken verkar ha tagit musten ur mina barn. R somnade som sagt i soffan och T bad att få lägga sig samtidigt som E. Nu snusar de båda här bredvid mig så det verkar kunna bli Solsidan för mig. Yes!

• Ela

Vi åt på Thairestaurang idag. Jag åt skaldjur i en het chilisås. Gott men lite svettigt.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8