• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lycklig - Dryg väntan. Men varje sekund som går för dig närmare förlossningen! *hurtfrisk så det räcker o blir över*

hormonstinn - Vi har Bamse-tandkräm som smakar mint, fruktsmakerna hade jag inte heller stått ut med. Och det gick förstås ändå inte att borsta längst bak, det var mest framtänderna som fick omvårdnad i några månader.

Och ja, min bebis är verkligen lättsam att ha hand om. Värre med de två stora som bråkar med varandra och G som treårstrotsar och gapar och har sig, men det låtsas vi inte om just nu.

• asap

juni - Kvällen har varit värst för mig, utan tvekan. Har aldrig förstått det där med morningsickness, morgonen är ju den enda stund man mår hyfsat som gravid i min värld.

Milla - Mysigt det låter!

Lycklig - Tja, beror på vad du menar med föraning..
    Första fl hade jag en liten blödning på kvällen, lite mensont under natten, och födde sedan kl15. Så det var ju ganska många timmar innan.
    Andra fl fick jag en del sammandragningar när jag gick och handlade mjölk på em, och tyckte inte riktigt att de gav med sig trots att jag lade mig på soffan när jag kom hem. Sedan gick vattnet på kvällen och jag födde kl 21.30.
    Tredje fl hade jag lite mensont då jag vaknade tidigt på morgonkvisten, födde sedan kl 9.25.
    Så egentligen får man väl erkänna att mina föraningar varit förlossningen som satt igång, fast jag inte riktigt fattat det då. När G var på väg trodde jag fortfarande 30 min innan han var ute att de skulle skicka hem oss när vi kom till sjukhuset. Det gjorde de så klart inte eftersom jag började krysta när vi kom dit.

Ela - Tufft att vara ensam med barnen, hoppas på lugn natt till att börja med. Jag var tvungen att tänka efter om det varit någon T på kalaset vi var på idag. I dina trakter och slutade med att alla var ute och dröjde sig kvar efter kalasets egentliga sluttid. Men det måste ha varit ett annat kalas.
    Storbarnen har för övrigt inte somnat än, eftersom båda sovit idag i bilen till Stockholm. Så nu har det varit spring och bus och så slutar det i gråt till slut. Räknar med en jobbig dag imorgon med trötta barn....

• asap

Lycklig - Sov gott en liten stund, men hoppas du vaknar och har ont sedan!

• asap
    asap skrev 2011-09-04 21:52:33 följande:
    Lycklig - Sov gott en liten stund, men hoppas du vaknar och har ont sedan!
    Fiji också så klart!
  • asap

Bara jag som tycker det är lite kul när ni skriver att ni haft värkar i 6-7 timmar innan barnet väl är ute och säger "så det kan gå fort"? Min långa förlossning tog ca 5 timmar från riktiga värkar. De andra har gått fort!

Lena - Hjälp, vad skulle han göra med 38-kilospjäsen!? Låter otäckt!

Lycklig - Det är vanvettigt jobbigt att gå över, och då har jag inte gjort det mer än en vecka som längst. Men på allvar känns det verkligen som att någon förlossning inte kommer att ske över huvud taget. Fast man vet ju att den kommer ändå. Stor kram på dig!

Båda storbarnen sov i vår säng inatt, de hade svårt att somna igår kväll. Jag hade vaknat och klivit upp före dem nu på morgonen, och tänkte just gå upp och väcka dem när Ida ropade: "Mamma! Det är blött i sängen. Till och med på Gustavs brallor." Någon som vågar sig på en gissning om varifrån det blöta kom....? Alltid kul att börja en ny dag med total sanering av barn och säng.

• asap

Lycklig - Eländes elände! Hoppas hoppas hoppas det sätter igång snart av sig självt innan barnvakterna blir upptagna! Kram!! (Och egoinlägg är mer än tillåtet i din sits, det är nästan ett krav! Man orkar inget annat när man bara väntar och väntar.)

Eva - Ojoj, vad du kämpar! Just vid tre veckor har de ju oftast en period då de kräver än mer mat och det är svårt att få dem riktigt nöjda ens om amningen fungerar klockrent. Tror också det kan vara svårt att producera tillräckligt med mjölk då du inte får vila, hinner du äta och dricka ordentligt?
    Så dumt att det är så laddat med amning och att man blir itutad att man SKA och ALLA KAN osv. Hoppas du kan finna ro i att ge ersättning istället, om det är det du vill. Kram till dig också! (Hoppas du ligger skönt på soffan nu. )
    Underbart med leenden, förresten.

• asap
    Champagne77 skrev 2011-09-06 11:06:58 följande:
    Fijis prins var 53 cm lång och vägde 4290gr Hjärta. De är trötta men glada Kyss. Grattis än en gång Baby.
    Vad duktiga de var på att beräkna vikten på tul! För visst sade de typ i går/förrgår att liten väger 4300. Imponerande.
  • asap

hormonstinn - Det är väl så att man får högt blodtryck av för mycket saltlakrits, tror jag. Och det är ju aldrig bra när man är gravid.
    Inga tips för höften, tyvärr. Råkade ut för samma sak när halsbrännan gjorde att jag inte kunde ligga på höger sida. Jag klev upp en stund på natten och hasade omkring lite. Inte det roligaste, men det hjälpte för en stund.

• asap

Fio - Jobbigt, förstår att du inte vill umgås så mycket med pojken samtidigt som du vill hjälpa honom.

Pysslig - Vilken natt! En gång drömde min man att han blev anfallen av en knivman, och laddade hårt för att sopa till knivmannen allt vad han orkade med en redig sidosving. Som tur var vaknade jag och fångade hans arm 15cm från Ida som låg i mitten av vår säng och sussade sött.

hormonstinn - Ditt ex verkar göra nätterna lite spännande.

Moppen - Tjänsteresa så långt bort? Låter härligt tycker jag, men du kanske tycker det är jobbigt? Grattis till lyckat UL, och till att du nu känner dig gravid "på riktigt".

• asap

Ida håller förresten på och lobbar för ett barn till i denna familj. Aint gonna happen, säger pappan och jag, men hon är ihärdig. För då skulle det bli mer rättvist: två stora barn till pappan och två små till mamman.
    Haha, hon säger att hon ska bli barnmorska när hon blir stor, och chansen(/risken, med tanke på arbetsförhållandena i yrket) finns att det faktiskt blir så. Hon har inte tröttnat på Elsa en enda gång på snart tre månader iaf.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8