juni - Kvällen har varit värst för mig, utan tvekan. Har aldrig förstått det där med morningsickness, morgonen är ju den enda stund man mår hyfsat som gravid i min värld.
Milla - Mysigt det låter!
Lycklig - Tja, beror på vad du menar med föraning..
Första fl hade jag en liten blödning på kvällen, lite mensont under natten, och födde sedan kl15. Så det var ju ganska många timmar innan.
Andra fl fick jag en del sammandragningar när jag gick och handlade mjölk på em, och tyckte inte riktigt att de gav med sig trots att jag lade mig på soffan när jag kom hem. Sedan gick vattnet på kvällen och jag födde kl 21.30.
Tredje fl hade jag lite mensont då jag vaknade tidigt på morgonkvisten, födde sedan kl 9.25.
Så egentligen får man väl erkänna att mina föraningar varit förlossningen som satt igång, fast jag inte riktigt fattat det då. När G var på väg trodde jag fortfarande 30 min innan han var ute att de skulle skicka hem oss när vi kom till sjukhuset. Det gjorde de så klart inte eftersom jag började krysta när vi kom dit.
Ela - Tufft att vara ensam med barnen, hoppas på lugn natt till att börja med. Jag var tvungen att tänka efter om det varit någon T på kalaset vi var på idag. I dina trakter och slutade med att alla var ute och dröjde sig kvar efter kalasets egentliga sluttid. Men det måste ha varit ett annat kalas.
Storbarnen har för övrigt inte somnat än, eftersom båda sovit idag i bilen till Stockholm. Så nu har det varit spring och bus och så slutar det i gråt till slut. Räknar med en jobbig dag imorgon med trötta barn....