• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fiji - Oj, stor kille! Elsa har fortfarande en del 56, annars 62. 50 har hon aldrig haft överhuvudtaget (ska det vara ett ord? Ser konstigt ut.. ). Hon blir 4 månader på måndag.
    Men visst går det galet fort!? Inte lätt att hänga med.

• asap

Cissi - Hihi, precis så låg vi också, på varsin kant. Det blir ju liksom svårare i takt med att barnen blir större. 115 resp. 105 cm kräver sin plats i sängen. Iaf i kombo med 174 och 201 cm.

• asap
    Eshack skrev 2011-10-12 21:35:54 följande:
    Har oxå sorg, mysigt att vara gravid, stråla med blankt hår och fin hy, och mysigt med bebis. Inte mysigt med svintohår, fet hy och en kropp med enorma volanger. Tränat i 5,5 veckor nu och inte gått ner ETT enda gram.
    Kunde ha skrivit det själv!

hormonstinn - Hoppas ni får svar idag!

Man ska vara försiktig med vad man önskar. Igår beklagade jag mig över att båda storbarnen trängdes med oss i sängen. Inatt har det varit hellugnt, inga barn i sängen på hela natten, bara vuxna. Så i morse när de skulle väckas upptäcktes en helt nedkissad Gustav-säng. Föredrar nog ändå att han kommer och väcker mig på natten för toabesök... Obestämd

Idag har de utedag på fsk, med korvgrillning till lunch. Hoppas de har det bra! Solig
  • asap

Lena - Gustav hade en hjälmmössa (eller vad det nu heter) från Geggamoja förra vintern. Den var jättebra, går ner över öronen och sitter bra på plats utan att behöva knytas. Varm o skön med fleece inuti. Då fanns de i en massa olika färger, hans var turkos och svartrandig. Kanske kan vara ngt?
    Grattis till hel natt, skönt!

Anna - Inte lätt att smyga med knapret, men du jobbar väl mest med killar? De brukar ju vara lite tröga och inte alltid fatta/se det som kan vara uppenbart för oss andra.

juni - Det kanske blir maskinklippning direkt, bara att välja hur många mm och köra på.

• asap

hormonstinn- Grattis! Så skönt att allt var bra, men det har du ju haft på känn hela tiden.

• asap
    Eshack skrev 2011-10-13 23:57:35 följande:
    Juni, just det, tack för påminnelsen. Snart blir det mass- håravfall. Vada fram i hårtofsar, skabbigt tunnt hår och senare kommer fjunen. Can't wait.
    Hehe. Det är härligt. Mina långa hår fastnar ofta under Elsas dubbelhaka, eller snor sig kring nappen. Mysigt!

Vi har alla nappar i Elsas säng. Den hon har på dagen sitter fast med nappband i kläderna. Men det varierar kraftigt ändå hur många som finns i sängen, de verkar komma och gå som de behagar. Märkligt det där.
  • asap
    Champagne77 skrev 2011-10-14 20:46:29 följande:

Ska försöka kommentera och läsa mer en annan dag...NÄR jag får lite mer tid (när får man det som nybliven mamma OCH som nyopererad mamma ???). Kram på er alla .

Kanske till pensionen?
    Kram på dig!
  • asap

juni - Stackars H.
    Extremt fuktigt väder? Tror jag inte vi har här iaf. Känns som vanlig höst, tycker jag. Och kliande hårbotten tänker jag borde vara tvärtom pga man blir torr i hårbotten, precis som man blir torr om händer och fötter etc. när det blir kallt.

Pyttis - Menar du att du inte tappar drösvis med hår när du ammar? Jag har också tjockt hår, och märker inte på håret att det skulle ha blivit tunnare, men däremot är det svårt att missa att det alltid hänger lösa hårstrån på ryggen på mig, att de fastnar på Elsa, att de kloggar igen avloppet när jag duschar etc. Som gravid har jag i stort sett aldrig fått hårstrån i handen när jag drar den genom håret, nu som ammande kan jag göra det hur många gånger som helst i rad och det lossar ändå ständigt nya strån.

• asap

Pysslig - ja så var det ja, med håret. Det pratade vi om för inte så länge sedan. Men Elsa blir 4 månader idag, så jag skulle nog säga att det börjar tidigare än så.

Lena - Typiskt med strejkande bryggare! Här gör vi kaffet manuellt, i presskanna, kanske kan vara något för nödsituationer? En bonus är att det blir godare än brygg också.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8