30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Cissi - Då förstår jag, tack. Sjumiljard:te?
Cissi - Då förstår jag, tack. Sjumiljard:te?
Lena - Så bryggaren är hel igen? Vilken tur. Utan kaffe hade man inte klarat många dagar.
Ja, de är underbart söta, små nyfödingar. Jag har redan behövt nostalgitrippa med Elsa, hon är ju så stor nu! Så häromdagen satt jag och tittade på gamla bilder från när hon var nyfödd och liten. Och försöker förlika mig med tanken på att nästa gång jag får "ha" en sådan liten blir väl när det är barnbarn. Vilket gärna får dröja minst 20 år.
Hej Noi!
Pysslig - Ok, vi ska göra nya försök att leta upp hoppgungan. Det försvåras av att den aldrig varit framme här i huset, tror jag. Den är alltså förmodligen fortfarande "flyttpackad" 2½ år efter flytt. Hmmm...
Anna - Grattis till litet pyre med tickande hjärta, så skönt!
Nu ska jag väcka Elsa så att hon hinner morna sig och äta innan prästen kommer hit och snackar dop - nästa lördag är det dags. Ida och Gustav säger att de vill vara med på dopet, alltså inte sitta i publiken, och gärna hjälpa till med något. Jag tänker spontant att de kanske kan hjälpas åt att hälla upp vattnet? Fast å andra sidan vore det bättre med skilda uppgifter, jag vill ju inte att de börjar bråka... Särskilt inte i Guds hus. Vad tror ni?
Cissi - Ja, ljuset är ju bra. Tack.
Hur många barn var det på Gs dop? Med alla kusiner här så blir det åtta barn mellan 1 och nästan 7 år. Lite skvättigt kanske om alla ska hälla.
Lena - Hmm, gymnastiska övningar? Det har vi ett par frivilliga som säkert gärna ställer upp på om vi önskar.
Cissi - Vår G skrek också som en mistlur hela sitt dop. När prästen höll honom gick det inte att höra ett ord av vad han sade, Gs skrik förstärktes i prästens "mygga" så det skallrade i hela domkyrkan. Det var tre barn som döptes samtidigt då, jag har lite dåligt samvete för att vi förstörde för de andra två familjerna. En av dem hade t o m med sig eget vatten hämtat i Jerusalem eller nåt, och de hade säkert gärna hört prästens ord...
Noi - Visst vettu, vår trea Elsa föddes i juni. Själva då, inga planer på att "göra en Noi" igen? Radhus ja, det minns jag något om. Var någonstans? Har barnen slutat på Gudruns?
Hoppas de kryar på sig snabbt!
Fiji - Han kommer vara en så frisk liten kille när han blir större!
Prästen kändes bra, trevlig prick. Vi får se hur det blir med vattenhällningen och det, han var införstådd med att dagsformen kommer att avgöra om I och G vill göra det eller ej.
Anna - nochetest? Skönt med så bra BM!
Pysslig - Så Philadelphia var bra alltså? Det finns ju mycket att testa .
Noi - Ja, det var planlösningen vi hade pratat om, just det. Det var därför jag kände igen det där med radhus.
hormonstinn - Så mysigt det låter.
Även jag har storbölat hos bm, det var på inskrivningen med Elsa. Jag kom direkt från utvecklingssamtal på dagis och fått höra att allt var bra där, att Ida hade kommit igång och kommit in i det ordentligt och var med på noterna på alla aktiviteter. Min gravidluddiga hjärna tolkade det som att hon hade mått dåligt förut utan att vi vetat om det, och så blev jag ledsen för det. Bm fattade nog ingenting, jag fick fram att jag kom direkt från utvecklingssamtal, och när hon frågade "jaha, och det är något problem?" så fick jag ju svara "nej, allt är bra."
Anna - Då är jag med. Känns ju som att det vore givet med extra kontroller av det slaget med din historia. Har du fått något svar på varför K var liten? Hur liten var han, förresten? Och så får du nog förklara HSF också, om du orkar? Jag försökte googla för att inte behöva komma med så många frågor, men jag antar att du varken menar Högsätra Städ och Fastighetsservice, eller Hispanic Scholarship Fund?