• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Dagens göra-sak: Varit i shoppingcentret och bytt ett par utebyxor som var fel och fixat födelsedagspresent till min mamma.
    På Åhléns fanns en gratis Disney-film (med musses klubbhus mm) att ta, så nu sitter I och G och kollar den. Och det tänker jag inte ha dåligt samvete över heller.

juni - Vi har faktiskt inte pratat alls om det, ifall de skulle försvinna. Hittills har det aldrig varit nära att hända, men det vore såklart smart att prata igenom det innan det ev. händer.

Fiji - Visst är det skönt att vara rutinerad omföderska så att man har vett att strunta i en del "goda" råd man får. Men visst är det irriterande att de bara ska mangla på med sitt utan att tänka eller känna efter om det behövs.

• asap

Precis som juni så måste jag göra vinterklädsinventeringen snart och passar på att fråga: Är det någon som har Stadiums Everest-overall? Jag har aldrig testat deras kläder till barnen, men har ett par jackor själv som jag är nöjd med. Jag tittade på overallerna idag och tyckte de såg rejäla ut, som polarns ungefär. Bra eller dåliga?

• asap

Lady W - Grattis!

Tack för alla svar om Everest. Verkar som fler är nöjda med kläderna, kanske vågar vi prova overallen.

• asap

Pysslig - Haha, jag känner igen de där romantiska helgkvällarna. Vi har sådana här också.

Lycklig - Skönt att bröstet känns bättre, jag tror också att det kan vara lite inställningsproblematik så här i början. Ang. napp så har alla mina tre barn fått napp tidigt, när de varit några dagar (5 kanske) och de har varit fena på att suga fast den direkt så vi har inte behövt peta i den så mycket, men en del så klart.

juni - Usch ja, dessa förkylningstider är inte roliga. Hoppas ni får en lugn eftermiddag.

• asap

hormonstinn - Så typiskt då. Hoppas det går bra imorgon och att du kan "vara frisk nog" på kvällen. Får du akupunkturen mot illamåendet?

Pysslig - Du ser, ingen vits med att vara duktig alltså. Man gör mindre skada då man bara surfar och dricker kaffe, som jag.

Lena - Härligt att vara snygg i håret.

Själv sitter jag mest och funderar över vitsen med att bli halvt skallig för att man ammar. Jag förstår ju att det har med hormoner att göra, men det mesta som sker i kroppen har ju en poäng. Jag kan bara för mitt liv inte räkna ut denna. Att först inte fälla ett enda hårstrå på månader som gravid, för att sedan få hela nävar fulla bara man petar lite i håret när man ammat ett par månader. Någon som kan förklara? Blir amningshjärnan mindre mosig om man vädrar lite, kanske? Eller finns det någon annan förklaring?

• asap

hormonstinn - Lycka till!
    Och visst ska det gå att ge akupunktur redan, fast de lär få ha koll på vilka punkter de ska undvika för att inte starta något för tidigt.

Fio - Ja, en gång kan man väl få ha magknip. Men sedan räcker det!

Sara, juni - Jag visste väl att jag skulle få svar här. Jag har massor av tjockt hår, och rätt långt också, så det märks verkligen när det faller av. Obestämd Och precis som Lena har jag två gånger tidigare fått en märklig underlugg när det börjar växa ut sedan, så det lär väl bli så även denna gång. Man kanske borde snagga sig, men det är inte riktigt "jag".

• asap

Lena - Vi brukar köra Eccos kängor och är nöjda med dem. Finns säkert en massa andra bra också.

Och på tal om Everest-overallen på Stadium jag frågade om här: såg en annons i tidningen idag att de säljs för 399:- fram till 2/10. Tror vi ska slå till och testa dem, faktiskt.

• asap

Lena - Vet inte vad de heter, men det är två kardborreband så de är superlätta för barnen att ta på sig själva, och så är det goretex i så att de inte blir blöta.

• asap

hormonstinn - Skönt att det är gjort, hoppas på snabbt och bra svar!

Jag håller på att fota mina gamla höst/vinter-gravidkläder för försäljning. Nu när kläderna ligger där i en hög blir det extremt tydligt att färgskalan inte är... hrm.... munter, eller vad jag ska säga. Vartenda plagg går i jeans, mörkblått, svart, grått eller en kombination av dessa färger. Nej, nu ljög jag visst. En tröja i off-white finns där också. Först blev jag lite full i skratt över hur murrig jag måste ha sett ut som gravid, sedan tittade jag ned och upptäckte vad jag hade på mig idag: blåjeans och en tröja som är randig i mörkblått och svart. Ajajaj, jag borde nog jobba lite på min färgskala. Jag är säker på att mina idoler Trinny och Susannah skulle ruska på huvudet åt mig och säga åt mig att göra om, göra rätt.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8