Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vill vara tydlig och säga att jag gjorde "vanligt" ultraljud, alltså från magen. Häftigt att man kan se så bra redan! Det såg ut som om moderkakan skulle hamna i bakvägg, där hade jag den sist också.

Jag kommer få Lergigan utskrivet så får vi se om det passar mig.

Aigee: jag är en sån person som tycker att man ska tro på det bästa (men bara beredd på det värsta) så jag tycker inte att det var så galet köp. Själv har jag börjat kolla på gravidkläder, har kvar en del men behöver komplettera lite. Och faktiskt så köpte jag två bebisset på Me&I träffen jag var på i lördags, ett till mig och ett till en kompis som kommer få i april.

• Anceka m D

Vill vara tydlig och säga att jag gjorde "vanligt" ultraljud, alltså från magen. Häftigt att man kan se så bra redan! Det såg ut som om moderkakan skulle hamna i bakvägg, där hade jag den sist också.

Jag kommer få Lergigan utskrivet så får vi se om det passar mig.

Aigee: jag är en sån person som tycker att man ska tro på det bästa (men bara beredd på det värsta) så jag tycker inte att det var så galet köp. Själv har jag börjat kolla på gravidkläder, har kvar en del men behöver komplettera lite. Och faktiskt så köpte jag två bebisset på Me&I träffen jag var på i lördags, ett till mig och ett till en kompis som kommer få i april.

• Anceka m D
    nr2 skrev 2014-02-19 19:41:43 följande:
    Har fått jätte ont i magen nu på kvällen, ingen molvärk utan riktigt ont strålar in från sidorna liksom. Gör inte så ont om jag ligger ner.

Bör jag vara orolig eller kan det vara så ibland? blir det inte bättre får jag väl ringa min gyn imorgon.

Ja, ring gyn imorgon. Behöver ju inte vara något allvarligt men alltid bra att få en koll!!
  • Anceka m D

Schemaönskemålen för juni-aug ska snart in på mitt jobb och då måste jag också "komma ut" med att jag är gravid. Känns mest skönt, särskilt nu när vi sett ett hjärta, men samtidigt är jag alltid lite dumt orolig för vad folk ska tycka. 

• Anceka m D

I vårt fall var det jag som tvingade maken att slänga massa saker när vi flyttade,  han "hämnades" genom att tvinga mig att göra detsamma. Sen inrättade vi vår nya regel att saker som inte använts senaste året måste motiveras noggrant för att få vidare existensberättigande.

• Anceka m D

Jag mår mindre illa den här veckan men har istället fått sonens virus och hostar och snörvlar. Tycker att tiden sniglar sig fram, 9+3 idag. Längtar till KUB.

• Anceka m D

Mosing: Tänk att det ska vara sån skillnad på BM och BM. Tidigare MA brukar ju kunna kvalificera för tidigt UL. Hoppas att tiden till KUB går snabbt för oss båda!

• Anceka m D
    nr2 skrev 2014-02-26 14:34:35 följande:
    mosing & anceka- när har ni kub? mitt är den 21/3 och det är sååå lååång tid dit. haha men att vara gravid är ju som att få klockan att gå långsamt....

jag tycker också att jag börjar må bättre peppar peppar förutom att jag börjat få en sådan huvudvärk på kvällarna vet inte om det är gravidgrejs eller om det är abstinens från legigan tabletterna som jag trappat ner.

sen åt jag en skinkmacka för lite mer än en vecka sedan och sen nu så kommer detta med ligera och att jag med bor i skåne hjälper ju inte så gissa om jag är orolig då. åå alltid ska det vara ngt att oroa sig för.....
    Jag har KUB 18/3. Ja, det känns som en evighet till dess! Otäckt med Listeria-utbrottet men risken om du ätit en skinksmörgås är nog ändå väldigt väldigt liten. Men ta upp det med din BM om du känner dig orolig!
  • Anceka m D

En kompis blödde av och till i flera veckor med sitt andra barn. Men jag förstår att man blir orolig, jag har ju aldrig sett en droppe blod i någon av mina graviditeter, hittills iaf.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8