Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ursäkta symbolen på inlägget, råkar alltid komma åt!

• Anceka m D

Förra gången mådde jag illa i 5 veckor så jag räknar med det den här gången också och räknar ner. Måste ju ha nåt att se fram emot, även om det skulle bli längre den här gången.

• Anceka m D

Snow, vad skönt att ni fick den fristen! Hoppas att du läker snabbt och bra och att ni snart kan göra ert frysförsök. 

• Anceka m D

Här är en till som är illamående. Det lindras när jag äter men finns där ständigt, dock inte när jag sover i alla fall vilket är skönt för då får man den fristen i alla fall. Hittills har jag inte tagit några tabletter men har en plan med att först pröva Postafen (vilket hjälpte sådär förra gången) och skulle inte det räcka så ska jag be om Lergigan. Men i bästa fall behöver jag inte alls...

• Anceka m D

Poison: jag är i vecka 7 (6+5) så det är nog rätt många veckor kvar med illamående.

Sist blev jag mest trött av Postafen och inte så mycket mindre illamående så jag har väl inte så stort hopp. Men det kan ju vara värt ett försök.

• Anceka m D
    Poison82 skrev 2014-02-08 10:44:21 följande:
    Tycker som sagt synd om dig. Jag började också må illa i v 7 och det blev bara värre. Från vecka 9 blev jag helt sjukskriven från jobb. Då låg jag i sängen i stort sett hela dagen och spydde upp allt jag fick i mig och inga tabletter hjälpte mig. Nu har jag sen v 13 gått och fått akupunktur mot illamåendet och det verkar ha gett resultat. Började jobba igen så smått med 3 timmar om dagen denna veckan, det har gått sådär. Men det går åt rätt håll nu iaf, jag var riktigt rädd att det bara skulle fortsätta såhär
    Hittills har det inte blivit värre i alla fall utan håller sig på ungefär samma nivå. Så var det sist så jag hoppas på det den här gången också. Räknar med minst 4 veckor till i alla fall. :-/
  • Anceka m D

Jag testade Postafen igår kväll. Toppen för illamåendet, kanske för att jag däckade och sov typ 12 timmar i natt... Ska ändå testa att ta en nu på morgonen och se om hur trött jag blir, om det kan funka i veckan också.

• Anceka m D
    Kasperina skrev 2014-02-09 12:40:56 följande:
    Anceka: säger som Älgen, efter en vecka har kroppen vant sig vid postafenet och man blir inte så trött längre. Jag kombinerade med seaband och konstant småätande, och kräktes faktiskt inte en enda gång med F trots 9 veckors konstant illamående

Jag får ångest vid blotta tanken på att må så här i 8 veckor till. :-/ Postafen tar verkligen udden av det värsta illamåendet men bra mår jag inte. Totalt osugen på allt vad mat heter. Ffa frukost är svårt. Och humörsvängningarna ska vi inte prata om! Stackars sonen tyckte inte att jag var världens roligaste mamma i morse.

Positivt är att jag iaf gick in i vecka 8 (7+0) idag! Skönt att man känner att det ändå går framåt.

Nr2: ni gjorde ju ultraljud förra veckan så chansen är väl ändå stor att allt är bra. Det där med symtom kan vara väldigt individuellt har jag förstått.
  • Anceka m D

Nu är det min tur att vara mindre illamående. Men det är bara senaste 12 timmarna, och istället ömmar brösten mer och jag är sjukt trött. Funderar ändå på att boka ett tidigt ultraljud, för snart måste jag outa på jobbet inför nästa schemaperiod och då vore det skönt att ha sett att något lever där inne.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8