Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag har ganska mycket sammandragningar men det hade jag med sonen också. Tänker inte så mycket på det.

• Anceka m D

Härligt att höra att du mår bättre Poison. Kan det vara att bebisen håller på att fixera sig? Många säger ju att bäckensmärtorna blir bättre då.

Själv går livet sin gilla gång. Småkrämpor men inget jobbigt egentligen än. 

Slutet av vecka 27 nu, 93 dagar kvar till BF. :)

• Anceka m D

Tycker inte att det är så farligt varmt men jag har helt klart mindre kläder på mig än när jag inte är gravid. Sover fortfarande helt ok om nätterna men är kanske lite dålig på att gå och lägga mig i tid nu när jag är lite piggare igen (snart tre veckor med järntabletter). 

Sonen går hos dagmamman nästa vecka också, sen är det semester! Jag avslutar med att åka på konferens till Tyskland 4 dagar, hoppas att allt går bra med det. Skönt att det är en ganska kort flygresa i alla fall. På semestern ska vi nog mest ta det lugnt och göra utflykter hemma, men en vecka på Gotland har vi också bokat. 

• Anceka m D

+11 kilo ligger jag på nu. Börjar kännas lite.

Har simmat en gång i veckan fram till nu men igår fick jag vila flera ggr pga sammandragningar så nu kanske det är slut med simmandet. Tips för att ändå hålla igång lite? Promenader funkar väl sådär, kan bara gå ganska långsamt. Antagligen är det jag själv som är största problemet eftersom jag gillar när det händer saker, tänker liksom inte på att jag inte kommer kunna ta i på samma sätt nu.

• Anceka m D
    Mosing skrev 2014-07-02 09:53:33 följande:

Jag kör förresten styrka ett par ggr/vecka på gymmet (och går på löpband med hantlar). Vill försöka behålla styrkan i armar, axlar och rygg inför bebisbärandet.

Jag kanske kan köra lite styrka hemma med de där hantlarna som jag köpte efter förra förlossningen men fortfarande inte har använt.
  • Anceka m D

Vecka 29, semester (!) och BM-besök idag. Blodvärdet uppåt och magen precis normalstor. Ska lämna urinprov imorgon bitti eftersom jag har mycket sammandragningar, men det är bara för säkerhets skull - jag hade ju så här med sonen också och är inte det minsta orolig.

• Anceka m D

Även jag är lite plågad av värmen. Svullnar om fötterna på kvällarna. Mår fortfarande helt ok annars, och hoppas att jag får fortsätta må bra ett par veckor till. 80 dagar kvar till BF idag. :)

• Anceka m D

Sonen kom 3 dagar före BF, så jag hoppas på någonstans mellan 1 vecka tidigt och BF. Men jag vet också att man aldrig vet hur det blir.

• Anceka m D

Hoppas att det tar fart snart Poison! Segt att gå och vänta.

Chiquita: frustrerande när kroppen är svår att läsa för det gör ju inte syskonförsöken enklare. Men det kan ju ta tid innan det blir regelbundet efter preventivmedel. Jag håller tummarna för att det snart tar sig!

Jag går in i vecka 31 imorgon och mår fortfarande helt ok vilket är skönt. Hoppas lite på att få må bra ett tag till med tanke på mina 4 kvarvarande jobbveckor i augusti.

I veckan kommer vår nya vagn förresten (Kronan Duo). Nu börjar det kännas verkligt att vi ska få en bebis till!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8