Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Är det inte så att försäkringskassan bara bedömer jobbet i förhållande till en helt "normal" graviditet (vad det nu är)? Och att om man har problem som foglossning, extremt illamående eller annat är man hänvisad till sjukskrivning? Förra graviditeten gick som en dans så jag behövde aldrig sätta mig in i det där.

• Anceka m D

Jag är så mycket mer nojig denna graviditet. Sen ungefär två veckor har jag känt bebisen varje dag, oftast kvällstid. Igår var det väldigt lugnt, jag kände lite på kvällen men mindre än tidigare. Hon har säkert bara lagt sig på ett annat sätt, jag vill inte oroa mig men kan tusan inte låta bli. Skit.

• Anceka m D

Än så länge behöver jag bara kissa på nätterna om jag vaknar till av någon annan anledning. Förra graviditeten kissade jag aldrig på nätterna...

• Anceka m D

Jag förstår dig för jag känner mig redan tung och trött och jag har 18 veckor kvar... :)

• Anceka m D

Känns inte som det händer så mycket på min front just nu. :) Lillan växer, idag har jag känt små buffar och sparkar flera ggr under dagen. Jag är trött, vet inte om det är lågt blodvärde men kör på med järntabletter och så får jag se hur det ser ut hos BM om tre veckor. 

• Anceka m D

Ja, fy tusan för en varm sommar som höggravid. Gjorde ju den grejen för fyra år sen och nu är det dags igen. Jaja, bara att kämpa!

Skönt att sjukskrivningen gick igenom Poison, jag tror inte heller att det blir problem att få det förlängt!

• Anceka m D

Jag har inga syskon men väl två nära vänner som ska få barn i höst, en i augusti och en i oktober!

• Anceka m D

Poison, vad tråkigt att höra att du har så ont och att det känns så plågsamt sista delen av graviditeten. Tycker absolut att du ska kontakta sjukgymnast, fortare än kvickt!!

• Anceka m D

Mosing: wow! Jag provade att cykla typ en kvart en dag i veckan som var (är i vecka 25) och fick genast ont i svanskotan. Har inga direkta krämpor annars men cykla gick inte!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8