30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Vi har kalas för sonen på söndag, det borde ju gå bra med 3 veckor till BF men lite nervös är jag allt.
Vi har kalas för sonen på söndag, det borde ju gå bra med 3 veckor till BF men lite nervös är jag allt.
Aigee: spännande, bebis kan ju verkligen komma vilken dag som helst nu!
Kan någon förklara varför det känns mer och mer avlägset att det ska komma en bebis? Det borde ju kännas ganska verkligt nu när det verkligen inte är långt kvar! 25 dagar till BF idag.
Ingen bebis här heller. Men då hann vi med sonens kalas igår, som faktiskt blev väldigt lyckat. 20 dagar till BF idag och min BM trodde ju inte att den skulle bli väldigt tidig iaf så jag får nog räkna med minst två veckor till. Inga förkänningar heller, bara de vanliga sammandragningarna.
Jag har inte kommit till punkten att det känns segt än. Förra veckan hade jag fullt upp och den här veckan har jag bokat in klippning + manikyr imorgon, lunch med kompisar onsdag och torsdag och tvättstugan på fredag. Hmm, undrar om det betyder att bebis tänker dröja eftersom jag fortfarande har energi?
Idag ska jag först till frisören, och sen få manikyr. Tänkte äta lunch på stan och kanske kolla på lite bebiskläder (inte för att vi egentligen behöver...). Det är inte så ofta man får tid för sig själv, och snart inte alls, så jag tänkte att jag får passa på!
Annars inget nytt på min front. Hur går det för er andra, speciellt aigee?
nr2: skönt att du slipper kejsarsnitt när du nu helst ville föda "vanligt". Hur liten tyckte de att han var nu då?
Så nu måste ju snart en bb väska packas.
Vad ska jag ha med mig?? Några förslag?
Amnings-BH står på min lista också (alla de tre jag har är mjuka och sköna), även om jag ju inte tror att vi blir kvar speciellt länge. Amningsinlägg var en bra kommentar, lägger några i necessären på en gång.
Idag känns det verkligen som det kommer dröja till vår bebis tittar ut. Så nu kanske det ändå börjar bli lite segt, med 17 dagar kvar.
Jag går och småfixar lite hemma, lägger ner några saker i BB-väskan, städar lite osv. Men nu ska jag iväg och äta lunch med en kompis, sen hjälpa min mamma med hennes nya dator och så hämta sonen hos dagmamman. På nåt sätt ska jag väl få dagarna att gå iaf.