Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Grattis Ela med familj! {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas ni mår jättebra allesammans och har det mysigt på alla sätt. Och att alla friska och barnpassningslogistiken flöt på bra.

Då var min känsla som jag vaknade med lite rätt och lite fel. Förlossningen var uppenbarligen inte avklarad, men kanske iaf påbörjad. Och jepp, det bidde en lillebror!

• Billabong

En varm kram till dig Hanya. Lägg alla måsten åt sidan och gör det du känner för och det du vill visa I som juligt hos er familj.

Här har jag nu städat vardagsrummet och ska strax sätta fram tomtarna. Granen köptes igår kväll och tinar förhoppningsvis till i garaget tills ikväll så att vi kan ta in den då och hänga i allt.
    pepparkakor och pepparkakshus bakade J och hennes pappa igår, idag dekorerades det. Min jularrangemang med hyacinter och småväxter står och väntar på att bli planterade och sista julkortet tog sambon och J med sig nu när de åkte för att storhandla all julmaten. Så du är långt ifrån att vara sent ute. Jag brukar vilja ha granen på plats vid Lucia, men i år har vi inte hunnit med en bråkdel av det vi vill.

Nu ska jag kasta ett öga på min to do-lista och se om jag kan få bocka av lite punkter där.

Marge: Hoppas julen blir dräglig, allra helst riktigt mysig. Om inte annat så får du skriva ner årets anekdoter här och avreagera dig på så sätt. Kram!

• Billabong

Milla: NÄE! Fy vad trist och eländigt, lagom till julfirandet och allt. Julkram till dig, hoppas det är en kort variant - och att ni andra klarar er.

• Billabong
    Ela skrev 2010-12-23 13:23:33 följande:
    Pyttis -Blodsockret är på en bra nivå nu och blåsljudet borta (inte helt ovanligt att det "mognar bort") så nu ska bara mammans sinne och kropp landa i att allt är bra. Det har varit en omvälvande tid.
    Roligt att se dig här med en liten snabbrapport. Hoppas ni får det mysigt under julen, hela stora Ela-familjen
    (Dags att byta sidfotstext nu! )
    Skönt att lillebrors blodsocker håller sig inom de bra nivåerna så pass snabbt. Här tog det en vecka för G att arbeta sig dit, men så hade han ju svultit i minst en månad i magen också... Vägde mindre vid födseln än vad han gjorde på sista tillväxtUL i vecka 36.
    Och ja, blåsljud verkar ofta växa bort också.
    Hoppas du nu kan sova gott när lillkillen sover så att du får upp antalet sovtimmar.
  • Billabong

Trist värre Milla. Hoppas alla mår bra igen imorgon, även om det inte blir det större julfirandet som ev. var inbokat.

juni: Skönt att det inte verkar vara magsjuka hos H!

Pucha: Välkommen hit och grattis!

Har man tur så behöver man varken må illa under första eller andra graviditeten - trots det enorma hormonpåslaget det blir i kroppen av att vänta tvillingar. Har väntat en tös och två grabbar, ingen skillnad.

God Jul, alla underbara vänner!

• Billabong

Åh Ela! Jag läser och gråter. Så fint att du fick en sådan bra känsla av hela din tredje förlossning!

Känner som du, tre underbara barn är mer än vad man vågar drömma om. Hjärta

Roligt att lillebror gått upp så fint i vikt redan. Ser fram emot att få veta vad han ska heta framöver... Är nyfiken på om ert namn är ngt av de som jag tänkt mig att ni skulle fastna för

• Billabong
    Ela skrev 2010-12-27 21:32:58 följande:
    Åh, do tell!!! Vi sitter helt fast så jag behöver ny input!
    Letade upp den jag klistrade in här för ngn månad sedan och korrigerar lite i den, tar bort och lägger till...

Axel
    Einar
    Erik
    Frej
    Gustav
    Isak
    Harry
    Jakob
    Karl
    Nils
    Noah
    Seth
    Sixten
    Sven
    Tage

Vet att namnen tenderar att vara enstaviga när jag tänker på dig, men man måste inte vara extremt konsekvent när det gäller att barnens namn ska vara lika på ettdera sättet. Vi har frångått det ganska rejält på våra tre telningar och tycker det är viktigare att namnet passar barnet samt funkar internationellt.

Ja, mina pojkars namn är också fina men jag tror inte det är ngt av dem som egentligen är ngt som faller dig på läppen.

Är själv lite allergisk mot när namn på syskon blir lite av ett tematiskt projekt, ffa att de ska börja på samma bokstav... Men jag vet att många tycker det är fint/bra.

Ska klura på om jag kommer på fler, men skulle vilja få lite input på vilka namn ni ens kan tänka er, samt vilka som varit på tapeten men ratats/inte valts.
  • Billabong

Ni får göra som vi gjorde med J i tre veckor, kallade henne för de heta namnen på prov och se vad som känns rätt att tilltala barnet med för namn.
    Vet hur frustrerande det är att inte hitta namnet. Med J tyckte jag inte det var så jobbigt att det tog lite tid eftersom vi hade två jättefina namn att välja mellan - och hon har dem båda. O fick sitt namn ganska omgående, det var nog klart samma eftermiddag/kväll som han föddes. Men lille G... Han kunde vi inte alls ge ngt av de tänkta namnen - varav det ena var just Erik. För en Erik ska vara ganska stor i min värld, iaf passade det inte vår lille tanige fågelungebebis som närapå miste livhanken innan han ens kom tll världen. Även Viktor föll bort så de två namnen kändes för hårda/vassa, tror det upplevdes så pga att "ik" i namnet. Och Gustav som var hetaste namnet föll direkt eftersom det definitivt inte ska vara en liten tunnis som heter det. Och där var vi då ytterligare inkonsekventa eftersom Gustav inte är helt lätt att heta i internationella sammanhang. Det pratade vi ju om där i förra namndiskussionsomgången.
    Thomas funkar ju mkt bra där. Liksom Peter, som jag alltid har gillat, klassiskt. Ja, ni får klura vidare och hoppas att det plötsligt känns i magen vad han heter.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8