Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hej juni! Jag tror minsann att bebisen ligger och snusar i din famn nu, ca 4 h efter sista inlägget.

Har garvat mig igenom dagens fiffi-inlägg här i tråden . Men plötsligt nu så är jag så rörd och gråter - som vanligt när jag läser om analkande/nyfödda bebisar här i finaste 30+familjen.

Ska nu lämna jobbet och göra ett pit-stop på färgaffären. Det vankas målning av tak och väggar i hallen inför julfirandet. Fick värsta julvibbarna förut idag när jag körde i stadens största rondell och de höll på att rugga granarna där.
    I år ska det julas rejält har jag och sambon bestämt. Ska bara bestämma oss för vilka jultraditioner vi vill ge våra barn lite mer. Inte ta i så vi spricker men samtidigt inte göra för lite...

• Billabong
    Hjärta {#emotions_dlg.flower} GRATTIS juni till sonen!  {#emotions_dlg.flower} Hjärta
    Hoppas allt gått jättebra och att ni nu har det mysigt medan ni lär känna honom.
    Varm kram!
  • Billabong

aigee: Js navel fick vi pensla med lapis varannan dag på BVC för den drog inte ihop sig såsom den skulle efter att stumpen lossnat.

Hoppas ni får till en skön tupplur alla tre samtidigt senare idag, Lena!

• Billabong

juni: Så sööööööööööööööt! :-P
    Tycker han ser ut att vara ganska så lik storasyster redan...

Ela: Ska leta efter vårt namndokument hemma och se om ngt av dem kan falla dig på läppen.

• Billabong

Ela (och juni), här är vår senaste pojknamnslista:

Alfred

André

Axel

Benjamin

Daniel

David

Einar

Edvin

Elvin/Elwin

Erik

Frej

Gabriel

Gustav

Isak

Harry

Hjalmar

Jakob

Jonas

Jonathan

Karl

Kristian

Love

Ludvig

Melker

Noah

Olle

Oskar

Svante

Sven

Tage

Valentin

Viktor

Och här är listan från när vi väntade J:

Karl

Benjamin

Erik

Fredrik

Harry

Melker

Richard

Valentin

Valdemar

Viktor

Hjalmar

Isak

Jonathan

Mattias

Peter

Einar

Edvin

Sven

Göran

Gabriel

Svante

Theodor

Alve

Alvin

Oskar

Love

Alfred

Gustav

Joel

Tage

Tristan

Seb/Sebastian

Axel

Olle

Will/William

Samuel

Vill poängtera att namnlistan innehåller även namn som vi inte kunde tänka oss som tilltalsnamn men som andranamn/tredjenamn i egenskap av släktnamn från personer vi är/varit fästa vid.

Men om ni nu ska satsa på korta/enstaviga namn (Ela) så är det väl inte jättemånga som passar...
    Seth skulle passa in i själva... strukturen. Liksom Sven, Max, Mats, Jack, Knut (fast kanske FÖR likt mellanbarnet?), Bror, Stig, Dag, Nils, Frej, Fritz...
    Men sen gillar och tänker jag lite på Sixten när det handlar om dig och din familj... Vet inte riktigt varför och nu när jag läser att du, liksom jag, ser det som viktigt att namnet fungerar bra internationellt (tänker mig också att barnen kommer vilja röra sig runt i vår värld) - så är det kanske inte helt perfekt...

Nåja, det är gott om namn iaf. Faktum är att NU tycker jag det finns jättemånga fina pojknamn. Det har jag aldrig tyckt som gravid.
  • Billabong

Jag gillar inte direkt Seth heller, men det passar liksom bra in... Tänkte först på Theo/Theodor men inser att det är lite av samma problem som med Knut... Alltför likt.

Thor kanske? Samma th fast i början kanske är ok när det är ett annat kön på barnet?

Kanske en liten Thorsten iaf?

• Billabong
    Ela skrev 2010-11-20 00:11:11 följande:
    Vad är det för sätt  (Seth?) liksom?!
    Rätt nivå på skämten så här dags på dygnet!

Håller med dig om resonemangen kring namnen helt och fullt. Det ÄR svårt att bortse från namn på personer/husdjur i omgivningen. Kan passa på att nämna (läs: upprepa) att min sambo är lärare, så vi har tvingats rata många namn pga störiga elever-associationer. Alltså man ahr ananrs tillräckliga problem med att namn kan förekomma på personer man inte gillar, men att vara lärare är verkligen extra påfrestande i namnjakter.

Är ju, som du förstår, nyfiken på namnen ni har på lut (luth? Luther!? ) men har full respekt för att ni hålelr på dem tills namnfrågan är avgjord. Då får du bjussa på namnen här i tråden för de som är närmare sina BF.

Nej, visst är det synd att de fina namnen man har klara men inte passar av ngn anledning, inte får användas för att det inte blir fler barn...?
  • Billabong

Och här vaknade O illvrålande. Vägrar somna om så nu ska jag ta till vällingtricket och sova med honom i gästsängen här i arbetsrummet/gästrummet.

Ojdå, är T sjuk...? Hoppas hon snart är bättre igen.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8