Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Åh underbart Stramalj! Jag brukar inte kika i den här tråden så ofta, men får väl börja med det nu

• Snowgirl

Jossan, Jag blir ledsen över att höra hur du blev bemött av mödravården. Antingen så är det en liten bebis som följer sin egen kurva eller så växer den inte som den ska. Båda orsakerna borde kompletteras med extra ultraljud och det borde inte ligga på dig att "tjata" till dig dom. Det kan även vara en felmätning, men det borde också ge en ny tid för UL. Barnmorskorna borde fatta att man ibland faktiskt är bergsäker på när bebisen blev till. Det känns som att de utgår ifrån att man inte har koll och att ultraljudet är det enda rätta. UL i sig är ett ganska trubbigt verktyg för att tidsbestämma en graviditet.
    Stor kram till dig!

• Snowgirl

Vi4, Underbart att höra! Avbeställer blödningar ifram till födsel nu och hoppas att du får en lugn fortsatt graviditet

• Snowgirl

Jossan, Jobbig situation Jag gjorde fostervattensprov med fullständig kromosomanalys. Själva provet var inte så farligt. Jag tyckte inte att det gjorde speciellt ont, men det var lite obehagligt när nålen trängde igenom de olika lagrena. Missfallsrisken är ofta mycket lägre än 1% har jag hört. Minns inte riktigt varför, men undrar om det inte hade med läkarens erfarenhet av fostervattensprov att göra.
    Vi gjorde fostervattensprov eftersom jag är bärare av en translokation som inte är förenlig med liv om den ärvs ned till barnet. På så sätt var beslutet enkelt om det hade varit en avvikelse.
    Hoppas att det bara är ett litet huvud på eran bebis och att den mår bra. Lider med er och håller med om att den första undersökningen borde anmälas.
    Stor kram!  

• Snowgirl

Jossan, Hoppas att det går bra med provet. Vi fick besked direkt via telefon. Våran läkare var snäll och ville spara några dagar åt oss genom att slippa vänta på sjukhusets administration för postgången 

• Snowgirl
    Upp i det blå, Jag känner igen mig lite i dina tankar. Jag gick ibland och höll armarna som att jag bar en bebis. Jag ville bara hålla honom fast han hade varit borta sen flera veckor tillbaka. Jag fann tröst i att jag tror att han är med mina mor-och farföräldrar. Jag drömde tom att min gamla hund hämtade upp honom och tog honom till bortgångna nära och kära. Man behöver nog sådana här strategier för att orka med.

Jossan, Jag blir både arg och bedrövad när jag hör hur du blir behandlad inom vården Jag blir även arg och ledsen när jag hörde det där om CTG-utrustningen. Tänk om något hade hänt en bebis pga att de inte klarade övervakningen. In med en anmälan eller klaga hos någon högre instans tycker jag.

Vi4, Det låter som att du har det riktigt tufft. Skickar en kram. 
  • Snowgirl

Vi4, Grattis till A! Hoppas att ni får en fin stund på lördag Hjärta
    Vilken planet befinner sig din chef på  

• Snowgirl

Upp i det blå, Du läste min blogg i samband med att ni förlorade er lilla dotter. Vi har en liten A som dog i min mage i v 22+6 troligtvis pga en obalanserad translokation. Jag har bytt nick sen dess. Jag inboxar mitt gamla nick. Jag bytte när jag insåg hur mycket jag hade skrivit på det här forumet. Dessutom är jag i en helt annan fas av livet nu, en gladare fas

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8