Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Upp i det blå, Ja till och med den biten har ordnat sig Jag tror att det kommer att gå bra för er den här gången Hjärta

• Snowgirl

Upp i det blå. Just nu är jag nöjd. Det är skönt att riktiga bottenår kan svänga till toppenår. Jag hoppas att det blir så för er också. Jag är väl medveten om att det inte finns några garantier, men ofta svänger det till det bättre. Jag trodde aldrig att jag skulle köra barnvagn på kyrkogården under alla helgons dag 2010 när vi tände ljus där 2009, men så blev det.
    Sen klagar jag ibland, men i sammanhanget är det på småsaker.  

• Snowgirl

Vi4, Ja man får ta tillvara de bra stunderna. Däremot känns det inte som att det går att styra. Ibland blir det bara för mycket av allt och det blir jobbigt istället. Äh jag bara flummar, men jag är glad att allt känns bra just nu Hoppas det lugnar ner sig för dig också snart. kram!

Upp i det blå, Du har mina tummar också!   

• Snowgirl

Jag undrar också hur det går för Jossan

Jag känner mig lite trådlös i det här ärendet så jag testar här. Mensen är sen och det känns inte som att den är på väg. Vi hade sex på dag 20. Har inte haft så sen ägglossning sen vi gjorde IVF. Det är nu 15 dagar sedan. Jag köpte ett test och det blev ett halvt plus. Förbannade CB-test Fråga mig inte varför jag köpte just ett sånt Jag har varit med om liknande förut. Linjen ovanför det vertikala strecket var ganska tunn och det brukar tyda på spökplus enligt min erfarenhet. Den stora frågan är dock. Var är mensen? Jag tänkte att jag skulle få svar idag, men ett fucking halvt plus . Det borde i och för sig ha visat mycket tydligare om jag varit gravid. Det är ändå 15 dagar sedfan och det har blivit tydliga plus tidigare än så vid de tidigare graviditeterna. Ja,ja tids nog lär jag väl få veta, men det stör mig att jag inte har koll på vad som händer. För övrigt är ett barn till välkommet, men jag kommer inte att bli besviken om det inte är något där. Det är väl det jag tror mest på. Behövde bara skriva av mig lite.

• Snowgirl

Så där. Nu har jag varit på apoteket och klagat. Det tog ett tag att få apotekstanten att fatta att jag inte ville ha hennes tolkning av testet och mycket folk var det där också "skämmigt" Jag fick i alla fall pengar tillbaka (mellanskillnaden) och ett test av ett annat märke. Jag blir mer och mer säker på att jag inte är gravid, men det kan vara bra att ha en annan gång och mensen har inte gått att locka fram trots dyrt test och skriverier här

• Snowgirl

Asap, ju mer jag tänker på det så är det ett negativt test. Hade det varit positivt hade jag inte ens märkt att det hade blivit halvt. Vi pratade lite nu ikväll och bestämde att vi slutar skydda oss genom att räkna dagar så får det bli som det blir. Inga ägglossningstest eller andra hjälpmedel. På så sätt hoppas vi slippa pressen. Får väl se hur det går Det är väl det där jobbiga fostervattensprovet som gör att vi tvekar lite och att jag var osäker på känslorna nu. Sen var det att jag hade sagt till sambon att det var en säker period. Som tur är så verkade han odelat positiv om det hade varit en graviditet. Nu har vi i alla fall tagit ett offentligt gemensamt beslut. Innan tror jag vi både ville släppa lite på skyddet, men ingen vågade föreslå det. Om man nu kan kalla det skydd. Jag inser ju hur det gick den här månaden...

• Snowgirl

Jag är inte gravid. Det andra testet var tydligt så nu slipper jag grunna på det ett tag och jag kan ta sista tbe-sprutan som planerat. Får se vad som händer i framtiden. Kroppen kommer säkert att spela mig fler spratt, men nu är vi inne på linjen att det får bli som det blir. Det blir ingen "hoppsan" nästa gång jag grubblar

• Snowgirl

Firren, Jag vaknade precis efter att ha somnat med W. Bra initiativ av er i alla fall.
    Jag har sagt att vi ska äta på restaurang när farmor och farfar kommer, men nu är sambon förkyld så vi får se hur det blir. Jag har inte tidigare känt behov av att vara barnfri, men just maten håller på att gå mig på nerverna. Det tappas på golvet, det ska skäras, det som är på golvet måste plockas upp omedelbart, det ska vara mer vatten osv. Är hon trött så vill hon hålla min ena hand eller sitta i mitt knä om det är en dag när hon vill äta alls förståss Det är inte matro för fem öre och jag bara längtar efter att få äta i lugn och ro en enda gång.

Vi4,Bra jobbat idag. Hur har det gått med mamma och halvfabrikaten? 

• Snowgirl
    Mrs Firren skrev 2013-04-30 22:24:02 följande:
    Ha ha, nä. Men nu sover S så nu får vi lite efterlängtad vuxentid.
    Så iväg med dig då
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8