Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Stort grattis Hemulen! Vad underbart med två små guldklimpar!

• Snowgirl

Billabong, Jag har inte heller märkt av någon oro.

Uppidetblå  

Kate, Är du hemma nu? Hoppas att du fått krama om M riktigt mycket.

asap,   

Tack för alla grattis! Det börjar så sakteliga sjunka in. Synade de billiga testerna med ett CB digital och det visade gravid 1-2 veckor. Jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat tro att det skulle ta sig så snabbt. Jag tänkte att det kanske skulle bli sen höst vinter om vi hade tur, förmodligen inte alls. Nu börjar jag glädjas mycket vilket känns så där. Vill inte bloi besviken, men, men det är väl bara att follow the flow så att säga. Tänker också mycket på att det känns som att jag trängde mig i kön, men jag tar till mig av era råd om att inte ha dåligt samvete eller egentligen har jag inte dåligt samvete. Jag vill bara att alla ska få så många barn de vill utan att behöva kämpa en massa.

• Snowgirl

Å nej vad jobbigt Gabi Jag har dock läst om många solskenshistorier. Håller alla tummar för att det är en ofarlig blödning.
    Kram!

• Snowgirl

Jag har hört en del som speedat bevisen med Coca-Cola innan ultraljud, men det är väl samma där. Kyla och socker. Hoppas det går bra på ultraljudet jossan. Bra att du verkar få mycket stöd nu.

• Snowgirl

Själv har jag kräkts två gånger nu på morgonen och en gång i går morse och jag har inte ens passerat bim I och för sig skyller jag på hosta, men jag brukar kunna hålla tillbaka kräkningar vid hostattacker annars.

• Snowgirl

Mosing, Glädjen börjar ta över Problemet är att fallet blir hårdare om det inte går bra. Jag innbillade mig att jag inte skulle känna så mycket direkt, men man styr inte så bra över känslorna.

• Snowgirl

Gabi, tänker på dig! Jossan, vad härligt att höra att bevisen rörde benet Mosing, I v 18 bör allt vara klart, men har vi kommit ändå dit är chanserna rätt goda. Genetikern tyckte att det var ovanligt att A klarade sig ändå till v 22, med en trisomi på kromosom 15. Samtidigt är det förmodligen bara jag i hela världen som har brottet just där på kromosom 12 och15 så det är ju lite svårt att veta hur en nedärvning yttrar sig. Det troligaste är att det blir ett vanligt missfall före v 12 tror jag, men vi vill vara säkra och gör därför fostervattensprov.

• Snowgirl

Gabi, vad skönt att höra att det såg bra ut
    statistiken för oss är ganska bra egentligen. Om jag minns rätt räknade de på en risk på 15-25% för en avvikelse som inte är förenlig med liv. sen kan barnet få samma typ som jag har också, men det är inget problem förrän hen själv vill ha barn.  

• Snowgirl

Uppidetblå, Det var prat om moderkaksprov förra gången, men labbet rekommenderade fostervattensprov eftersom det tydligen var lättare att se kromosomerna. Läkaren sa att de alltid går på labbets rekommendationer. Jag är också lite hoppfull för hormonernas är det inget fel på just nu Först kräktes jag av hostan sen mådde jag pissdåligt ända fram tills jag somnade med w vid lunch.

• Snowgirl

Vi4, Vad skönt att du får lite lugnare på jobbet. Lycka till med intervjun. Mosing, Jobbigt med magsjuka Enda fördelen med den jämfört med gravid illamående är att den går över snabbt. Krya på dig!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8