Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Stramalj, desto mer jag tänker på det måste väl ändå en igång sättning vara bäst för dig. Det handlar ju inte bara om EDA tänker jag. Blödningsrisk och risk för snitt borde väl också vägas in. Vad händer om de måste snitta och det har satt igång av sig självt när du står på hög medicinering? Funderar lite bara. Jag är inte så insatt egentligen.

• Snowgirl

Kate, Det blir nog bra till sist. Som femåring kan man nog behöva vänja sig vid tanken att inte vara själv längre. Jag tänker även på att föräldrarna planerar och pratar om ett kommande barn redan långt innan det är i magen. För syskonet kan det nog bli lite chockartat att det ska komma en bebis.

• Snowgirl

Telefonen ändrar mosing till lösning och galia till gamla i fall ni undrar vad jag menar ibland

• Snowgirl

Vi5, Förstår att du blir orolig. Allt som kan vara farligt för barnet gör att oron ökar. Helt förståeligt. Det är bra att det upptäcktes. Nu kan du behandlas förebyggande. Visste din vän om att hon hade GBS? Jag har för mig att oftast när det slutar illa har bakterien inte upptäckts.

• Snowgirl

Resande, Just det där tycker jag man borde sluta snåla på i Sverige. Jag försökte byta ut hiv-testet mot gbs-prov, men se det gick inte. Jag kände att jag hade gjort tillräckligt med hiv-test. Ett för att vi skulle göra ivf, sen ett för att jag var gravid och sen ett till när jag blev gravid igen efter att vi hade förlorat A. Allt inom ett år. Lite slöseri tycker jag.

• Snowgirl

Resande, skönt med semester. Passa på att vila lite. Landstinget hade väl bestämt att hiv-test var obligatoriskt medan CBS-test bara görs vid indikation. Att tänka utanför boxen är nog inte landstingets starka sida.

• Snowgirl

Elsis, det är bedrövligt. För det första är det bedrövligt att de inte läser journalen, alternativt inte bryr sig om vad det står där. För det andra skulle det inte skada om man lyssnade på patienten ibland. Nuförtiden finns det mycket kunskap hos patienterna också.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8