Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

Tack firren, Galia och Vi5!

Vi 5, Jag har tänkt på dig också dessa dagar Hjärta

Galia, Vi har även fria läkarbesök, men just det här vet jag inte om jag ids ta upp. Det tog fem minuter att cykla dit, fem minuter i väntrummet och undersökningen tog nog kanske sju minuter.

• Snowgirl

Jag är mest glad över att jag fick komma till specmödravården och inte gynmottagningen. Specmödravården är gratis medan gynmottagningen kostar 300 kr. Förra gången när jag fick missfall slutade notan på 700 kronor. Två besök hos läkare och ett hos sjuksköterska.

• Snowgirl

Aneceka, Jag såg bilder från det där. Starkt jobbat! Jag och ett par kollegor fick för oss att träna till och prova toughest. Nu är det inte den lämpligaste sysselsättningen för mig i vår, men ett annat år kanske

• Snowgirl

Tack pysslig

Mosing, Jag är trött, trött, trött annars inga symtom. Det är rätt skönt att slippa vara illamående. Däremot var jag på surströmmingsskiva igår och det har smakat surströmming i munnen sen dess fast jag inte ens åt någon surströmming ha,ha.
    För övrigt går det ganska bra med oron. Jag grunnar en del på moderkaksprovet. Hur sjutton ska jag kunna ta emot samtalet liksom? Jag kan ju be dom skicka brev vad än resultatet är, men då ligger det ju i våra händer sedan att boka in en tid för avbrytande. Kanske ska jag be dom ringa mannen? Om han orkar ta det förståss.

• Snowgirl

Grattis till ettåringarna!

Galia, Även jag har haft moderkakan i framvägg och känt rörelser tidigt. Det är nog olika det där.
    Oddsen nu när vi har sett en liten skrutt borde väl vara ca 70-30 skulle jag tro, kanske bättre. Många stöts ju ut som tidiga missfall. Det är väl inte helt klart med moderkaksprov. Dom skulle höra av sig, men jag tror nog att jag får ringa och kolla. Hur som helst sa han att de i princip uteslutande gör moderkaksprov nu. Det är i princip bara när dom inte kommer åt moderkakan som de gör fvp.
    Hoppas illamåendet ger med sig och hoppas att det inte är fogarna som spökar redan.

Resande, Aj för foglossning och hoppas illamåendet ger sig för dig också. Jag kopplar illamående med sömntimmar. Jag sover nästan hela kvällarna och nätterna. Det kanske är därför jag har klarat mig så pass bra. Det blir dock inte mycket tid med mannen.

• Snowgirl

Nähäpp, moderkaksprov går tydligen inte ihop med mitt kromosomfel. Fostervattensprov tidigast 9 november sen  minst två veckors odling på det. Inte kunde dom lova att jag skulle få samma läkare som sist heller

• Snowgirl

Nä riskerna är ungefär lika stora. Det oroar mig inte så mycket fast jag hade gärna haft läkaren som jag känner mig extremt trygg med. Men sju f******g veckor innan vi har ett säkert besked. Blä!
    Även barnmorskan som jag pratade med idag sa att dom nästan uteslutande gör moderkaksprov nu för tiden. Det är bara jag som är ovanlig. Jag hade ju mina misstankar, men hoppades på moderkaksprov.

• Snowgirl

Chiqita, Jag har inte frågat varför, men labbet sa bestämt nej. Googlade och såg något om att just kromosom 15 syns bättre på fvp, men orkade inte läsa llt.

• Snowgirl

Fostervattensprov avklarat idag. Håll tummarna för att det inte blir något missfall och att vi får ett bra besked om några veckor. Bebisen levde i alla fall rövare där inne och av det man kan se nu så var det inte några konstigheter.

• Snowgirl

Tjohoo! Bebisen har samma translikation som mig, dvs helt frisk. Det kan bli trassel vid barnskaffande, men utvecklingen har antagligen hunnit en bra bit om 25 år

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8