Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Johlinn, Instämmer med tidigare att du gärna får spamma tråden. Det är det här som är så bra med trådarna. Det finns alltid stöd av någon när det behövs som bäst.

• Snowgirl

Uppidetblå, Det gläder mig att ni verkar ha bra kontakter med er mitt i allt det jobbiga. Förstår att du drar dig undan. Vad ska man svara på frågor liksom? *kram*

• Snowgirl

Vi5, Men oj vilka låga värden. Hoppas du får injektion snabbt. Det låter jobbigt med så låga värden.

• Snowgirl

Jossan, Förstår att det är många tankar som snurrar. Bra att du får åka helikopter. Dina problem är absolut inte banala. *kram*

• Snowgirl

Här är det helt säkert ett missfall eftersom gravtestet var ännu svagare idag. Jag är inte så ledsen längre. Var hemma i tisdags när jag blödde som mest. Nu är det som det är och jag bekymrar mig mest över att jag ändå blödde för lite för att allt ska ha kommit ut. Jag brukar ha värre vanliga mensblödningar. Jag får väl ringa till gynmottagningen och rådfråga kanske, men jag sitter fast i en konferens imorgon.

• Snowgirl

Tack för kramar Hjärta
    Måste bara häva ur mig lite dynga på den svenska sjukvården. Kvinnoklinikens telefon öppnar 7.30. Jag ringde 7.45. Då var alla tider för uppringning slut. Jag ringde istället och kollade med min sjukförsäkring och den gick in för privat vård så på tisdag får jag kollat hur det står till där inne. Att det inte är någon bebis kvar vet jag redan, men jag får förhoppningsvis ett utlåtande om det andra. Jag är bara bedrövad över att det inte ens går att komma i kontakt med kvinnokliniken en kvart efter att de har öppnat. Det är ju inte allat som har betalat en svindyr sjukförsäkring. *mutter*

För övrigt håller jag med Zenobia, det finns plats för alla i den här tråden.  

• Snowgirl

Vi5, Ja jag tycker det är galet. Att man inte får en tid direkt är en sak, men man borde i alla fall få prata med någon. det stod ju rådgivning och tidsbokning under telefonnumret.
    Kompisar till oss fick en bok i doppresent som heter Jag ska få ett syskon. Jag vet inte vilken ålder den är avsedd för, men det går kanske att googla den. Det såg inte ut som att de helt uppskattade presenten. Hint om syskon på redan på dopdagen liksom...

Grattis Ankin och välkommen hit!  

Zenobia  

• Snowgirl

Uppi det blå, Jag är så otroligt ledsen för eran skull Ingen borde behöva ha barn i minneslunden och definitivt inte två om det blir så att ni väljer att avbryta.
    Vet dottern något om att bebisen inte mår bra? Jag tänkte att hon kanske har märkt något eller har hört er prata? Det är inte lätt på något sätt, men samtidigt tror jag att barn har en förmåga att ta in och bearbeta sådana här saker på ett annat sätt än vi vuxna. Förstår jag dig rätt om det är känslan av att göra henne besviken som är jobbigast?
    När vi förlorade lille A så hade jag skitjobbigt med omvärlden. Bara att gå och handla var jobbigt eftersom jag inte visste vem jag kunde möta där. Kuratorn sa dock att: "Snowgirl, andra människors känslor kan du aldrig ta ansvar för" Jag började fundera på det och insåg att eftersom jag inte kunde förutse deras reaktion så tyckte jag att det blev väldigt jobbigt. Det blev lite bättre när jag bara såg till mig själv. Jag berättade eller inte berättade vad som hade hänt beroende på situation och försökte ta hand om mig själv istället för att tänka på vad han/hon tyckte eller kände. Det var liksom inte mitt problem. Jag hade nog med mina egna känslor.
    Det är inte lätt och jag tror att det oundvikligen kommer tankar som vad ska folk tycka osv, men försök fokusera på dig och din familj. Ni är viktigast just nu. En stor varm kram till dig Hjärta   

• Snowgirl

Ja spädbarnsfonden är bra Vi var aldrig på någon träff, men bara vetskapen om att vi kunde gå dit om vi ville kändes bra. När vi gick med fick vi ett personligt mail från hon som är samordnare här uppe. Det värmde mycket. Vi betalar fortfarande till spädbarnsfonden. De gör mycket bra och bidrar bl a till forskning kring intrauterin fosterdöd och plötslig spädbarnsdöd.

• Snowgirl

Kasperina, Det finns verkligen inget mönster i det där med blödningar. Det är bara att hoppas på det bästa. Jag fick användning av alla gravtester jag hade köpt och kunde bekräfta missfallet annars är det helt omöjligt. Tack för kramar!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8