Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

Smultronhjärta skrev 2010-10-10 14:21:21 följande:
    Den är såå fin dock liten i storleken
    bra att veta!

sonen har 86 i son dubbeljacka från pop som är förstor än.

då bör väl den här passa ett tag hoppas jag på

ja kom på nu varför har vi inte en Traderabildtråd?
  • Viktorsmamma
    Olivers Mamma skrev 2010-10-10 15:15:26 följande:
    men vad är det för fel på folk som skriver att det är nyskick, men en fläck på?!?!?!
    bara jag som e känslig eller?

För övrigt tycker jag att du gjorde ett fynd, bra pris och fiiiin färg

jo skulle nog inte satt i "nyskick"

skulle väl själv skrivit "beg men fint skick en fläck på arm(se bild)"

• Viktorsmamma

varför ligger vissa popoveraller äldremodell på mellan 2-300kr och ja ha hittat 2 som ligger på under 30kr som går ut om några timmar!

överväger att tom köpa en extra overall att ha på dagis och använda didriksson hemma och vid tvätt av dagis overallen.

dessutom är den vi har ganska förstor än..

• Viktorsmamma

fått in 2 av 12 betalningar, 5 mailat och pengar påväg så de är skönt att alla har mailat denna gång hittills iallafall.

fick lite dåligt bet. på några auktioner, men men de gläder ju köparen iallafall...

1 ville ha skickat till Norge, hur funka de? är de som till finland dubbelt så dyrt va? men kan man lägga i vanlig låda eller måste ja in till postkontoret?

• Viktorsmamma

hur länge ska man vänta innan påminnelse?

hade avslut 7:e och en har inte betalat ännu.
    de är ju 3:e vardagen idag, och auktionen gick ju ut 12.45 på dan så hon har ju haft tors-sönd på sig att föra över pengarna...

vill ju få iväg paketet nångång!!!

• Viktorsmamma
    7småtroll skrev 2010-10-11 10:48:03 följande:
    Fem arbetsdagar...mao en vecka. Jag brukar maila dag 8 efter avslut om jag inte hört av säljaren alt fått betalt.
    jojo precis, ja har 3 dar, men har ju förståelse om nån tex. mailar dag 3 och sagt att dse förtöver och om de kommer först nån dag efter, men när man inte får nått mail så blir de lite långtråkigt..
    Sarah84 skrev 2010-10-11 10:50:38 följande:
    Banken har ju rätt att ta ut 3 hela bankdagar & det kan ju ingen påverka.
    Jag skulle nog skicka mail i morgon & fråga om han/hon fört över. Jag har skrivit i mitt vinnarmail att man ska skicka mail då man fört över, för då vet jag på ett ungefär när jag kommer få pengarna.

Förstår inte varför endel säljare skriver i sina auktioner at de ska ha engarna inom 3 dagar, tar banken ut sina 3 dagar så är de ju lätt att de blir en dag "försenat"
    jo precis, har också "skicka mail då du förtöver" men nu senaste gångerna har alla gjort de utom denna köpare som inte förtöver än.. suck..

nu har iaf 2 till betalningar från gårdagens avslut rullat in. hoppas på fler innan 15.30 så kan man ta med sig dom och posta när vi ska åka och handla så kommer de iväg idag redan!
  • Viktorsmamma
    7småtroll skrev 2010-10-11 10:58:32 följande:
    Har alltid funderat på vilka banker som tar 3 bankdgr på sig. Jag har SEB och om jag för över pengar så står det att gör jag överföringen före ett visst klockslag så har mottagaren pengar efter et annat klockslag...garanterat. Ofta syns pengarna tidigare än min bank sagt har jag märkt. (Säljare mailar om att de sett mina pengar ett par timmar innan de garanterat ska ha dessa).
    jo de med 3dar gäller nog som försäkring för banken OM de skulle ha strul så kan ingen klaga på att överföringen inte skett förrän efter 3 dygn.
Svar på tråden Traderatråden nr 16