Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma
    AochJsMamma skrev 2010-10-17 20:32:39 följande:
    ska försöka jag oxå, vill få ihop mer salg pengar.. är så trött efter jobbet bara så oftast orkar jag inte... funderar på att slänga ihop ett klädpaket med en massa som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med.. sen så bör jag väl rensa lite bland Alex enorma mängder vinterkläder, men kan inte skiljas från dem..
    ★★Stolt mamma till Alexander★★ www.tradera.com/auktioner/Enigma2008

typiskt du hade mycket fint ute jag som "inte" ska handla i onödan denna månad de hamnade i minnes utifall de går billigt
  • Viktorsmamma
    AochJsMamma skrev 2010-10-17 21:12:17 följande:
    ...vilket jag ju inte hoppas haha...känner igen det där med att inte shoppa så mkt denna månaden...
    haha jaa.. vi få se. har somsagt de i minnes. så de får ligga kvar där tills min smärtgräns i pris går, annars kanske jag budar vem vet.
  • Viktorsmamma
    Prodin skrev 2010-10-18 13:28:56 följande:
    Fasen alltså, en dag utan paket på posten är en dålig dag!

Jag sålde en klänning igår och idag har köparen mejlat och skriver att hon läst fel på storleken, så nu vill hon absolut inte ha den! Vad gör jag nu?
    hennes ansvar.

hon betalar och får sälja vidare den isf.
    annars så om hon inte vill betala skulle jag lägga negativt.

Om hon inte betalar  så får du auktionen krediterad av T då du lämnar negativt på henne och startar om den.
  • Viktorsmamma

Hur funkar  det med DHL?

köpte nu ett paket (2 saker som sampackas) med DHL och ha aldrig under mina 3-4år på tradera hämtat paket via DHL..

hur funkar de?
    vet att vi ha ett dhl ombud i stan där ja ska ner och hämta ett schenker paket då de kommer (troligen fredag) så bad henne ta de ombudet så slipper ja åka till felra ställen.

• Viktorsmamma
    x karin76 skrev 2010-10-19 19:52:58 följande:
    Det är inte alltid samma ombud för Schenker och DHL... I vissa fall kanske, men ofta inte. Är du säker på att de har DHL där så funkar det ju.

När någon ska skicka till oss med DHL så får jag alltid påpeka att de INTE ska välja det närmaste ombudet enligt listan.. för det ligger 1,5 mil åt helt fel håll. Tar hellre nr 2 på listan som är inne i stan, där är man åtminstone ngn ggn i veckan.
    hehe de är samma för mig!

dde här är de som ligger 1.5mil åt fel håll.
    men har ett Scheker paket som kommer till statoil, ett postpaket från pop som kommer till ICA och då ville jag ha detta till DHL på järnaffären hehe hämta ut 3 paket på 3 olika ombud =)

vill oftast ha på "videoteket" i stan som har posten/schenker/dhl allt i samma disk där. men nu råkade schenker säljaren ta fel ombud (de som då ligger närmast hemifrån) så då fick ja ta pop-paketet dit med .-D
  • Viktorsmamma

Är man fjantig då man tycker att en som tar KÖPNU - 18/10 kl 15.00 inte har betalat än?

jag bjöd på HALVA frakten vid KÖPNU "som tack för snabb affär" men skrev också då att jag "krävde" snabb betalning.

då tycker ju jag att man ska betala in direkt el.  samma kväll.....

åh är väl bara bortskämd med snabbabetalare..

behöver ju åka till stan/grannstan för att skicka de då de är ebn overall som inte går ner i lådan och vi ska ner idag och skicka en sak sambo sålt på jaktsnack, och vill inte behöva åka ner en gång till idag ev. imorgon då de faktiskt är 1.5 resp. 3.5 mil till närmaste ombuden....

Svar på tråden Traderatråden nr 16