Traderatråden nr 16
Jag har sedan dess både mailat och sms:at köparen eftersom jag nu har både varan och betalningen, men ingen adress att skicka till.. Får dock inte kontakt med henne.
Igår lämnade hon positivt omdöme "++++++"
och sen får man ju tillbaks så mycket mer i andrahands värde vid nyköp
Hur långt efter man skickat kan man få "avgifter" för förlågt satt porto?
för för ca 1½månad sen sålde ja ett par byxor ja va helt 100% att jag vägt in under 100gr så satte 12kr porto. fick sen bara 12kr för byxan.
när jag vägde byxan igen mest för kontroll så vägde de 120gr packat (i mailingbag) jag skrev avsändare och chansade och la de på lådan med endast 12kr frakt dvs 12kr under frankerat. fick omdömme me massa beröm om snabb skickning bra osv osv 2 dar efter ja skickat.
ja har fortf. inte fått nån avgift för de paketet, tror ni de gick igenom ändå? ja visste ju att OM de kommer så får ja stå mitt kast att betala men tog en chansning så jag inte gav bort byxan gratis. och den verkar ha funkat?
åh jag har hittat en farligt bra säljare som säljer heminredning "shabby chic" typ trälådor till toast, ljus"hyllor" i trä vitt.. ville typ ha allt hon hade usch usch för mycket fina saker!!!!
själv lämnar ja bara tomma som köpare OM jag inte är helt nöjd men tillräckligt nöjd för att lämna positivt. lämnar dock aldrig tomma i princip.
som säljare lämnar jag alltid omdömme efter köparen och OM jag får tomt så får dom tomt tillbaks annars skriver jag nått roligt