Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

Mawe123 skrev 2010-10-07 15:10:57 följande:
    Jag förstår mig inte på en av mina köpare, hon betalade först inte på tre veckor trots påminnelser via både mail och sms. När jag sen fått betalt och skickat dröjde det någon vecka så kom paketet i retur eftersom adressaten flyttat och eftersändning saknades.

Jag har sedan dess både mailat och sms:at köparen eftersom jag nu har både varan och betalningen, men ingen adress att skicka till.. Får dock inte kontakt med henne.

Igår lämnade hon positivt omdöme "++++++" Förvånad
    haha  vilket spån-huvud!! Tungan ute
  • Viktorsmamma
    Ia 70 skrev 2010-10-07 15:27:02 följande:
    Någon som har erfarenhet av skillnad mellan windstopper från Polarn O Pyret o ex H&M. Är det värt att betala för pop´s eller funkar H&M lika bra?
    har ingen erfarenhet av Hm.s men jag tycker POPs är värd pengarna iallafall om man tar en str
    l större  och viker upp muddarna som vi gjort, funkar utmärkt och ser fortf. snyggt ut. se bilden:

• Viktorsmamma
    StarkMamma skrev 2010-10-07 18:13:51 följande:
    Har tagit ut alla mattor och använder den inte mer. Men den är superbra men den bara står nu. Bättre sälja så någon annan får nytta av den.
    Håller på att rensa ut allt jag inte behöver.
    hmm.. okej jag funderade på en sånn förra året då vi köpte ny,..

jag lägger den i minnes iaf.. men den funkar väl lika bra på golv som på mattor?
  • Viktorsmamma

Hur långt efter man skickat kan man få "avgifter" för förlågt satt porto?

för för ca 1½månad sen sålde ja ett par byxor ja va helt 100% att jag vägt in under 100gr så satte 12kr porto. fick sen bara 12kr för byxan.

när jag vägde byxan igen mest för kontroll så vägde de 120gr packat (i mailingbag) jag skrev avsändare och chansade och la de på lådan med endast 12kr frakt dvs 12kr under frankerat. fick omdömme me massa beröm om snabb skickning bra osv osv 2 dar efter ja skickat.

ja har fortf. inte fått nån avgift för de paketet, tror ni de gick igenom ändå? ja visste ju att OM de kommer så får ja stå mitt kast att betala men tog en chansning så jag inte gav bort byxan gratis. och den verkar ha funkat?

• Viktorsmamma
    Hannah74 skrev 2010-10-07 21:12:22 följande:
    Är det inte så att om man skrivit avsändare får köparen paketet och du får en avi med straffavgiften på. ?
    jo precis, jag kände. hellre tar jag de 12kr straff iefterhand. då min våg strulat lite och kan ibland visa olika olika dar, ska inhandla en ny nu snart men till 99 % stämmer den och är helt 100% att de vägde 90 gr bara veckan innan.

jaja jag vet ju att hon fått de,och om de kommer en avgift så betalar jag ju den.
    Mamma till Simon skrev 2010-10-07 21:12:33 följande:
    hon får ju paketet även om det är underfrankerat sålänge som det står avsändare är det ju säljaren som åker på räkningen
    de kan ju somsagt varit vågen som spelade mig ett spratt den dan.. jaja om räkningen kommer betalar jag den. skriver alltid avsändare så inte mina köpare ska få nån oväntad utgift.
  • Viktorsmamma

själv lämnar ja bara tomma som köpare OM jag inte är helt nöjd men  tillräckligt nöjd för  att lämna positivt. lämnar dock aldrig tomma i princip.

som säljare lämnar jag alltid omdömme efter köparen och OM jag får tomt så får dom tomt tillbaks annars skriver jag nått roligt

Svar på tråden Traderatråden nr 16