Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

Nu går mina auktioner in på sista timman.

De tre som går ut idag har alla bud, däremot de som går ut imorgon är de 1 utan bud hoppas nån kommer nappa på den snarast, har också avslut den 7:e =)

har även lite i minnes som jag hoppas att man får till ett lågt prist

• Viktorsmamma
    AMDA skrev 2010-09-30 07:15:12 följande:
    Har fått mail från en traderare idag att hon inte fått något paket från mig...men hon har lämnat positivt omdömme för flera dagar sen om just stövlarna??? 

Vad svarar jag till denna traderare som inte är så jätte duktig på svenska?

Det är cammoflage stövlar strl 26 det handlar om
    www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...

säg bara som de är hon har lämnat omdömme att hon gillar stövlarna så då måste hon ju ha fått dom!

vet inte varför hon skulle vilja lura tillbaks till sig 11kr? :-S
  • Viktorsmamma

Nu har jag fått om första betalningen av då en nybörjare jag var hennes första vinst.

hon var super bra verkligen, mailade och dubbelkollade allt innan betalning + betalade in  före de "vana" tradera vinnarna jag hade på de andra auktionerna.

kul att en nybörjare gör rätt också hon kommer få ett bra omdömme av mig

• Viktorsmamma

håller med båda ovanstående. men men vi får väl se om de går för kan garantera att de kommer fortsätta i denna tråd då alla inte kommer se moderatorernas meddelande.

sen tycker jag inte de stör. speciellt då de är en tradera tråd, de handlar inte om mycket pengar och man hjälper ju dessutom ibland sina vänner här att hitta de dom behöver genom att länka...

trist kan jag bara säga igen!

• Viktorsmamma
    AMDA skrev 2010-09-30 11:23:09 följande:
    Detta med att man inte får länka till sina auktioner tycker jag är nonsens men då jag hänger i sytråden har jag tyvärr fått uppleva samma sak där vi inte ens får länka till våra bloggar om det är så att vi tar beställningar där, fast det inte handlar om att vi köper från varandra utan inspireras av varandra!!!Skrikandes
    I sytråden har vi löst det med att alla har sin blogg utskriven i sin presentation så har man uppdaterat den så skriver man inte in länken i forumet utan bara att man uppdaterat och på så vis får man själv hitta länken

Massor av krångel i onödan tycker jag men det är ju också FL i ett nötskal Flört Saken är ju att jag har ju också redan hunnit lämna omdöme på henne då jag trodde vi var klara med varandra.
    Har mailat henne där jag kopierade in vad hon skrivit i omdömet och att hon redan måste fått skorna annars hade hon ju inte kunnat skriva dom var fina. Återstår att se vad hon svarar Obestämd

ja jag har ju min tradera länk nedanför varje inlägg som skrivs i sidfoten de är ett alternativ om inte annat
  • Viktorsmamma
    Ia 70 skrev 2010-09-30 11:43:55 följande:
    Tror eg inte att de e okey heller, men de får väll mejla en personligen då o varna

Hur är det med facebook då? Kan man på ngt vis ordna ngt där? Hmmmm vad vet jag, men trist att de inte kan vara ense om vad som gäller!

ja vi ska ju kunna starta nån typ av grupp "tradera nördar" på FB? där kan vi ju då länka och så hur mycket vi vill

vet ärligt inte om den få va kvar men de få väl varna då isf!

• Viktorsmamma

fan va trist, köpte dessa:
    http://www.tradera.com/item.mvc/viewitem/118957508

fick hem de idag Överlycklig då jag behövt de till dagis.

står hela och fina i auktionen. och direkt så ser de ut att va de.
    men sen så ser jag ett 2½cm stort hål i sömmen mellan bena.

inte så att hon bara missat de för de syns om de ligger på bordet. + så på hennes bild har hon lagt ena benet över grenen? varför jo för att dölja hålet antar jag.

jag är ju bra på att sy så kan laga de på 2minuter, men vafan vill inte lägga 30kr och sen behöva sätta mig och laga då de skulle va hela och fina.......Skrikandes
  • Viktorsmamma
    Underbara ungar skrev 2010-09-30 13:54:16 följande:
    Ja, bilden verkar ju lite misstänkt nu när du visar hålet... Dålig stil.

Jag personligen skulle aldrig sälja något med hål i eller som där är fläckar på. Inte heller söndertvättade saker oavsett vilket märke det är.
    ja allså hon måste ju sett hålet, der är nu närmare 2½cm stort + att ju mer jag är där och rör ju större blir de.

trist även om de gäller Bara 30kr så ska jag ha tillbaks, dock behöver jag ju dessa skalbyxor nu, de var ju superfina utöver hålet, inge slitna eller så överhuvudtaget.

hon fick dessutom 12kr extra av mig då jag inte orkade vänta på samfrakt mail (hade väntar över 1 dygn redan) så betalade jag in den totala frakten för båda auktionerna och sa så att om hon fick ner frakten till 24 iställe för 36 kr så fick hon de 12kr för att hon fick "ge bort" skalbyxorna för en sånn struntsumma.. 

fan om jag hade vetat.

hur skriver jag på bästa sett? behöver ju byxorna på måndag och hinner inte buda hem några nya innan dess så "vill" inte heller skicka tillbaks dem då jag lagar de i ett nafs med symaskinen.
Svar på tråden Traderatråden nr 16