• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • ominte

Händer det förresten ofta att folk vinner flera auktioner som innebär samfrakt?
    Jag har sålt ett tag nu och det har kanske hänt 2 gånger att jag behövt samfrakta..
    Men frakten skriver jag ut i ALLA auktioner så folk ska veta vad det kostar. Väger plaggen samtiigt som jag laddar prolistern!

• Rokka Jill
    ominte skrev 2010-03-24 20:35:24 följande:
    Händer det förresten ofta att folk vinner flera auktioner som innebär samfrakt?Jag har sålt ett tag nu och det har kanske hänt 2 gånger att jag behövt samfrakta..Men frakten skriver jag ut i ALLA auktioner så folk ska veta vad det kostar. Väger plaggen samtiigt som jag laddar prolistern!
    ja det har hänt varje gång jag lägger ut fler samtidigt (mellan 10-15)
  • h80
    Rokka Jill skrev 2010-03-24 20:35:07 följande:
    mm det gjorde jag med innan, visade sig att paketen blev skrymmande när jag inte trodde det skulle bli det..
    men det behöver du väl inte packa för att se. Jag viker ihop kläderna så som de ska ligga i påsen inna  jag väger. Nu har man gjort det så ofta så jag vet vad det mesta kostar att skicka utan att väga det.
  • melizza

hej alla T experter

jag har en auktion ute med en tröja och matchande leggings till och nu har jag fått en förfrågan om jag kan sälja endast tröjan för hon har redan dem leggingsen......hur gör man då?? ska jag ta bort annonsen och lägga upp två nya?? kan tillägga att inga bud är lagda på den än så den går ju att ta bort

(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • Mamma till Simon
    melizza skrev 2010-03-24 20:36:35 följande:
    hej alla T experter jag har en auktion ute med en tröja och matchande leggings till och nu har jag fått en förfrågan om jag kan sälja endast tröjan för hon har redan dem leggingsen......hur gör man då?? ska jag ta bort annonsen och lägga upp två nya?? kan tillägga att inga bud är lagda på den än så den går ju att ta bort
    Hade jag inte orkat bry mej om...hon får väl sälja dem själv sedan.
    Simon-Ludvig-Molly
  • Lilla Ego 07

Är det värt att lägga ut långärmade bodies, tröjor och liknande nu? Eller köper folk mest vårkläder eller sommarkläder nu måntro?

• ominte
    h80 skrev 2010-03-24 20:36:32 följande:
    men det behöver du väl inte packa för att se. Jag viker ihop kläderna så som de ska ligga i påsen inna  jag väger. Nu har man gjort det så ofta så jag vet vad det mesta kostar att skicka utan att väga det.
    Iofs så vet man ju inte vilka auktioner någon kommer att vinna. Kan ju bli 2 plagg som blir icke skrymmande eller 5 plagg som blir skrymmande.
  • ominte
    melizza skrev 2010-03-24 20:36:35 följande:
    hej alla T experter jag har en auktion ute med en tröja och matchande leggings till och nu har jag fått en förfrågan om jag kan sälja endast tröjan för hon har redan dem leggingsen......hur gör man då?? ska jag ta bort annonsen och lägga upp två nya?? kan tillägga att inga bud är lagda på den än så den går ju att ta bort
    Beror på. Om det är märkesplagg som man tror kommer gå bra ändå så hade jag inte brytt mig. Är det något som kanske inte kommer bli sålt så hade jag kanske ändrat mig
  • h80
    ominte skrev 2010-03-24 20:40:53 följande:
    Iofs så vet man ju inte vilka auktioner någon kommer att vinna. Kan ju bli 2 plagg som blir icke skrymmande eller 5 plagg som blir skrymmande.
    Men om man har skrivit vad varje auktion kostar att skicka var för sig, så vet ju den som köper att det inte blir dyrare än det. Om nån har vunnit flera auktioner så räknar ju ju ut en ny fraktkostnad, men den blir ju aldrig mer än vad det hade kostat var för sig.
  • ominte
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-24 20:40:21 följande:
    Är det värt att lägga ut långärmade bodies, tröjor och liknande nu? Eller köper folk mest vårkläder eller sommarkläder nu måntro?
    Äh långärmat går nog bra lika bra
Svar på tråden Traderatråden nr 16