• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Stormis
    Mamma till Simon skrev 2010-03-24 20:47:01 följande:
    Om man skickar med schenker...hur länge ligger paketet kvar på utlämningsstället?
    30 dagar, sen skickas det tillbaka till avs spm får lösa ut det för 50 kr...

Å så vill jag utlysa sorg för mina auktioner idag {#lang_emotions_cry}. Hoppas verkligen att avsluten imorgon blir bättre! Idag har jag skänkt bort massor av fint .
    ♥♥♥ Storasyster 0710 & lillebror 0912 ♥♥♥
  • melizza
    ominte skrev 2010-03-24 20:42:35 följande:
    Beror på. Om det är märkesplagg som man tror kommer gå bra ändå så hade jag inte brytt mig. Är det något som kanske inte kommer bli sålt så hade jag kanske ändrat mig
    det är katvig men jag tycker ju att Katvig går sådär att sälja nu....förr gick det mycket lättare tycker jag
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • x karin76
    melizza skrev 2010-03-24 20:36:35 följande:
    hej alla T experter jag har en auktion ute med en tröja och matchande leggings till och nu har jag fått en förfrågan om jag kan sälja endast tröjan för hon har redan dem leggingsen......hur gör man då?? ska jag ta bort annonsen och lägga upp två nya?? kan tillägga att inga bud är lagda på den än så den går ju att ta bort
    Skulle ha sagt att hon gärna fick buda på auktionen och bara ta ett plagg för vinnande bud, och ev billigare porto då du bara skickar ett av plaggen.

Har själv gjort så ibland då jag velat köpa ett av två plagg i någons auktion, då har jag mailat och frågat om jag kunnat köpa bara det ena för det vinnande budet, och tagit en lägre portokostnad, och sen har säljaren lagt upp det kvarvarande plagget i en ny auktion efteråt.
    melizza skrev 2010-03-24 21:04:39 följande:
    det är katvig men jag tycker ju att Katvig går sådär att sälja nu....förr gick det mycket lättare tycker jag
    Mmm.. Katvig går tyvärr jättebilligt. Bra för köparna, trist för säljarna..
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • x karin76
    ominte skrev 2010-03-24 20:35:24 följande:
    Händer det förresten ofta att folk vinner flera auktioner som innebär samfrakt?Jag har sålt ett tag nu och det har kanske hänt 2 gånger att jag behövt samfrakta..Men frakten skriver jag ut i ALLA auktioner så folk ska veta vad det kostar. Väger plaggen samtiigt som jag laddar prolistern!
    h80 skrev 2010-03-24 20:36:32 följande:
    men det behöver du väl inte packa för att se. Jag viker ihop kläderna så som de ska ligga i påsen inna  jag väger. Nu har man gjort det så ofta så jag vet vad det mesta kostar att skicka utan att väga det.
    Brukar också skriva ut vikten.. Så praktiskt när man ska samfrakta, man slipper väga sakerna en gång till - det är bara att plussa ihop och sen kolla skrymmande eller ej.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • Ellan 76

Åh glad:) Fleecen från Kapp ahl som jag hade och gick ut nu ikväll. den fick jag 130 kr för:) sedan vårjackan för 51 så det var jag också nöjd med.

• Ellan 76
    Jessika: vet inte riktigt, men typ 62/68? Mät med nån annan om du har. Och skriv att det är 3 månader i rubriken så får ju folk själv avgöra:)
Svar på tråden Traderatråden nr 16