• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Ellan 76
    SaraEU: ja här i Skåne är verkligen våren kommen:) I eftermiddag när vi ska gå ut blir det nog överdragsbyxor och jacka, inga overaller. Imorse vad det lite småkallt när jag följde stora flickan till skolan. Men solen värmer ju nu

OmInte: Oj vad det var mycket "jättegulligt jättefint jättemysigt" i hennes rubriker:)
  • Pumanprinsen
    ominte skrev 2010-03-25 12:42:13 följande:
    Denna säljaren har jag haft problem med. Hon har inte hört av sig efter att jag vann en aution trots påminnelser och har fått massa negativa.www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=...Hon har begagnade badkläder ute och jag har anmält för granskning men inget händer. Får man ha använda badkläder ute?
    Vet inte om badkläder men underkläder vet jag att man inte får.
  • Pumanprinsen
    Ellan 76 skrev 2010-03-25 12:53:21 följande:
    SaraEU: ja här i Skåne är verkligen våren kommen:) I eftermiddag när vi ska gå ut blir det nog överdragsbyxor och jacka, inga overaller. Imorse vad det lite småkallt när jag följde stora flickan till skolan. Men solen värmer ju nu OmInte: Oj vad det var mycket "jättegulligt jättefint jättemysigt" i hennes rubriker:)
    I Göteborg är det 12 grader ute nu!!
  • Viktorsmamma
    Ellan 76 skrev 2010-03-25 12:53:21 följande:
    SaraEU: ja här i Skåne är verkligen våren kommen:) I eftermiddag när vi ska gå ut blir det nog överdragsbyxor och jacka, inga overaller. Imorse vad det lite småkallt när jag följde stora flickan till skolan. Men solen värmer ju nu OmInte: Oj vad det var mycket "jättegulligt jättefint jättemysigt" i hennes rubriker:)
    jo preics de borde den! just idag var de "bara" 4+ ute men mulet. var 14grader igår då vi var ute! Underbart!!!
    Viktor 26/10-08
  • ominte
    Pumanprinsen skrev 2010-03-25 12:51:34 följande:
    Grattis! Aaaa ska jag ta bort bilderna där jag har på mig dom då?
    Jag skulle ha gjort det
  • ominte
    Pumanprinsen skrev 2010-03-25 13:11:36 följande:
    Kostar det att göra det?
    Osäker. tror inte det? Man kan ju ändra annonsen så länge ingen har budat och ja tror itne det kostar så länge man inte avslutar den föratt stara upp en ny.
  • TinaZ

jag har ute en regnmössa, har plåtat den på en docka, inte tror man väl att dockan ingår???? Det påstod min sambo :-O

• TinaZ
    ominte skrev 2010-03-25 12:32:30 följande:
    Jag tror att det är klacken som avgör. Har insett att det går mode på klackar och just nu är det inne med tjockare klackar på sandaler alternativt platta, så det kanske är därför.Ett tips är att fota skorna utan att ta på sig dem. Jag tror det är lite psykologiskt att man inte gärna vill ha skor som någon annan har gått i, trots att man köper begagnat Det blir liksom bekräftat när man ser skon på foten om du förstår vad jag menar
    det kanske är så.....men samtidigt så är det ju bra se hur skon ser ut när den sitter på hmmmm.......
  • Pumanprinsen
    ominte skrev 2010-03-25 13:14:04 följande:
    Osäker. tror inte det? Man kan ju ändra annonsen så länge ingen har budat och ja tror itne det kostar så länge man inte avslutar den föratt stara upp en ny.
    Gick inte att ta bort bilderna
Svar på tråden Traderatråden nr 16