• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • ominte
    Pumanprinsen skrev 2010-03-25 11:36:09 följande:
    Och dom här som man tycker är finare har inga bud www.tradera.com/VAGABOND-SANDALETTER-STRL-37-...
    Jag tror att det är klacken som avgör. Har insett att det går mode på klackar och just nu är det inne med tjockare klackar på sandaler alternativt platta, så det kanske är därför.
    Ett tips är att fota skorna utan att ta på sig dem. Jag tror det är lite psykologiskt att man inte gärna vill ha skor som någon annan har gått i, trots att man köper begagnat Det blir liksom bekräftat när man ser skon på foten om du förstår vad jag menar
  • ominte
    Smultronhjärta skrev 2010-03-25 12:31:13 följande:
    Grattis! Mycket bra säljare som du köpt av
    Tack! HAr du handlat mycket av henne? Hon komemr vara med på min favvolista framöver + få ett SUPERBT omdöme pga snabbhet och trevlighet
  • Lilla Ego 07

Jag har en köpare som betalat in 100 för mycket på mitt konto.

Egentligen mitt fel. Råkade skriva så här: 170k (58+12 i frakt)

Det skulle ju såklart vara 70kr! :) Mejlat henne om detta men får inget svar. Vill ju sätta tillbaka 100k såklart.

Iofs tycker jag ju att man borde ha lite koll vad man budar, är ju en rätt stor skillnad på 70 och 170 för en begagnad tröja.

• ominte
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-25 12:35:24 följande:
    Jag har en köpare som betalat in 100 för mycket på mitt konto.Egentligen mitt fel. Råkade skriva så här: 170k (58+12 i frakt)Det skulle ju såklart vara 70kr! :) Mejlat henne om detta men får inget svar. Vill ju sätta tillbaka 100k såklart. Iofs tycker jag ju att man borde ha lite koll vad man budar, är ju en rätt stor skillnad på 70 och 170 för en begagnad tröja.
    Bara avvaktatills hon hör av sig om pengarna!
  • Viktorsmamma
    Ellan 76 skrev 2010-03-25 10:10:04 följande:
    SaraEu: Den kommer han att bli fin i:) Jag köpte den skaljackan som har helt marinblå dragkedja. Tänkte pojkarna får snart börja använda dom. Men det är fortfarande lite för kallt i marken tycker jag för bara skalbyxor.
    ja jag hoppas det!!

här är det soligt de flesta dagar så sonen svettas ihjäl i overallen. som tur är har vi en "fin"jacka POP i strl 80 som passar än så han får sitta mycket i vagnen då jackan är Vit =P

våren kan va här vilken dag som helst och då kommer de inte funka med overall alls så vart i akut behov av den nu! och mörkblå går att matcha till allt i princip!;D
    Viktor 26/10-08
  • Pumanprinsen
    Smultronhjärta skrev 2010-03-25 12:12:45 följande:
    Fick precis 100 budSka nog ställa mig och stryka för att sen fota grejer som ska ut...
    Grattis! {#lang_emotions_laughing}
    ominte skrev 2010-03-25 12:32:30 följande:
    Jag tror att det är klacken som avgör. Har insett att det går mode på klackar och just nu är det inne med tjockare klackar på sandaler alternativt platta, så det kanske är därför.Ett tips är att fota skorna utan att ta på sig dem. Jag tror det är lite psykologiskt att man inte gärna vill ha skor som någon annan har gått i, trots att man köper begagnat Det blir liksom bekräftat när man ser skon på foten om du förstår vad jag menar
    Aaaa ska jag ta bort bilderna där jag har på mig dom då?
Svar på tråden Traderatråden nr 16