• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Jontesfru
    Jontesfru skrev 2010-03-24 16:49:13 följande:
    www.tradera.com/polarn-pyret-po-p-skaljacka-g...www.tradera.com/polarn-pyret-po-p-skalbyxor-s...'länkar inte till den jag har uppe det känns inte ok.
    o som ni ser så hade jag klydd med bilderna när jag lade upp den, men fick den såld ändå. ville inte som jag idag. tänkte fixa det när jag kom hem igen från fsk men då var den ju såld....
    Mamma till Anton 13år och Axel 2½ år
  • x karin76
    snappi81 skrev 2010-03-24 12:48:30 följande:
    Ger mig inte in i disskutionen i den andra tråden men brukar ni som hänger här lägga på för emballage? Själv tar jag bara ut 1kr i emballage men då skickar jag allt i mailingbags. Så jag tycker det är en överenskomlig summa.
    Nej jag lägger inte på något för det, det bjuder jag på.

Postar i mailing bags som kostar mig runt 1,50 kr/st.. men det gör jag för att det är så smidigt när man postar många auktioner och det sparar en massa tid. Likaså sätter jag på färdigskrivna avsändaretiketter för att slippa skriva avsändaradressen varje ggn. Det kostar väl nån spänn kanske det med, men jag hade inte orkat med det annars.

De två små barnen tar ju mesta tiden och skulle inte ha tid med traderandet i samma utsträckning om jag skulle skriva vinnarmail till alla och klipp-och-klistra alla paket.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • stockrosen
    snappi81
    Jag tar 3 kr för mailingbags men det är enbart för att jag säljer för småsummor (inte många märkeskläder). MEN MEN MEN då autkonen går över 50 kr tycker jag att jag kan bjussa på emballaget och då skriver jag det i vinnarmailet. Då spelar de där 3 kr ingen roll. Men om jag säljer för 15 kr - tar jag betalt för dem, annars hade jag gått back med traderas höga avgifter och mailingbags.

Jag är dock TYDLIG med att jag tar betalt för dem, dvs skriver det i aukionen.
  • h80

Är det dumt att lägga ut auktioner nu? Bättre att vänta med avslut till bb/lön??
    Sugen på att lägga ut mer. Skaljackor o ws. te.x.

• ominte
    h80 skrev 2010-03-24 17:44:56 följande:
    Är det dumt att lägga ut auktioner nu? Bättre att vänta med avslut till bb/lön??Sugen på att lägga ut mer. Skaljackor o ws. te.x.
    Jag har 10 st som jag har avslut på söndag. Det är ju lön imorgon
  • Hejpådig
    h80 skrev 2010-03-24 17:44:56 följande:
    Är det dumt att lägga ut auktioner nu? Bättre att vänta med avslut till bb/lön??Sugen på att lägga ut mer. Skaljackor o ws. te.x.
    men det är ju nu pengarna kommer!till påsk nästa vecka är det ju många lediga, typ långfredagen som e såå tråkig! då ska jag shoppa iaf! =)
  • Ellan 76
    H80: Tycker du ska lägga ut nu för jag är nyfiken på vad det är:)

SaraEu: jag hade köpt en ny för 450 och blå:) Finns inget finare än blå skaljacka och matchande mössa:9 ( ha ha bara för jag köpt marinblå till mina söner)
  • Jessika82

Hur gör ni med bebiskläder
    Hur dela man upp på bästa sätt? flick unisex och pojk med tanke på färg osv...

om ni har en ljusblå body sätter ni det på pojk eller unisex?

• Mamma till Simon
    Jessika82 skrev 2010-03-24 18:32:01 följande:
    Hur gör ni med bebiskläderHur dela man upp på bästa sätt? flick unisex och pojk med tanke på färg osv...om ni har en ljusblå body sätter ni det på pojk eller unisex?
    på pojk
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16